[KDE3] Ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52
Zo, KDE3 is nu een heel tijdje uit .. hoe bevalt het bij jullie?

Ik zit dit nu op mn laptop met kde3 te tikken, hij is bijna 17 dagen up en ik ben er echt heel blij mee! Stabiel, heel snel en erg makkelijk en leuk :).

Linux kan dus wel degelijk goed presteren op de desktop ;). Zijn er mensen die dit al op kantoren hebben toegepast, en hoe werkt het? Ik ben erg benieuwd want ik ga 't binnenkort zelf ook doen denk ik :).

Kortom, hoe gaat 't bij jullie met KDE3 :)

Verwijderd

wat is KDE3??

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Bevalt me erg goed.

Zo zie je maar, FreeBSD kan dus wel degelijk goed presteren op de desktop ;)

• jep
Afbeeldingslocatie: http://stuff.servicez.org/pics/linux/laptop1.jpg

Da's nou mijn kde3 ;)

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Op zondag 19 mei 2002 16:35 schreef mchacken het volgende:
wat is KDE3??
Een band met drie belgische meisjes :}

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 16:35 schreef mchacken het volgende:
wat is KDE3??
Als je het niet weet, reageer dan niet! Maareh ik las dat je wat met Linux wilde gaan doen. KDE is window manager voor X windows, de GUI voor Linux.

Maar goed ik heb het ook nog niet gebruikt. Ben meer voor Gnome en Ximian. Echter ben wel benieuwd naar reacties!

Verwijderd

Bevalt eigenlijk best wel goed. Weinig tot geen problemen mee en voelt een stuk sneller dan KDE 2.2.x. Ik werk er mee vanaf de releasedatum.
- Konqueror is beter
- 't smoelt beter ( betere themes/icons/backgrounds)
- alsa is ook verbeterd
- noatun is stabieler
Dat zijn zo een paar dingen die mij te binnen schieten.

• jep
Doen jullie dit trouwens ook eens, kijken of 't een bug is:

Klik op 't home icoon op je filemanager te starten
Ga met je cursor achter 't path staan in de adres balk
Ram dan op backspace om die regel schoon te maken (Even inhouden dus)

Bij mij hangt hij dan _altijd_ op home, ik moet dan een seconde of 30 wachten voor hij verder gaat :+. Best irri ;)

Verwijderd

Nergens last van jep :)

• jep
Dan heb ik pech :P. Never mind ;).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:56
Ervaring met KDE3:
- Veel slomer dan KDE 2.2
- Veel slomer dan Gnome2 en zeker ook Gnome 1.4
- Vreet geheugen
bovenstaande kan ermee te maken hebben dat ik em met GCC 2.95 gecompileerd heb, gcc 3.1 zou al beter moeten zijn

- Heel erg gebruiksvriendelijk, een windows gebruiker kan er zo mee uit de voeten

• jep
Hier is 't toch echt veel sneller en flexibeler dan kde 2.2 en gnome 1.4 hoor :? :).

gcc version 2.95.3 20010315 (release)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik vind KDE3 erg lekker werken, alleen het starten van programma's zou nog wel iets sneller mogen. :)

• _JGC_
Op zondag 19 mei 2002 17:03 schreef jep het volgende:
Hier is 't toch echt veel sneller en flexibeler dan kde 2.2 en gnome 1.4 hoor :? :).

gcc version 2.95.3 20010315 (release)
Duron 900
512MB SDRAM
ECS K7S5A
Hercules Kyro2 64MB

zou toch genoeg moeten zijn om een beetje fatsoenlijk KDE 3.0 te kunnen draaien? Als ik KDE 2.2 en Gnome 1.4 vergelijk met KDE 3.0, vliegen de eerder genoemden gewoon.
Gcc versie: gcc version 2.95.4 20011002 (Debian prerelease)

Verwijderd

Voordelen:
  1. Sneller dan KDE 2.2.2
  2. Mac-achtige Kicker :7
  3. Konqi is ook sneller
Nadelen:
  1. Helaas zorgt X voor de nodige haperingen in de beeldopbouw
  2. Omdat Qt + KDE geschreven zijn in C++ en de ondersteuning van GCC 2.x niet zo goed is met deze taal starten de KDE programma's erg langzaam op
Moet nog ff kijken hoe snel het is wanneer de boel gecompileerd is met GCC 3.1 :)

En KDE 3.0 is verder DE reden dat ik 6 of 7 weken terug compleet ben overgestapt op Linux.

Verwijderd

Konqueror roelt snoei hard, tis net een h03r het kan alle site's weer geven iets wat gnome2 nog mist dat :) .. en ja .. its nice voor de rest enzo

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 19 mei 2002 16:46 schreef jep het volgende:
Doen jullie dit trouwens ook eens, kijken of 't een bug is:
[uitleg]
Gokje: je hebt vrij veel gebruikers op die bak? Ofwel: je hebt aardig wat directories in /home? Hij gaat namelijk die dingen eerst inscannen om een goede completion te kunnen doen of zo, dat duurt even. Dertig seconden is wel lang daarvoor...mijn /usr/share/doc (>700 entries) duurt ook wel even, maar dat is nog steeds hooguit 2 seconden. Laptops hebben natuurlijk een tragere schijf, dat zou nog wel eens kunnen schelen.

Zelf ben ik bijzonder tevreden over de nieuwe KDE. Ik draai een post-3.0-versie:
code:
1
2
3
4
kde3@odysseus:~$ kwin --version
Qt: 3.0.4
KDE: 3.0.5 (CVS HEAD >= 20020427)
KWin: 0.95

Deze draait prima, crashes komen eigenlijk niet voor. Het werkt snel en tabbed browsen is natuurlijk ook erg goed :). Een aantal dingen kunnen nog wel verbeterd worden, maar voorlopig denk ik dat de introductie van KDE3 wel geslaagd te noemen is...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KDE3 is geweldig! :)

Ik heb sinds ik debjes van KDE3 gemaakt had om nog makkelijk terug te kunnen naar KDE 2.2.2 indien nodig, nooit meer KDE 2 gestart! Hij mag alleen af en toe nog wel es wat sneller (ookal zijn de debs al voor i686 met fast-malloc gecompileerd) ;) . Bij mij is ie trouwens wel sneller dan kde2.

