Site van B&W?

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Topicstarter
Sorry hoor, maar ik kan de site van B&W nergens vinden! Weet iemand wat die is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 17:07

Rozz

I'm an Apogian!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Aaaaaaaah
bedankt.

Trouwens, iemand ervaring met de B&W nautilis (uhm, hoe schreef je het ook al weer?) serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Ik denk niet dat veel mensen ervaring hebben met de Nautilus serie, vanwege de prijs :

De Nautilus 801 kost fl 11.000 per stuk!!!
De anderen zijn "iets" goedkoper, maar nog steeds een fors bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Tjezus, wat duur.
Waarom ik dit vraag, is omdat we Vrijdag naar een demonstratie van deze speakerboxen gaan. (HanzeHifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 11:08

Jag

Ja, ik heb ervaring met de B&W nautilus (zo schrijf je het dus), de 801. Ik ken iemand die heeft ze gekocht van een Finse bioscoop geloof ik inc amp. Een tweeter was kapot, en de versterker ook. Hij heeft alles in een koop voor 125,- gekocht!!!!! Die gast die het verkocht wist kennelijk de waarde niet :P. Die versterker was ook nog eens een proffesionele versterker die 800 Watt per kanaal leverde. Helaas was het maken ervan te duur, dus die heeft hij weggegeven. In de B&W heeft hij een nieuwe tweeter gezet voor 80,-.
Hoe ze klinken? Fantastisch. Wel het typische B&W geluid, dus een nogal aggressief hoog. Mar gelukkig is het hoog en midden instelbaar, dus tweak je hem gewoon een beetje naar beneden. Verder moet je deze luidspreker niet te dicht bij de muur zetten, anders kom je echt om in het laag. Wel echt een mooi laag btw, dat ook echt laag gaat. Deze 801 is trouwens nog een gesloten ontwerp, de nieuwe zijn vented.

Ze kunnen trouwens niet tippen aan een HiFi set die ik gister gehoord heb (wel bijna), dat was echt de mooiste set die ik ooit in mijn leven heb gehoord! Dit is die set:
NAD S300 integrated amp
NAD S500 cd-player
Dynaudio speakers (ik denk de contour serie)
<a href="http://nadelectronics.com/silverSeries.html">Hier</a> een link naar de silverline van NAD, en , <a href="http://www.dynaudiona.com/authentic/contour/contintro.htm">hier</a> een link naar de Dynaudio speakers.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

jag;
idd een mooie combo nad silverline + dynaudio
maarja kost dan ook wel wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2710

Wat een ongelovelijk onzinverhaal zeg! B&W Nautilus 801 speakers gekocht met versterker voor 125 gulden! Tuurlijk mannetje! Echt waar!

Er is dus echt helemaal geen plek in de wereld waar je B&W Nautilus 801 speakers kan kopen voor die prijs maar goed. Tweeter voor 80 piek? Yeah right! Gesloten 801's zijn er ook nooit geweest dus verhaal slaat echt helemaal nergens op. Verder klonk het allemaal wel grappig hoor, kon er wel om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ok, PEP, zullen we er geld op zetten? Als je mij kent, dan weet je bovendien wel dat ik geen onzin praat.
Dat ze exact 125,- waren, weet ik 90% zeker, maar dat ze gesloten zijn weet ik echt 100% zeker.
Ik ken de jongen die dit mij vertelde goed, hij heeft mij oa geholpen met het uitzoeken van topkasten voor bij mijn EAWs, wat jij waarschijnlijk ook al niet zult geloven. In ieder geval, ik kan er veilig vanuit gaan dat hij niet liegt, en jij kan er ook veilig vanuit gaan dat ik niet lieg.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Tuurlijk mannetje![/quote]Post hier tien keer en gaat meteen irritant doen.

In ieder geval, ik weet ook ff niet hoe ik mezelf geloofwaardig genoeg moet maken zodat jij me gelooft. Ik heb in ieder geval die gast gemaild zodat hij hier zijn verhaal kracht kan bijzetten.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
PEP, donder op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1601

ten eerste, helemaal mee eens dat die pep zich als een of andere betwetende lamer gedraagt, maar ten tweede nodig ik jullie eens uit hier te kijken en conclusies te trekken...

BTW, B&W heeft z'n site vernieuwd! Vind 't zeer stijlvol, behalve dat rode menuutje, dat past niet echt. Wat ik wel een topfeature vind is dat ze nu hun manuals online hebben....

[edit: tiepvaudjuh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach ja. Betwetende lamer... Het is wat. Als je nu eerst eens eventjes verder kijkt dan je neus lang is he voordat je zelf van die ongenuanceerde uitspraken doet.

