Toon posts:

Geluid hapert .. never had before

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed .. ik heb dus een creative soundblaster 16 / awe 32 isa
geluidskaart .. en van het een op andere moment issie gaan kraken tijdens spelletjes .. voorbeelden zijn stronghold, master of olympus, pharaoh, caesar 3, ...
Het rare is echter, wanneer ik in winamp gewoon 80 uur achter elkaar muziek aan het luisteren ben (bij wijze van spreken dan), geeft ie geen kick en doet ie wat ik wil. :?
Alle instellingen staan goed, en voorheen heeft ie het altijd goed gedaan. Ook bij de bovenstaande spellen.

Is het misschien tijd voor een nieuwe geludiskaart? :?

Verwijderd

Misschien een IRQ-conflict dat zorgt voor de haperingen, kijk eens welke IRQ's het geluid en het beeld hebben. Er is blijkbaar iets veranderd aan je instelingen als het voorheen wel werkte maar nu niet meer. Ga eens na wat je hebt veranderd misschien :?

Verwijderd

Ik heb dus precies hetzelfde probleem, dezelfde geluidskaart etc. IRQ's gecontroleerd, overal "no conflicts" en "this device is working properly". :?

Ik heb een 40GB harde schijf, waarvan maar 33GB herkend wordt door de bios. Zou dit ermee te maken kunnen hebben? De partities zijn in totaal ook 33GB.

Verwijderd

Ik heb dus EXACT hetzelfde, zie een paar topics hier onder: Geluidskaart: Ruis, kraak, stoor.......
edit: Hij wordt in DOS games als een Awe-32 gezien, dus neem ik aan dat de chipset erop gebasseerd is....