(Ik zou het bijvoorbeeld geen probleem vinden als wat konquerer/mozilla/kdelibs-spul als daemon alsvast gestart wordt, en je net zoals bij win95 0,1 sec hoeft te wachten totdat 'De Verkenner' start.)

Als GNOME 2 uitkomt zal ik het wel ff bekijken, maar ik vind KDE (en zeker 3) gebruiksvriendelijker en makkelijker werken.

Verwijderd

jep:
Zo, KDE3 is nu een heel tijdje uit .. hoe bevalt het bij jullie? Ik zit dit nu op mn laptop met kde3 te tikken, hij is bijna 17 dagen up en ik ben er echt heel blij mee! Stabiel, heel snel en erg makkelijk en leuk :).
Perfect... lekker stabiel en idd sneller dan de eerdere releases... en het ziet er nog lekker uit ook... :9~
Linux kan dus wel degelijk goed presteren op de desktop ;).
Uiteraard... :)

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 17:51 schreef banaan-X het volgende:
(Ik zou het bijvoorbeeld geen probleem vinden als wat konquerer/mozilla/kdelibs-spul als daemon alsvast gestart wordt, en je net zoals bij win95 0,1 sec hoeft te wachten totdat 'De Verkenner' start.)
Dit al geprobeerd?
http://www.kde-look.org/content/show.php?content=1332

edit:

oh wacht, je bedoeld iets anders |:(

sorry

Verwijderd

offtopic:
En waar vind ik dat wallpaper?! Ik wordt altijd heel hebberig als ik Willow zie.... yummmmm

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 18:33

B2

wa' seggie?

Ik draai ook KDE3 op een Gentoo bak, en t'is echt rete snel hier (Athlon 700, 256 MB), werkt perfect.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

look en feel >> wordt steeds brakker... (ik ben vreemd ik weet het)
errors >> qt errors is ni leuk

Het blijkt dat ik een Blackbox man ben. Het moet simpel, wat KDE absoluut niet is.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 18:31 schreef Skinkie het volgende:
Het blijkt dat ik een Blackbox man ben. Het moet simpel, wat KDE absoluut niet is.
Simpel. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb KDE3 een tijdje gebruikt, maar na 8 dagen van mijn systeem gegooid... ik gebruik nu amiwm; het uiterlijk van de amiga, heeeeeeel minimaal (1 balkje bovenin scherm, that's it) en heel makkelijk te configureren dmv 1 enkele file... perfect... (maar dit neemt niet weg dat ik KDE3 wel snel vind werken en het er goed uit vind zien);

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:44
Al met al is KDE3 een zeer volwassen grafische omgeving. Ik blijf Konqueror echter nog steeds irritant traag vinden. Ook segfault Konqueror nogal eens bij mij.
En wat nou in vredesnaam die Trash bin voor zin heeft... had hem liever niet teruggezien in KDE3.

Ik heb trouwens ook een soort van bugje gevonden: als je een bestand renamed naar een bestandsnaam die al bestaat in die dir, krijg je een foutmelding maar op het scherm verandert ie toch de naam in de nieuwe bestandsnaam - zo lijkt het dus alsof je 2 bestanden met precies dezelfde naam hebt. Na een refresh is de bestandsnaam weer terugveranderd naar de oude naam.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:30
Op zondag 19 mei 2002 17:24 schreef _JGC_ het volgende:
Duron 900
512MB SDRAM
ECS K7S5A
Hercules Kyro2 64MB

zou toch genoeg moeten zijn om een beetje fatsoenlijk KDE 3.0 te kunnen draaien? [...]
Pentium II 333 (nog zo een met 66 MHz bus)
256 MB RAM
Een of andere El Cheapo video-kaart met 8 MB RAM (geloof ik).

En KDE 3.0 werkt prima op deze computer? Evenals KDE 2.2 en voorgaande versies (vanaf 2.0 CVS heb ik het op deze computer gerund). Wat gaat er dan zo traag volgens jou, Konqueror voor de eerste keer starten duurt inderdaad even, maar dan zou je Windows 2000 eens moeten zien booten op dezelfde computer....

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik had KDE 3 er ook even op staan (de packages van banaan-x). Het is was erg sloom voor mijn gevoel, mijn bak:

Intel PIII 450Mhz
256MB RAM
40GB IBM Deskstar 7200RPM (32bits I/O + DMA enabled)
Kernel 2.4.18

KDE 2.2 draait er aardig op, maar KDE 3 was toch duidelijk slomer :? Alleen al Kate opstarten duurde zo'n dikke 3 seconden, niet normaal. Konqueror reageerde ook erg traag.. Mozilla start op diezelfde bak sneller op :?

Iemand een verklaring hiervoor? En kom niet aan met de link problemen met C++, want KDE 2.2 draait wel vlot.

[edit]
Distributie is Debian Woody.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• jep
Op zondag 19 mei 2002 18:17 schreef Shoikan het volgende:
offtopic:
En waar vind ik dat wallpaper?! Ik wordt altijd heel hebberig als ik Willow zie.... yummmmm
Ze is al van mij ;)

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 17:30 schreef paasklaas het volgende:
Moet nog ff kijken hoe snel het is wanneer de boel gecompileerd is met GCC 3.1 :)
Op de mailinglists hoor ik niet al te positieve geluiden. De relocation time zou nog hoger zijn, net als de compileer tijd. Dat laatste is in het gebruik natuurlijk geen probleem, 't eerste wel en dat had met de komst van GCC 3.1 juist beter moeten worden.
Op zondag 19 mei 2002 17:51 schreef banaan-X het volgende:
Kijk hier even: http://lists.kde.org/?l=kde-core-devel&m=99598881312296&w=2

De patch precies toepassen werkt misschien niet meer, maar met een beetje prutsen moet dat wel lukken. Ik heb 't zelf nog niet geprobeerd, maar ik denk erover om het de eerst volgende keer ook te gaan doen.

KDE bevalt hier overigens prima, 't loopt soepel en de enige crashes die ik tegenkom zijn bij konqueror vensters die al een weekje open staan.