Een Nautilus 801 speaker voor 80 gulden is een illusie. Een gesloten Nautilus 801 is een illusie (er is maar EEN Nautilus 801 en die is GEVENTILEERD). Een setje Nautilus 801's voor 125 gulden is een illusie.

Als iemand van dit soort ongelofelijke onzin berichtjes post heb ik het recht vind ik om te reageren. Wellicht was mijn toon niet helemaal taktvol maar als het bericht dan ook vol staat met onzin heb ik het gehad.

Dus ik begrijp dat ik irritant mag gaan replyen als ik maar vaak genoeg op dit forum kom? Tien is keer te weinig? Dan weet ik dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nautilus 801 - Technical Specifications
Description 3-way vented-box system

Scheelt effe wat opzoekwerk. 100% zeker was je he??? Mooi!

Let wel: dit is de ENIGE Nautilus 801 die er bestaat! Signed, The KnowItAll Lamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Goed, misschien zit ik er in de details naast. We horen het binnekort, als die gast hier ff een reply neerzet.

En over die tien keer, als jij hier negen keer normaal post, en de tiende keer is al zo'n lompe reactie, dan is je percentage irritante posts nogal hoog. Als je zoals ik zo'n 1200 keer gepost heb, en dan schiet je een keer uit je slof, dan is dat percentage 120 keer zo klein.

En over dat vented/gesloten gedoe, de B&W die hij heeft ziet er dus ook anders uit. Het is wel een aparte kast voor het laag met dezelfde kevlar midden en tweeter (denk ik dat laatste) maar zijn laag heeft in ieder geval aan de voorkant geen port, en ik weet dus 100% zeker dat die gast tegen mij heeft gezegd dat die luidspreker gesloten was.

Maar PEP, ik weet niet hoe jij normaal met mensen omgaat, maar als dit normaal is voor jou, dan zal jij wel vaak een knal op je koker krijgen. Dit is namelijk niet normaal om zo te reageren, ook al zou ik het hele verhaal verzonnen hebben.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5820

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Verder moet je deze luidspreker niet te dicht bij de muur zetten, anders kom je echt om in het laag.[/quote]En dat geldt niet alleen voor de Nautilus 801 maar voor meerdere B&W speakers.

Heb zelf de B&W DM-602, ben ERG tevreden voor het geld, maar je moet ze niet bij een muur zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12166

Gaat dit nog over die boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En dat geldt niet alleen voor de Nautilus 801 maar voor meerdere B&W speakers.[/quote]Ja, daar heb je ook gelijk in, maar ik heb het nog nooit zo sterk gemerkt als met deze luidsprekers. Hij heeft niet zo'n grote kamer, en de plaatsing van de luidsprekers is dan ook een compromis tussen het stereobeeld en goede lage tonen, want als je ze te dicht bij de muur zet, heb je wel een goed stereobeeld, maar teveel laag, en andersom.
Hij heeft nu ook wat spul opgehangen om het probleem te verhelpen.
En tegen een versterker met een lage dempingsfactor kunnen ze ook niet, want in het begin had hij alleen maar een Technics receiver, en dat gaf geen mooi strk laag. Dat verbeterde een stuk toen hij is overgestapt op een Rotel amp.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Waarom kan je de DM602 niet tegen de muur zetten? De opening is toch aan de voorkant? Of moet ik nog wat lessen krijgen in speakerakoestiek;)?

En PEP : Waarom zou het niet kunnen? Als je geen verstand hebt van speakers en hun prijzen dan kan het toch best dat je een _kapotte_ speaker (ook al is het een 801) goedkoop weg doet? Lijkt mij niet zo onrealistisch, maar wel een erg mooie aankoop:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trashbash: Tuurlijk zou het kunnen dat iemand er geen verstand van heeft. Maar zeg eens eerlijk: stel je hebt er geen verstand van en je wilt je speakers wegdoen. Dan til je een van deze beestjes op en merk je dat ze 105kg wegen. Zou er dan geen lampje gaan branden? Zouden het dan toch geen heftige speakers zijn? Of zijn er ook crap-speakers van ruim 100kg. per stuk? Het zou best kunnen maar ik ken ze niet. Zou je dan toch niet eens gaan vragen wat een tweetertje kost? Zelfs ik als lamer zou dat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het is wat. Als je nu eerst eens eventjes verder kijkt dan je neus lang is he voordat je zelf van die ongenuanceerde uitspraken doet.[/quote]Zich gedragen is heel wat anders dan zijn.
Met die reactie ging je gewoon te ver, maar dat wil niet zeggen dat je geen gelijk had...
Waarom zou ik anders die link geven waar onderaan de pagina vented staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Het zal wel net een ander model zijn, ze wegen ook "maar" 50 kg per stuk. Maar goed, als het een beetje meezit dan horen we het heel binnenkort.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12822

Nou, zal ik het zelf dan maar vertellen?...

