Toon posts:

Pc springt aan naar shutdown [search gebruikt]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja jullie zullen wel denken alweer zo'n topic over een pc die weer aanspringt? Ja :)

Het verhaal: me pc deed het eerst niet, maar sinds me firewire kaartje erin zit ineens wel, haal ik dit kaartje er weer uit dan is het weer opgelost, helaas wil me pa echter ook videobewerken.

Via de search vond ik vaak het verhaal van brakke voeding, dit lijkt me uitgesloten aangezien het alleen met de firewire kaart erin gebeurd.

Om het hele verhaal nog vreemder te maken: als ik hem via de aan uit switch op de voeding uitzet en weer aan, dan blijft ie wel uit...

Het is een chieftec dragon fulltower met bij behorende voeding, een msi kt3 ultra aru mobo en ik draai winxp. De firewire is van Safeway (d8 ik) en er zit niks aan de kaart. (geen dv ofzo dus)

Het kaartje heeft eerst in me pIII gezeten, hier had ik geen problemen mee.

Owja op het kaartje zit een molex aansluiting, heeft dat er misschien mee te maken?

Verwijderd

lijkt me toch de voeding. Die firewire kaart doet hem net de das om. En dat hij niet opnieuw start bij de switch, is logisch, omdat dan alle stroom van de voeding af is :P
Ik zou toch gaan uitkijken naar een zwaarder exemplaar.

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 17:49 schreef ByMeSDy het volgende:
lijkt me toch de voeding. Die firewire kaart doet hem net de das om. En dat hij niet opnieuw start bij de switch, is logisch, omdat dan alle stroom van de voeding af is :P
Ik zou toch gaan uitkijken naar een zwaarder exemplaar.
Yup yep yep helemaal mee eens

Verwijderd

Topicstarter
nee als ik de switch dan weer aan zet start ie ook niet opnieuw. verder is het zo dat een netwerk kaart ofzo erbij geen enkel probleem op levert, lijkt me dus sterk?

kan het kwaad als ik dat molex stekertje aansluit op de kaart, misschien is dat zodat de kaart niet al teveel stroom uit he pci slot zuigt maar de molex gebruikt?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:59

Meneer aard

Porsche rulez!

staat je pc- firewire kaart niet in een slaap modus.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de molex erop aangesloten en dat heeft geen zin.

Verder doet me pc ook als ik hem hibernate hetzelfe, hij springt weer aan.

Misschien dat die 3 msi brackets (dleds met usb, geluid en usb2.0) toch teveel van de voeding vragen?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Als ik mijn computer uitzet, springt deze spontaan weer aan. Het heeft eerst gewoon gewerkt, maar sinds een week of 2 heb ik deze kwaal. Ik draai windows XP op een XP1500+. Het is een 300W voeding met alleen een brander + de rest van de gewone stuff.

edit:

Ik heb trouwens geen firewire oid. erin zitten.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 16:07
Heeft dit niet te maken met acpi of wel dat je in de bios hebt staan dat de computer aan moet wanneer er een signaal op de lan of firewire komt?

Verwijderd

Topicstarter
wol staat niet aan in me bios, alle wake on events staan uit...

• Brakius
Dus als ik het goed begrijp zet je jouw computer uit en gaat hij spontaan weer aan. Je hoort hem echt uitgaan?

Je kunt proberen om de updates / patch te installeren inzake de afsluitproblemen van windows; zie faq bij windows operation systems.

Als je een signaal op de firewire zet terwijl jouw computer uit staat, gaat hij niet aan?

Probeer een bios upgrade, eventueel naar een oudere versie. Wanneer de computer spontaan aangaat heeft dit toch te maken met wake on alert. Misschien een jumper op de moederbord verzetten om wake on te disablen? Ik weet dat voor bijvoorbeeld een keyboard een jumper voor is om dit aan of uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
geen jumpers op mobo,

wat er gebeurt is -> pc uit, gat een sec uit en weer aan zeg maar

en het is sinds ik die firewire kaart erin heb, als die eruit is is het niet.

en ja de pc gaat dus ff uit (hoor de hdd's downspinnen)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dit heb ik ook gehad!!!
Oorzaak: door bios flash waren de defaults weer terug en Wake On USB stond daardoor aan. Altijd als de PC uitging, begon mn webcam nog even een signaaltje te sturen waardoor het hele ding weer aanging. Je moet dus ff bij die energie-opties in het bios alle Wake On dingen uitzetten (alle IRQ's enzo).

Verwijderd

Topicstarter
Yesss het is gefixt, dankje m-m!

• Brakius
Op maandag 20 mei 2002 09:36 schreef D_e_X het volgende:
wol staat niet aan in me bios, alle wake on events staan uit...
En je zei nog dat dit uitstond!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 13:32 schreef Brakius het volgende:

[..]

En je zei nog dat dit uitstond!
was eerst ook zo, maar toen ik weer checkte stond weer overal enabled :(
Pagina: 1