KDE 3.0.1 met enable-fast-malloc=full en objprelink / GCC 2.95.3 / P3-650 met 384 Mb

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 20:00 schreef _Squatt_ het volgende:
Kijk hier even: http://lists.kde.org/?l=kde-core-devel&m=99598881312296&w=2
lol :D . Van 3 sec naar 2,5 sec, impressive!! :+ :* Nee, ik had het over echt snel ;) :) Zoiets als de quicklaunch van mozilla in windows.

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 19:36 schreef Lethalis het volgende:
Iemand een verklaring hiervoor? En kom niet aan met de link problemen met C++, want KDE 2.2 draait wel vlot.

[edit]
Distributie is Debian Woody.
Werd bij Debian niet standaard die prelink hack gebruikt?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

KDE3 werkt hier opzich prima, alleen heb ik een probleempje, dat ik iemand al eens op GoT heb zien posten. Bij het opnieuw booten of opnieuw inloggen in KDE, staan alle default-icons in m'n panel, in plaats van de Crystal Icons. Dat heb ik overigens al op 3 PC's meegemaakt, allemaal met Gentoo Linux.

Verder vind ik het geheugenmanagement van Konqueror ronduit slecht. Het start vrij langzaam (5 sec) en wanneer ik bijvoorbeeld een pics-topic hier op GoT bekijk, vult dat mijn 512MB geheugen volledig, terwijl het totaal aan JPG'tjes in zulke topics nog lang geen 30MB bedraagt. Bovendien verschijnt kdeinit dan in tienvoud in m'n 'top'-output (is dat normaal?). Mozilla en zelfs IE onder Windows hebben overigens geen enkel probleem met zulke topics, daarbij komt het geheugengebruik nooit boven de 200MB.

Verder ben ik dus erg tevreden met KDE3, vooral KOffice 1.2b is echt erg goed. Ik zou absoluut niet meer terug willen naar KDE2.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 19 mei 2002 20:23 schreef banaan-X het volgende:

[..]

lol :D . Van 3 sec naar 2,5 sec, impressive!! :+ :* Nee, ik had het over echt snel ;) :) Zoiets als de quicklaunch van mozilla in windows.
Ik heb wel een ideetje, daarmee zou je het sneller kunnen maken. Wat je doet: laat bij het starten van KDE meteen een Konqueror starten, zet die met behulp van een DCOP-call minimized op een andere desktop. Vervolgens laat je $KDEDIR/bin/konqueror niet langer de echte Konqueror, maar je verplaatst die naar konqueror.real of iets dergelijks. In plaats ervan zet je een scriptje neer dat - weer via DCOP - een nieuw venster opent van de Konqueror die al eerder is opgestart. Dat zou prima moeten werken en een nieuw scherm van een gestarte Konqueror openen kost maar heel weinig tijd. Mocht die optie je niet bevallen dan moet je in kdeinit gaan hacken, daarmee kun je ook wel iets dergelijks uithalen maar het wordt wat lastiger :).

* odysseus notes dat zijn Konqueror hier er nauwelijks 3 seconden over doet om op te starten...dat is toch niet overdreven veel voor een browser, of zie ik dat verkeerd? Mozilla is een hoop trager in ieder geval (al moet die natuurlijk nog zijn hele widgetset laden, dus de vergelijking gaat mank).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Owja, nog een kleine toevoeging over Konqueror.

Ik heb het idee, dat Konqueror plaatjes op pagina's achter elkaar laadt, in plaats van tegelijkertijd. Konqueror gebruikt vaak maar een klein gedeelte van m'n totale bandbreedte, terwijl er in o.a. IE wel 10 plaatjes tegelijkertijd verschijnen. Is dat een normale instelling in libkhtml, of is het een bug en kan het worden opgelost?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Mensen die klagen over de snelheid van KDE3; je hd al een getuned met hdparm? Snelheidswinst tot 50%, doordat je o.a. je hd via dma aanspreekt dan.

http://home.hetnet.nl/~lare1966/rh73kde3.jpg

Yep... ik vind KDE3 te gek!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 21:12 schreef MrLeeJohn het volgende:
Mensen die klagen over de snelheid van KDE3; je hd al een getuned met hdparm? Snelheidswinst tot 50%, doordat je o.a. je hd via dma aanspreekt dan.

http://home.hetnet.nl/~lare1966/rh73kde3.jpg

Yep... ik vind KDE3 te gek!
Jou ken ik :) . denk maar es goed :) tenminste dat denk ik

Voor de mensen die dus een debpje pakken en klagen dat het traag is ..own fault.. compile die zut dan zelf .. met je eigen 'dit wil ik of niet'..

dat konq. segfault ligt aan de qt lib is al lang en breed gefixed inmiddels maar goed ;)

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 18:56 schreef Solarsparc het volgende:
Ik heb trouwens ook een soort van bugje gevonden: als je een bestand renamed naar een bestandsnaam die al bestaat in die dir, krijg je een foutmelding maar op het scherm verandert ie toch de naam in de nieuwe bestandsnaam - zo lijkt het dus alsof je 2 bestanden met precies dezelfde naam hebt. Na een refresh is de bestandsnaam weer terugveranderd naar de oude naam.
Ik denk dat je bugs beter kan melden dmv Konqueror -> menu 'Help' -> 'Report Bug' dan door het hier te gaan posten :)
is binnen 2 minuten gebeurd

(kzie nl heel vaak mensen praten over bugs, maar die optie zit neit voor niets in ieder KDE programma ;))

• _Squatt_
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 21:06 schreef intoxicated het volgende:
Verder vind ik het geheugenmanagement van Konqueror ronduit slecht. Het start vrij langzaam (5 sec) en wanneer ik bijvoorbeeld een pics-topic hier op GoT bekijk, vult dat mijn 512MB geheugen volledig, terwijl het totaal aan JPG'tjes in zulke topics nog lang geen 30MB bedraagt. Bovendien verschijnt kdeinit dan in tienvoud in m'n 'top'-output (is dat normaal?). Mozilla en zelfs IE onder Windows hebben overigens geen enkel probleem met zulke topics, daarbij komt het geheugengebruik nooit boven de 200MB.
Ik denk echter dat de JPEG'jes niet als zodanig in het geheugen staan, maar gewoon als volledige bitmaps. De vergelijking met de 30 Mb aan jpeg's gaat niet helemaal op.