Het zijn B&W series 80 model 801 speakers. Ze schijnen 52 kilo te wegen, maar ik heb ze nog nooit opgetild: er zitten wieltjes onder.
Het is een van de eerste 801's (deze uit '82)
Ze zijn gebruikt in een studio in Finland, en daarna in Nederland terecht gekomen. Toen er iets kapotging er de eigenaresse moest verhuizen heb ik ze overgenomen. JA, INDERDAAD VOOR 125 GULDEN! Ze zagen er toen echt niet uit: krassen, kapot en verkleurd doek, vol met katteharen enz...
Het ergste was: een tweeter verbrand. Bij de importeur kon ik voor 80,- een nieuwe membraan kopen. Erin gesoldeerd, en het was weer OK.
Er zit alleen zo veel beveiliging in, dat ze niet zo transparant klinken zoals bijvoorbeeld KEF RDM 3's. Die zijn echt te gek! Verder: je hoort echt elk onderdeel van je systeem. Zelfs verbetering bij het extern maken van de voeding van de cd speler, en die vervolgens luchtgeveerd maken (echt, anderen horen het ook, dus het zal wel niet aan mij liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Nou PEP, lijkt mij dat volledige rehabilitatie hier wel op z'n plaats is. Ik weet niet precies wat het verschil is tussen deze 80 series en de nautilus 801, maar het is in ieder geval niet groot.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volledige rehabilitatie? Vind ik prima, ik heb alleen nog nooit in de bak gezeten maar goed.

Volledige rectificatie?

Dat lijkt mij dus niet he! Als jij stelt dat je inderdaad ervaring hebt met de Nautilus 801 (nog even aangevend dat je dat ZO schrijft en dat je dus ECHT weet waar je het over hebt) ga ik er dus van uit dat je ervaring hebt met een Nautilus 801. Da's blijkbaar erg dom. Ik heb ook gisteren in een Mercedes VisionSLR gereden. Okay, het was dan wel een 190D maar goed, tis een Mercedes.

Tweeter van een Nautilus 801 zou dus 80 piek kosten. Nee dus, ander type speaker en het was alleen het membraan.

Ik vond jouw post persoonlijk nogal betweterig klinken en ergerde mij daar aan. Het waren ook allemaal illusies dus heb ik er maar eens op gereageerd. Je kan wel op elke onzinpost in deze forums gaan reageren maar dan blijf je bezig. Deze kon ik echter niet laten liggen.

En inderdaad, in het "echte" leven ben ik ook zo. 99% van de mensen zal op elk verhaal dat duidelijk niet waar is "oh ja, wat kicken man!" zeggen maar dat doe ik dus niet en klappen voor mijn bek heb ik (voorlopig) nog niet hoeven incasseren.

Dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als jij zoveel fouten hier rond ziet vliegen, zeg 't dan...
Wat nou juist het nut van zo'n forum is, is het discussieren, en als de uitkomst van 'n thread je niet bevalt, wat let je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Oh, lekker kinderachtig hoor. Het was inderdaad geen nautilus, maar wel 801. Vind je het gek dat ik dat dan een nautilus noem. Ik had er nog nooit van gehoord dat er meerdere 801's waren. je doet echt alsof ik een of ander onzin verhaal vertel, dat slaat echt nergens op. En ik ben ook helemaal niet iemand die als ie onzin hoort, gewoon meelult van wat gaaf of zo. Het is ook nooit de bedoeling geweest betweterig te klinken, en ik heb al meerdere keren toeggeven dat ik dingen fout had, maar de essentie van het verhaal klopt toch echt. Met die tweeter heb ik stom opgeschreven, want ik wist wel dat het alleen de membraam is, en ik weet ook heus wel wat het verschil is tussen een membraam en een hele tweeter. En ik had het ook geen nautilus mogen noemen, en het was geen bioscoop maar een studio.
Maar de rest klopt gewoon wel.

En kennelijk weet je niet wat rehabilitatie betekent, want dat heeft bijzonder weinig met een gevangenis te maken.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punt 1:

Toen zei je: "Deze 801 is trouwens nog een gesloten ontwerp, de nieuwe zijn vented."