Verder ben ik het wel met je eens, normale pagina's met weinig kleine pics gaat prima, die laden supersnel, maar pagina's met veel (grote) plaatjes, zoals het screenshot draadje, werken niet echt lekker.
Op zondag 19 mei 2002 21:08 schreef odysseus wat over dcop calls etc.
Dat wilde ik ook net voorstellen :+. Eens kijken of dat (in de praktijk) een beetje te doen is.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 19 mei 2002 21:19 schreef _Squatt_ het volgende:
Ik denk echter dat de JPEG'jes niet als zodanig in het geheugen staan, maar gewoon als volledige bitmaps. De vergelijking met de 30 Mb aan jpeg's gaat niet helemaal op.
Uiteraard, maar, dan blijft het de vraag, waarom Mozilla het wel kan :)

Overigens, gaat scrollen bij jullie in Konqueror ook minder 'vloeiend' dan in bijv. IE?

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

effe weer een screen... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.inn.nl/~grijo/linux.jpg

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 20:00 schreef _Squatt_ het volgende:

[..]

Op de mailinglists hoor ik niet al te positieve geluiden. De relocation time zou nog hoger zijn, net als de compileer tijd. Dat laatste is in het gebruik natuurlijk geen probleem, 't eerste wel en dat had met de komst van GCC 3.1 juist beter moeten worden.
Tjah, probleem is dat de meeste mensen meestal alleen posten wanneer iets niet werkt of te langzaam is.. :)
Dus ik ga het denk ik toch maar proberen deze week..

Langere compileertijd maakt me niet zoveel uit want dat doe ik toch allemaal 's nachts.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Ok, nou wil ik ook een keertje patsen met m'n desktoppie hoor :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1644210516
Klik voor een grote versie

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

[topic=448299]

;)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 19 mei 2002 22:05 schreef paasklaas het volgende:
[topic=448299]
Weet ik, maar 't moest gewoon even :P

- Pastor Richards @ VCPR

• _JGC_
Op zondag 19 mei 2002 21:16 schreef Gila het volgende:

[..]

Jou ken ik :) . denk maar es goed :) tenminste dat denk ik

Voor de mensen die dus een debpje pakken en klagen dat het traag is ..own fault.. compile die zut dan zelf .. met je eigen 'dit wil ik of niet'..

dat konq. segfault ligt aan de qt lib is al lang en breed gefixed inmiddels maar goed ;)
Je kunt zo'n debje ook zelf compileren met apt-get source en vervolgens de boel ff een klein beetje aanpassen in de scripts. Dit is wat ik gedaan heb, ff haakjes weghalen voor de regel waar stond dat je voor i686 kon optimaliseren en vervolgens met debuild de boel gemaakt.

Ik heb ook wel met ./configure, make en make install gewerkt op een wat ouder systeem (P2-400 met 256MB en 20GB 7200RPM), daar wast nog trager dan op mn duron.

Eens ff kijken wat GCC-3.0.4 doet met KDE, misschien wordt het wel sneller, je weet maar nooit :)

Verwijderd

qt updaten/graden is much more important

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
bij mij is het veeeeeel sneller dan kde 2.2 :)

en het is veel mooier kwa kleuren en zo

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 19 mei 2002 22:15 schreef Gila het volgende:
qt updaten/graden is much more important
Mijn KDE hier is nu tegen Qt 3.0.3.1 gecompiled. Upgraden naar Qt 3.0.4 gaat hier onder Gentoo niet echt geweldig, zonder KDE3 opnieuw te compilen. Zitten er substantiële verschillen in deze versies m.b.t. snelheid?

- Pastor Richards @ VCPR

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op het gebied van snelheid zul je weinig verschillen zien, bij mijn weten. Ik heb er in ieder geval in de changelog niets van gelezen. Alleen een stel updates in de UI-classes en dergelijke, weinig schokkends. Als je ergens een diff vandaan kunt toveren dan zou compileren ook weinig tijd moeten nemen, het is lang niet heel Qt dat weer gecompileerd moet worden.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik heb red hat 7.3 op mijn pc gehad en dat was echt niks! Hij bleef op de gekste dingen hangen (bv. konqueror die een page load) Heb nu weer mandrake 8.2 en misschien ga ik binnenkort nog eens kde 3.0 daar op gooien :(

.

• _Squatt_
  • Niet online
Over het trage opstarten van konqueror:

Je kunt in de instellingen van konqueror de optie 'Geheugengebruik beperken' op 'Altijd' zetten. Als je dan een nieuwe konqueror opstart, wordt er geen nieuw proces gestart, maar wordt er een nieuw venster bij een bestaand proces aangemaakt.

Nadelen:
• Als je niet al een konqueror proces hebt, merk je er niets van.
• Als 1 konqueror venstertje vastloopt, ben je ze allemaal kwijt.

Voordeel:
• Als er eenmaal een konqueror proces loopt, staan nieuwe vensters er een stuk sneller.

Voor de mensen die het laatste beetje snelheid willen (banaan-x ;)):

• Maak even een scriptje aan in je PATH:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#!/bin/sh

# /opt/kde3/bin/ksnelstart
# Opens a new konqi window, using dcop if there already is
# a konq in memory, else revert to kfmclient.

konqi=`dcop | grep konqueror | head -1`
if [ -z $konqi ]; then
    # no konqueror running, using kfmclient.
    kfmclient openProfile $1
else
    # profiles in $KDEHOME override those in $KDEDIR
    # difference to kfmclient: unknown/no profile still starts a window.
    if [ -f $KDEHOME/share/apps/konqueror/profiles/$1 ]; then
        profile=$KDEHOME/share/apps/konqueror/profiles/$1
    else
        profile=$KDEDIR/share/apps/konqueror/profiles/$1
    fi
    dcop $konqi default createBrowserWindowFromProfile $profile ""
fi

• Vervang in Home.desktop en konqbrowser.desktop 'kfmclient openProfile' met 'ksnelstart'
(dit gaat prima met de Menubewerker)

Hierdoor heb ik nu binnen een seconde een venster voor mijn neus. Voor het gevoel scheelt het overigens niet zo heel veel met 'Geheugengebruik beperken > Altijd', want ook al heeft kfmclient ruim 3 keer zo veel tijd nodig, er staat al snel een venster op je desktop.

Als je nu een sessie waarin je al een konqueror venster open hebt opslaat, dan start er bij het inloggen in KDE automatisch een konqueror op. En dan heb je dus altijd al een eerste venster.

[edit]
Dat 't bij mij werkt betekent natuurlijk niet dat ik verantwoordelijk ben als je pc ontploft :P.

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
KDE3 werkt prachtig, alleen jammer van enkele crashes van konqueror en kate. Werkt in ieder geval veel beter/sneller dan KDE2 :)
Hertekent alleen soms traag als ik een groot topic open

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• Niek
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik gebruik al een tijdje KDE3, en ik ben er erg tevreden over :) Van traagheid van konqueror heb ik geen last.
Ik heb tot nu toe maar een keer last van een crash gehad, konqueror bleef hangen op een brakke website. Een simpele kill loste het probleem op ;)
Met de Crystal icons en Liquid widget ziet KDE3 er IMHO stukken beter uit dan XP, ik zal zo even een screenshot posten in het screenshot draadje :)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 10:47 schreef _Squatt_ wat tips
Er is dus wel wat aan te doen... Maar konquerer in filemanagement start bij mij toch al in zo'n seconde op (als het cpu% 0 was), en das eigenlijk wel snel zat. :) Misschien dat ik ooit nog es je tips gebruik ;)
[edit]
Dat 't bij mij werkt betekent natuurlijk niet dat ik verantwoordelijk ben als je pc ontploft :P.
Dat zal wel meevallen :7 met hdparm zou ik zoiets er wel bijzetten ;)

Verwijderd

Met KDE3 onder SuSE8 moet ik echt zeggen dat ik voor het eerst het gevoel heb dat het bruikbaar is! Met eerdere versies van linux had ik vwb desktop gebruik niks dan ellende. Geen geluid/midi, geen 3d... gewoon bijna niks multimediaals werkte.
Nu kijk ik tv, speel mp3's, gebruik éüà etc., bekijk divx of ogm films... etc. Kijk dat schiet op!
En het ziet er nog allemaal lekker uit ook en werkt intuïtief! En behoorlijk stabiel. KDE gaat het m.i. helemaal maken.

Maar we zijn er nog niet hoor. Midi werkt niet goed, Ik kan mijn backspeakers niet gebruiken, diverse internet streaming media's werken niet en er zijn nog heel wat i's zonder puntje.
Maar al met al gebruik ik linux nu al bijna helemaal als default system en hangt winkp er maar zo'nbeetje bij.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 14:20 schreef Kheperi het volgende:
Maar we zijn er nog niet hoor. Midi werkt niet goed, Ik kan mijn backspeakers niet gebruiken, diverse internet streaming media's werken niet en er zijn nog heel wat i's zonder puntje.
MPlayer - de beste media speler voor Linux, waarmee je zelfs meerdere films (bv DivX) tegelijk kan afspelen (kan onder Windhoos Media Player niet :7) waarbij de volgende formaten worden ondersteund:
VCD, DVD, MPEG 1/2, RIFF AVI, ASF/WMV, QT/MOV, VIVO, FLI, RealMedia, NuppelVideo, yuv4mpeg, FILM, RoQ, OGG en nog veel meer is mogelijk (internet streaming media's zou ook mogelijk moeten zijn) :9

zorg er wel voor dat je eerst de win32 codecs (en WinE) installeert in /usr/lib/win32 VOORDAT je MPlayer configt/compileert/installeert

i's op de puntjes:

Kernel Patch die er voor zorgt dat alles een betere 'feel' krijgt

• _JGC_
Ik had laatst zowel preempt als lockbreak gepatched, maar was niet echt tevreden. Konqueror vervangen door mozilla en nu spelen mn MP3s ook gewoon door als ik een HK PICS! topic open.
Met die twee patches liep apt-get telkens vast. Wel vaag eigenlijk, nog nooit een perl-script zien crashen :D

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 22:59 schreef odysseus het volgende:
Op het gebied van snelheid zul je weinig verschillen zien, bij mijn weten. Ik heb er in ieder geval in de changelog niets van gelezen. Alleen een stel updates in de UI-classes en dergelijke, weinig schokkends. Als je ergens een diff vandaan kunt toveren dan zou compileren ook weinig tijd moeten nemen, het is lang niet heel Qt dat weer gecompileerd moet worden.
nee idd, maar er schijnen dus wel dingen (vooral met konq.) gefixed te zijn.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 15:06 schreef paasklaas het volgende:

[..]

MPlayer - de beste media speler voor Linux, waarmee je zelfs meerdere films (bv DivX) tegelijk kan afspelen (kan onder Windhoos Media Player niet :7) waarbij de volgende formaten worden ondersteund:
VCD, DVD, MPEG 1/2, RIFF AVI, ASF/WMV, QT/MOV, VIVO, FLI, RealMedia, NuppelVideo, yuv4mpeg, FILM, RoQ, OGG en nog veel meer is mogelijk (internet streaming media's zou ook mogelijk moeten zijn) :9

zorg er wel voor dat je eerst de win32 codecs (en WinE) installeert in /usr/lib/win32 VOORDAT je MPlayer configt/compileert/installeert

i's op de puntjes:

Kernel Patch die er voor zorgt dat alles een betere 'feel' krijgt
Ja die heb ik al hoor :-)
Hee heb jij MPlayer gelinkt aan ummm kde-toepassingen? zodat zegmaar internet streaming automatisch door mplayer wordt afgespeeld (als mplayer dat kan)? Ik heb al wel .ogm (divxfilm met ogg-sound) aan mplayer gekoppeld. Ik kijk graag nasatv. die zou ik ook onder linux graag willen volgen.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 20:07 schreef Kheperi het volgende:
Hee heb jij MPlayer gelinkt aan ummm kde-toepassingen? zodat zegmaar internet streaming automatisch door mplayer wordt afgespeeld (als mplayer dat kan)?
Nog niet, maar ik ga deze week wel proberen om dat voor elkaar te krijgen.