Nu zeg je "Ik had er nog nooit van gehoord dat er meerdere 801's waren."

Hmmm, dat valt volgens mij onder het kopje contradictie...

Punt 2:

U zei: "En kennelijk weet je niet wat rehabilitatie betekent, want dat heeft bijzonder weinig met een gevangenis te maken."

Ik citeer: "Dus, als alles al strenger is geworden en de mate van criminaliteit toch erger geworden is (in directe verbinding met het harder optreden tegen criminaliteit), zou een logisch denkend iemand die hier naar kijkt, zien dat het probleem niet wordt opgelost. Het lijkt erop dat wraak en bestraffing belangrijker zijn dan het rehabiliteren van een persoon, zodat ze niet terugkomen in de gevangenis, als ze vrijgekomen zijn."

Hmmm, volgens mij heeft rehabiliteren dan toch iets meer te maken met gevangenissen dan met het goedmaken van vermeende fouten?!

En wederom wacht ik met spanning Uw weerwoord af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12895

Ik stuitte toevallig op deze site en heb deze discussie eens goed doorgelezen.
Mijn objectieve mening (mocht het iemand interesseren) is dat PEP toch wel gelijk heeft, hoor. Of de vergissing voor de hand liggend is of niet, het blijft een vergissing! Ik zelf wist toevallig ook dat er meerder 801's bestonden (Iedereen met een beetje kennis van zaken zou dat weten, volgens mij, maar dat is een ander verhaal).
En is het niet een beetje zwak om je in allerlei bochten te wringen, zodat je je fout maar niet toe hoeft te geven? Tsk!

DvK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10678

Ja hoor, ik heb mijn fouten toch wel toegegeven?!?!?!

En ik bedoelde met het bestaan van meerdere 801s , dat er ook een 801 bestaat die niet een nautilus is.

En rehabilitatie betekent herstellen in eer, wat heeft dat nou met gevangenissen te maken?

Als je nou alleen toegeeft dat het verhaal niet een groot onzin verhaal is, is het wat mij betreft genoeg, ik begin namelijk genoeg te krijgen van dit geruzie, daar is dit forum niet voor. En ga alsjeblieft niet zeggen dat ik daarmee begonnen ben of zo.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ok, ik zal het verhaal opnieuw hier neerzetten, en dan helemaal correct:

Een vriend van mij heeft een set 801s gekocht 2e hands voor 125,- in combinatie met een Yamaha versterker (waarbij de 0 dB van de power output meter op 800 watt staat!). Hij heeft ze overgekocht van een Finse studio, wisten kennelijk de waarde niet :P.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 17:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hhhm dan wil ik gelijk inspringen op het "aggresief klinken" van die speakers..

zeker als het oude zijn (en dat zijn het) klinken B&W's erg engels! dat houd in: rustig en zeker niet agresief.
Dat verwijt kan dus gelijk door naar de Yamaha (die klinken wel vrij "hard", tegenwoordig). En ook zelf een membraam wat ergens nog lag te liggen insolderen inbouwen lijk (let wel _lijkt_) me niet optimaal, maar daar heb ik niet veel verstand van.

BTW. Ik ben ook voor PEP, in deze discussie :)

En nog een dingetje, de enige nautilussen die ik ken zijn de 803 en 805 (ken van gehoord hebben dus) en ik ben helemaal GEK van die kleine (805). Die is mooi, klinkt goed en is gewoon helemaal geweldig!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja sorry hoor, ik heb ze zelf uitgebreid gehoord, en weet heus wel hoe ze klinken :P. En mijn eigen B&Ws klinken ook niet rustig ofzo, integendeel. En daar luister ik al jaren naar. En het geluid dat uit die 801 kwam, deed me erg denken aan mijn eigen B&Ws.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:22

winnie

de poes...

My 2 cts: voor zover ik weet bestaan er iig drie generaties 801. De eerste (niet bijzondere maar wel goed klinkend de speaker), daarna de matrix versie (stijver en strakker) en dan nu de nautilus versie. Maar bij nautilus dacht ik in eerste instantie alleen aan deze speaker: Afbeeldingslocatie: http://www2.bwspeakers.com/images/range/ACF2D75.jpg
Mijn vraag is eigenlijk wie B&W op dit moment importeert in Nederland? Vroeger zat het bij de luxman importeur, maar is dat nog steeds zo, en heeft iemand een naam (en site)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het wel geweten, ik heb namelijk toen ik mijn 604s ging kopen gemaild met de importeur over de beschikbaarheid van verschillende kast uitvoeringen (kast fabrikant was failliet gegaan). Ik zal ff kijken of ik die mail nog kan vinden. Anders zal ik het ff aan Rob vragen, degene van de 801s.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JAG: Kijk, DIT verhaal geloof ik direct! Was helemaal niet uit op een discussie op dit niveau maar ik ergerde mij gewoon aan a) de toon van het artikel en b) de inhoud ervan.