Verwijderd

Cool! Keep me informed

• Lethalis
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 21:16 schreef Gila het volgende:

[..]

Nou, na een hele dag compileren is het me eindelijk gelukt. Je hebt wat de snelheid betreft wel gelijk, het is een stuk sneller geworden door het zelf te compileren :)

Ik vind het nog steeds niet echt vloeiend werken, maar echt traag is het nu ook niet meer :+ binnenkort mijn PC maar eens upgraden ;)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 20 mei 2002 19:30 schreef Gila het volgende:
nee idd, maar er schijnen dus wel dingen (vooral met konq.) gefixed te zijn.
Dat is dan toch wel in kdelibs/kdebase gebeurd en niet in Qt lijkt me. Er zit geen regel Konqueror-specifieke code in Qt logischerwijs :).
Kheperi:
Hee heb jij MPlayer gelinkt aan ummm kde-toepassingen? zodat zegmaar internet streaming automatisch door mplayer wordt afgespeeld (als mplayer dat kan)?
Settings => Configure Konqueror => File Associations => Zoeken naar .extensie => Mplayer toevoegen en hoogste prioriteit geven.
Indien de extensie niet gevonden kan worden gewoon een eigen type toevoegen in de sectie video, laten matchen op je extensie en een programma ervoor toevoegen.

• jep
Op dinsdag 21 mei 2002 21:29 schreef odysseus het volgende:
Settings => Configure Konqueror => File Associations => Zoeken naar .extensie => Mplayer toevoegen en hoogste prioriteit geven.
't begint hier op WOS te lijken :o

• _Squatt_
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 21:29 schreef odysseus het volgende:
Indien de extensie niet gevonden kan worden gewoon een eigen type toevoegen in de sectie video, laten matchen op je extensie en een programma ervoor toevoegen.
Toen ik Kappfinder liet runnen, werd MPlayer ook herkend. En volgens mij werden toen automatisch alle mime-types goed gezet.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik heb hier kde3 op md 8.2 lopen en vind het wel OK. Ik heb wel een aantal probleempjes, maar dat zou kunnnen komen door mijn (gebrekigge) linux kennis.
Zo wordt mij ieder keer opnieuw gevraagd wat mijn instellingen zijn. (waar ik woon, veel/ weinig graphische dingen / wat voor konqueror theme entc. etc. )
Ook zijn er applicaties zoals kword/office die opstarten en daner zomaar weer uitknallen. Het controlcenter krijg ik ook niet aan de gang als ik als user inlog, er komt wel een cshermpje waarin ik het root pass. moet invullen maar als je dat dan gedaan hebt dan is het verder verdwenen en komt er ook niets meer.

T ziet er wel er vet uit vind ik. En de dingen die wel werken gaan heb ik het idee sneller dan onder kde2... Maar helemaal goed kan ik het niet overzien.

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Moet je ff op mandrake site kijken, daar staat de fix voor problemen met die personlizer

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 21:40 schreef jep het volgende:

[..]

't begint hier op WOS te lijken :o
Het kan nog simpeler :P
rechtsklik - bestandstype bewerken (et voila!) :)

Is het nu volwaardig WOS? :+

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
KDE3 is echt heel goed. Sinds ik KDE3 heb zit ik meer in linux dan in windows :P Windows is nu alleen nog als het echt noodzakelijk is :). Veel zooi deed ik al standaard onder linux (irc'en met irssi bijvoorbeeld) dus de stap was al niet super groot meer. Zeker nu ook m'n digitale camera goed werkt onder linux en m'n palm is het minder noodzakelijk om naar windows te booten :).

Linux is gewoon veel leuker in het dagelijks gebruik.. In tegenstelling tot windows kun je aan linux nog echt tweaken :P

• _JGC_
Tis dus mn beeldopbouw die zo sloom is, niet KDE3. Ik zit op dit moment achter mn broer z'n AMD K6/2-450 met een S3 Virge 2MB kaartje erin te werken onder Windows 98 met Cygwin/XFree86-4.2.0 remote naar mn Linux machine. Werkt best flex zo, tis iig veel sneller dan op mn linux bak zelf :)

Verwijderd

De S3 ondersteuning van X (vooral die van bijvoorbeeld de Savage kaarten) is nooit echt geweldig geweest. Mischien toch eens een ander kaartje scoren? :)

• _JGC_
Matrox G200, S3 Savage2000 en Hercules Kyro2 64MB niet genoeg dan?

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 14:38 schreef _JGC_ het volgende:Matrox G200, S3 Savage2000 en Hercules Kyro2 64MB niet genoeg dan?
;) Oeps... Ik zou willen dat ik nog een G200tje had... Ik doe het met een TNT2 onder X, enne.. Ik mis toch wel die beeldkwaliteit.. Ik ken de snelheid van de laatste niet, maar weet wel dat ie pas sinds kort ondersteunt wordt (toch?), dus kan me zo voorstellen dat daar de snelheid nog niet helemaal je-van-dat is...

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
- Linux draaid grafisch op men Athlon 1GHz met 512Mb ram FUCKING SUPER SUPER SUPER WAAaaaaaaAAAA TRAAG!!

- Win2k draaid op men 200MHz met 64Mb ram en na een paar uurtjes surfen... SNEL SNEL SNEL!!

Noem maar op, gnome, kde2 of 3. Ik krijg er gewoon het schijt van als een pc traag gaat. Mijn conclusie is, linux is super goed als server maar een desktop mag die pinguin nog eve in zijn frigo steken.

• _JGC_
Op woensdag 22 mei 2002 15:48 schreef poing het volgende:
- Linux draaid grafisch op men Athlon 1GHz met 512Mb ram FUCKING SUPER SUPER SUPER WAAaaaaaaAAAA TRAAG!!

- Win2k draaid op men 200MHz met 64Mb ram en na een paar uurtjes surfen... SNEL SNEL SNEL!!

Noem maar op, gnome, kde2 of 3. Ik krijg er gewoon het schijt van als een pc traag gaat. Mijn conclusie is, linux is super goed als server maar een desktop mag die pinguin nog eve in zijn frigo steken.
Tis niet Linux wat traag is, maar XFree86 die traag is. Onder windows met XFree86 draaiend onder Cygwin draait alles veel sneller dan wat dan ook (Linux apps draaien dan remote, Cygwin/XFree86 verzorgt alleen maar de grafische troep)

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 15:51 schreef _JGC_ het volgende:Tis niet Linux wat traag is, maar XFree86 die traag is. Onder windows met XFree86 draaiend onder Cygwin draait alles veel sneller dan wat dan ook (Linux apps draaien dan remote, Cygwin/XFree86 verzorgt alleen maar de grafische troep)
Hier ben ik het roerend mee eens. Ik draai zelf Slackware, welke voor een 386 gecompileerd is. Ik bouw vervolgens zelf X, QT, de diverse onderliggende libs en KDE zelf, met i686 optimalisaties en objprelink aan (voor zowel KDE als QT, overigens), en gebruik de NVidia driver, en voila.. Is poepie snel!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Op woensdag 22 mei 2002 15:57 schreef Shoikan het volgende:

[..]

Hier ben ik het roerend mee eens. Ik draai zelf Slackware, welke voor een 386 gecompileerd is. Ik bouw vervolgens zelf X, QT, de diverse onderliggende libs en KDE zelf, met i686 optimalisaties en objprelink aan (voor zowel KDE als QT, overigens), en gebruik de NVidia driver, en voila.. Is poepie snel!
Ik heb zelf ook het probleem dat KDE 3 / XFree 4.2.0 ranzig traag is (FreeBSD 4.5, P233MMX, 96mb). Ik heb het ook zelf gecompiled in de hoop dat het wat sneller zou worden. Wat zijn de beste optimalisatie flags voor het compilen? objprelink zegt me niks :? (sorry, newbie)

• _Squatt_
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 19:10 schreef Klaus_1250 het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook het probleem dat KDE 3 / XFree 4.2.0 ranzig traag is (FreeBSD 4.5, P233MMX, 96mb). Ik heb het ook zelf gecompiled in de hoop dat het wat sneller zou worden. Wat zijn de beste optimalisatie flags voor het compilen?
Ik hou 't meestal op '-O3 -march=i686', maar ik heb geen idee of dat de beste zijn :). '-O3' heeft (ook in gebruik) meer geheugen nodig (dacht ik), dus misschien wil je dat op '-O2' laten, aangezien je al niet erg ruim in je geheugen zit.
objprelink zegt me niks :? (sorry, newbie)
http://leon.bottou.com/objprelink/howto.html
(maar alleen getest voor Linux-x86).

De kde-devel en/of kde-core-devel mailinglijsten na kijken is misschien ook een idee, daar komt ook wel het een en ander over snelheid/compileren/etc langs.

• _JGC_
Heb ff met dat objprelink getest, maar werkt dus niet. Ik vond het ook vaag dat er een lege directory met objprelink in de debian pool zat, dus ging ik zoeken op usenet:
Package: ftp.debian.org

Please remove objprelink (source and binaries) from the archive. It was a
horible mistake for me to upload that damn thing in the first place. It
does not belong in the archive.

Thanks

Ivan
--
----------------
Ivan E. Moore II
En deze, waarin ie schrijft dat binutils het beter doet:
no. objprelink is a hack. qt being built with the latest binutils
does a better job.
----------------
Ivan E. Moore II
Objprelink gaf hier met QT3 gewoon een segfault tijdens het compileren, lijkt me niet gezond dus.

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Wie weet eigenlijk waar KDE 3.0.1 blijft, al bijna 2 weken geleden is de cvs release uitgekomen, de dag daarna zijn de tgz files naar de package managers gestuurd, maar nog niets te zien op ftp.kde.org en mirrors ?!

• _Squatt_
  • Niet online
Op woensdag 22 mei 2002 21:00 schreef easydisk het volgende:
Wie weet eigenlijk waar KDE 3.0.1 blijft, al bijna 2 weken geleden is de cvs release uitgekomen, de dag daarna zijn de tgz files naar de package managers gestuurd, maar nog niets te zien op ftp.kde.org en mirrors ?!
Van kde-devel:
> I was just wondering about the kde3 maintance release. Did I miss a thread
> on the devel list? I thought, packaging would begin on may8th?

Yes. Did it say that it would end on may 8th?

There have been numerous updates so the release got slightly delayed.

Dirk
Daarbij, als je zo graag 3.0.1 wil kun je 'm toch gewoon uit cvs halen en compileren? (dat is wat ik heb gedaan).

• _JGC_
Waarom zou je KDE 3.0.1 uit CVS halen als ie gewoon tussen de 2.0 en 3.0 versies in de stable dir staat sinds vandaag?

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

hmm das wel weer grappig ... ik wilde hier 3.0 instaleren en heb dus eigenlijk 3.0.1 gedaan .. Heb weet eigenlijk niet hoe het komt .. heb gewoon de stable zooi gedownload uit de mandrake folder.. :? maar het is om precies te zijn release 3.0.1 (c.v.s >=20020327) whatever that means... misschien zouden daar ook mijn eerder vermeld eprobs vandaan komen .. toch iets verkeerds gedll
:)

• jep
Op woensdag 22 mei 2002 15:48 schreef poing het volgende:
Gooi DMA anders even aan, kun je lachen ;).
Andere definitie van snel :?
Die conclusie slaat dus ook nergens op :). Op mijn 700MHz met 128mb machine gaat 't sneller dan win2k en gaat alles echt mega vloeiend.

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 20:48 schreef _JGC_ het volgende:
Heb ff met dat objprelink getest, maar werkt dus niet. Ik vond het ook vaag dat er een lege directory met objprelink in de debian pool zat, dus ging ik zoeken op usenet:
[..]

En deze, waarin ie schrijft dat binutils het beter doet:
[..]