Meestal laat ik het dan maar bij wat het is maar aangezien ik ook B&W speakers heb, geen Nautilus 801 trouwens ;-) , weet ik er iets van af en kon dit niet "ongestraft" laten.

See you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Nou zullen we dan maar op houden met "dit niveau" en de vredespijp roken?

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De importeur is Audio Script. Ze hebben ook een site: http://www.audioscript.nl/ , maar die werkt niet echt lekker.

Dat argressieve komt trouwens niet door een yamaha versterker hoor, die ligt allang op de schroothoop.
Nu gebruiik ik een arcam Xeta 290P eindversterker, in combinatie met een passieve voorversterker. Ze klinken trouwens zo met alle versterkers die ik gehoord heb (including NAD)
Het elimineren van primaire en secundaire reflexies, en het gebruik van andere kabels in het hele systeem heeft het probleem voor een groot deel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>arcam Xeta 290P eindversterker[/quote]He, die kende ik nog niet, nieuw? En wat doe je met je Rotel?

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4164

Die 801 van begin jaren tachtig is de DM 801 en heeft niks met de Nautilus te maken want die was toen nog niet eens uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Kan niets vinden over een dm 801, hij zegt zelf ook dat het een series 80 is. Maar waar heb je dat vandaan?
Die 801's zijn trouwens wel allemaal opvolgers van elkaar. Eerst was er de 801 (1979), staat verder niets bij, vervolgens in 1987 de matrix series met dus ook de matrix 801, en dan in 1998 de nautilus serie.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Matrix 801 werd in 1979 uitgebracht, maar voor zover ik weet heeft de DM hier helemaal niets mee te maken.

B&W>
[quote]
DM
Originally this stood for Domestic Monitor. However, when CDs came along, John Bowers thought is would be a good idea to change this to Digital Monitor. There's nothing digital about the speakers themselves, only the material they monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

De matrix werd volgens de site van b&w in 1987 uitgebracht.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De gewone 801 is dezelfde als de series 80. Daarover is op het internet weinig te vinden, de importeur kon me er echter van alles over vertellen.
Inderdaad is in 87 de matrixversie ervan gekomen. Die was basreflex en had wat meer interne verstijvingen, opgebouwd als een mooie matrix. De originele had gewoon wat schotten. Trouwens nog best sterk. Ik heb eens binnen gekeken, en het hout is toch zeker wel zo'n 3 cm dik!
Van die matrix heb je de mk1, 2, en 3. De verschillen zitten hem voornamenlijk in de tweeter. Het materiaal van de middentonenbehuizing scheint ook anders te zijn geworden. De midrange driver was in alle versies hetzelfde.
De eerste versies waren ook vooral gemaakt op betrouwbaarheid (voor in de studio): actieve beveiliging voor pieken, en ook nog een 16 A zekering in de signaalweg. Dat hoor je. In de latere versies zijn die beveiligingen eruit gehaald, en werden ze vooral voor de audiofiel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is dus echt zeker geen DM 801.
Het ding is identiek aan de Matrix 801, maar dan zonder die interne matrix, en in gesloten behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je iets beter moet kijken, Jag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13118

Kennen jullie deze al? om de verwarring te voorkomen , één foto mèt en één foto zónder grill.
Afbeeldingslocatie: http://www2.bwspeakers.com/images/photoItem/Nautilus_801_Cherry_without_grille.jpgAfbeeldingslocatie: http://www2.bwspeakers.com/images/photoItem/nautilus801-2l.jpg
Mooie he?....
Djeedub -= 801 Club Europe =- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10859

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kennen jullie deze al? om de verwarring te voorkomen , één foto mèt en één foto zónder grill.[/quote]Ooooooooh vandaar !
Ik dacht al...
Goed dat je het er even bij zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Quote van B&W site:
1987 Launch of Matrix 801

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kweenie waar jij dat ziet hoor, maar hier staat toch echt 1979...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Hmm, vaag, <a href="http://www2.bwspeakers.com/search/infoArticle_search_results.cfm?object_id=78D5CE2F-5356-11D4-B7E100D0B74745A0">hier</a> staat toch echt 1987. En de matrix technologie (extra stijve kast ofzo) is volgens deze page ook pas in 1986 uitgevonden.

Jag
Pagina: 1