Objprelink gaf hier met QT3 gewoon een segfault tijdens het compileren, lijkt me niet gezond dus.
Hmmmmm.. Vreemd. Ik ben nu aan het prutsen met het een en ander. Ik heb QT 3.0.4 van troll gehaald, de diverse filetjes even aangepast zodat 'ie objprelink gebruikt, en heb 'em gecompileerd met gcc 3.1. Ik heb gisteren arts en kdelibs gecompileerd met objprelink en gcc 3.1 en vanochtend kdebase aan het prutsen gezet... Kan vanavond pas uitsluitsel geven over of het wel of niet gaat werken. Mijn ervaring is in ieder geval dat objprelink wel uit (leek) te maken.... Maar goed, ik heb het nog niet met de nieuwe binutils geprobeerd, dus dat maakt mischien wel uit. :?

• _JGC_
*Kick*

Heb em Athlon geoptimaliseerd met GCC 3.1, ding vliegt nu. Heb KDE nog nooit zo snel gezien :D

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 23:56 schreef _JGC_ het volgende:
*Kick*

Heb em Athlon geoptimaliseerd met GCC 3.1, ding vliegt nu. Heb KDE nog nooit zo snel gezien :D
Ik heb op het moment allerlei wazige problemen op het moment. Ik denk dat er een memory stickje op het punt van overlijden staat. Overigens raad ik je aan nog even op http://www.cs.mcgill.ca/~dchest/xfthack/ te kijken, zodat je fonts -nog- beter gerendered worden. Ik vind het in ieder geval daarna er -nog- strakker uitzien.

Welke zaken heb jij overigens -exact- met gcc 3.1 gecompileerd? Ik las namelijk ergens dat er dan ook bepaalde andere zaken met gcc 3.1 gecompileerd zouden moeten worden en vroeg me af of dat mischien ook een deel van mijn problemen zou kunnen veroorzaken...

• _JGC_
Ik heb op dit moment alleen QT-3.0.4, KDELibs, KDEBase, KDEAdmin, KDENetwork, KDE...etc gecompileerd met GCC 3.1. Verder helemaal niets. Arts ben ik vergeten, is nog steeds 1.0.1 uit de CVS gecompileerd met 2.95.4, maar werkt perfect samen met de rest.

Verder heb ik QT gecompileerd tegen libpng2-dev, ipv libpng, aangezien ik anders telkens moet switchen bij het compileren van gnome applicaties (systeem draait ook libpng2, dus waarom dan nog compileren tegen libpng?)

En wat betreft die fonts: Ik draai een fontserver, xfs-xtt, die kan je beter nemen dan xfstt zoals in die HOWTO staat, aangezien xfstt er maar een rommeltje van maakt. xfs-xtt vervangt xfs ook overigens.

• Lethalis
  • Niet online
De performance van KDE hangt erg af van je CPU heb ik vastgesteld.

Op mijn oude PIII 450 met 256MB SDRAM werkte het nogal traag, trager dan Windows 2000 op diezelfde machine. Nu heb ik inmiddels het moederbord en processor vervangen door een Athlon XP 1700+ met 256MB DDRAM .. met als gevolg dat KDE sneller werkt dan Windows 2000 op diezelfde machine :)

't is dus wat ze noemen een zog. cpu-hog .. bloatware :P

• Niek
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op donderdag 23 mei 2002 23:56 schreef _JGC_ het volgende:
*Kick*

Ik heb 3.0.1 gecompileerd met GCC 3.1/binutils 2.12 en als flags "-march=athlon-xp -m3dnow -msse -mfpmath=sse -mmmx -O3 -pipe" (dat staan in mijn /etc/make.conf - Gentoo). Het is echt bliksemsnel, een enorm verschil met GCC 2.95 :) Alleen jammer dat het compileren wel twee keer zo lang duurt (hier iig).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• raymondw
  • Laatst online: 15-08 22:56
Op zondag 19 mei 2002 16:36 schreef jep het volgende:
afbeelding
Da's nou mijn kde3 ;)
jep, wat is dat voor audio icoon onderin????

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik denk dat je die van kmix bedoelt :).

Verwijderd

Mijn ervaringen met KDE 3

Installatie op een stock Red Had 7.2 distro

De bekende Linux install hell, doordat de meegeleverde RPM's dependencies hebben op een versie van RPM, die niet standaard is meegeleverd. Hierdoor moet je voor een correcte installatie alle RPM files van www.rpm.org downwloaden en de standaard versie van RPM opnieuw installeren.

pam en pam-devel rpms moeten ook geupdate worden, verders nog een paar andere, alleen die ben ik kwijt.

Uiterlijk

Kwijll, het standaard uiterlijk is beter dan de GUI van Win 2k en windows XP wordt aardig benaderd. De desktop is functioneel gebleven, zonder de teletubbie uiterlijk van windows xp.

Themes

een aanrader mosfet liquid, dit theme tovert de beste unix desktop naar boven. Transparante knoppen en menu's, in een mooi zilverkleurtje, uiteraard volledig customisable is erg tof.

Applicaties

Steeds beter, en nuttige aanvulligen in de Koffice suite. Alleen zijn de meeste programma's nog in ontwikkeling, stabiel zijn ze wel. Konqueror slaat natuurlijk alles en veel extra programma's geinstalleerd.

Snelheid, kan beter, maar windows 2000 xp is ook niet snel op mijn computer (cel 433@520).

Eindoordeel

a hundred steps for a man a giant leap for mankind. 8-)

• raymondw
  • Laatst online: 15-08 22:56
Op dinsdag 04 juni 2002 21:14 schreef odysseus het volgende:
Ik denk dat je die van kmix bedoelt :).
Toppertje :D
Die bedoelde ik idd :D

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Op zondag 19 mei 2002 16:55 schreef _JGC_ het volgende:
Ervaring met KDE3:
- Veel slomer dan KDE 2.2
- Veel slomer dan Gnome2 en zeker ook Gnome 1.4
- Vreet geheugen
bovenstaande kan ermee te maken hebben dat ik em met GCC 2.95 gecompileerd heb, gcc 3.1 zou al beter moeten zijn
Als je binutils 2.12+ gebruikt dan wordt automatisch gecompileerd met de -z combreloc optie. Dit scheelt behoorlijk wat snelheid. Ook -fomit-frame-pointer wint wat snelheid.
Pagina: 1