Maakt die GlobalWin FOP38 echt zo'n takkeherrie??

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 00:37
ik las op de site van GlobalWin dat het geluidsniveau van hun nieuwe FOP38 megakoeler om en nabij de 46 dBa lag, dat vind ik nogal wat. zijn er mensen die dit monster hebben, en wat zijn jullie bevindingen?? is het echt niet om aan te horen of valt het wel mee???

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 07:14

klaaz

it's me!

Ik ben geen deskundige maar volgens mij is 46db niet zo verschrikkelijk veel hoor...

Verwijderd

hmm lekker belangrijk .. als goed koelt mag het best wat herrie maken

• f1r3b4ll
nou, ik heb laatst ook een Sunon 80 mm fan gekocht, en die zit ook op 48 dBa, maar wat een takkeherrie zeg!!! het lijkt wel of er een boeing 747 opstijgt!!!! hij koelt trouwens wel super. Maar ik wil het graag horen van mensen die hem echt hebben, FOP32 mag ook, of het echt vreselijk is, of dat het wel meevalt. Mijn AMD k6-2 500 wordt namelijk 75C met CPUBurn, ietsjes te warm lijkt mij....

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• f1r3b4ll
help, i need to know!!!

Verwijderd

Ik heb de FOP32 bevalt me perfect geen takke herrie ofzo

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 22:16

joho

Heb hier twee fans die volgens het boekje elk 51dBa produceren. En dat is best wel veel herrie ja, ....maar het koelt super.

(En iedereen heeft meteen door dat dit niet zomaar een PC is. Neeeh, deze is duidelijk getweakt.)

• DaBARDmaN
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02-2025

DaBARDmaN

- slide -

uhhhhh ik heb hem ook in mijn computertje...>:)
Maar even tussen door naar de tv kijken zit er niet meer in...dan moet eerst de computer uit! |:(
Echt waar...de eerste week dat ie aanstond (de wen aan het geluis fase)
kreeg ik echt zware kopijnen en bleef er s'nachts gewoon een soort van ruis in mijn oor hangen. Komt ook vanweg het feit dat mijn soundkaart toen nog niet werkte..dus ik moest wel de hele dag naar dat mega geluid van de Fan luisteren :)
Ik ga hem binnekort echt aanpassen die Fan...het is hij of ik eruit... (8>
Je krijgt er gewoon concentratie problemen van!
Dus zet hem heel ver van je vandaan..dan kan het..maar zit je er dag en nacht bovenop..koop er dan 1..maar plaats er een andere Fan op...want hij is wel vetttt Cool..ik blijf onder de 35C met mijn TB1200

| Dell XPS M1710 |

Verwijderd

Ik wil hm vevangen met zo'n sunon fan doe ik daar beetje goed aan?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:40
een verschrikkleijke herrie. Het is echt *niet* leuk meer als je dat hoort. Ik zag ooit ergens een wavje, maar dat viel nog reuze mee. Als je pech hebt gaat je kast nog lekker resoneren ook >:)

Lang leve de radiaal fans !

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:01
Ding maakt inderdaad een KLEREherrie, heb hem hier ook, ik heb wegens die kloteherrie de fan op 7 volt gezet, stuk minder kabaal en koelt nog super goed :*

Verwijderd

Yup een takkeherrie maar als ik kijk naar de temp verschil met een aantal andere coolers neem ik het voor lief.. Zet gewoon de speakers wat harder :P

Verwijderd

Ik stuur je ff door naar dit pas geplaatste draadje:
[topic=165114]

Verwijderd

Je kunt hem beluisteren en vergelijken bij:
http://www.sidewindercomputers.com/listeningroom.html

• Klein Duimpje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik wil niet rot doen maar als je ff op de search klikt dan vindt je toch een berg artikelen over de fop38, daarin staan genoeg opmerkingen over het geluidsniveau
kort samengevat: Dat ding maakt toch een pokke herrie ( maar koelt goed)

A journey of a thousand miles begins with a single step

Verwijderd

Na een tijdje raak je er wel aan gewend, maar 't is idd een takkeherrie...
Ik liet vroeger m'n kast nog wel eens openstaan, maar dat zie je me nu niet zo vaak meer doen.

Toch koelt 'ie bij mij niet zo denderend lijkt het wel (MSI K7T Turbo met Duron800@1000 58 graden idle met koelpasta) stressed is zo verandelijk als de nacht.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik wilde eerst ook die cooler nemen, maar ik heb dat ding in het echt gehoord; klinkt als een fohn.

Ik ga nu de NoiseControl Silverado, die coolt ook heel goed.

tomshardware, Can't Touch This! A Comparison of 46 CPU Coolers :

Global fop : 38graden
NoiseControl Silverado : 37 graden.

Silverado dus ;)

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

takkeherrie!!!

maar hij koelt mijn Duron800@1000 toch wel ff goed, stressed 42 graden. :)

Where is it?

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27

MartNL

Ik heb hem ook maar het is geen doen!
Je moet hem op 7volt zetten dan werkt ie prima. Iets warmer maar nog steeds erg goed.

Verwijderd

Zal wel weer een lompe vraag zijn..maar hoe zet je dat ding dan op 7 volt. Ik bedoel je connect hm aan zo'n stekker via de voeding toch :?

Of plug jem in je mobo en regel je dat via je bios ofzo.

Ik krijg me systeem morgen pas.. dus ik kan niet me bios zien ;)

Alvast bedankt

Verwijderd

/\
||
||

Iemand :?

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Die FOP 38 is inderdaad een takkeherrie.... Die verkoper zei dat het nog al ging, maar toen ik hem in mijn eigen bak deed viel het toch wel tegen... Ik kan niet echt tv kijken enzo. Maar nu heb ik een Silverado en het enige wat ik nu hoor is de fan op mijn Geforce... Lekker stil Kan ik tenminste weer rustig :Z

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ik vind hem geen herrie maken, kan makelijk tv kijken of gaan slapen ermee, is ook een beetje wennen aan het geluid hoor.

39

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 21:53 schreef Homedisc het volgende:
ik vind hem geen herrie maken, kan makelijk tv kijken of gaan slapen ermee, is ook een beetje wennen aan het geluid hoor.
Als ik jouw was zou ik morgen eerst even naar de dokter gaan.... ;)

Maar om nog ff terug te komen op me vraag hoe zet je dat ding op 7 volt???

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
12 en 5 volt draadje verbinden of zoiets

ff search

Verwijderd

Ik zoeken.. gedaan.. gevonden.

Samenvatting.

Ik nu zien de aansluiting van me WBK38 Fan.

Het rode draadje gaat naar de Gele (12V) En het zwartje draadje gaat naar de zwarte :)

Nu is zwart ground.. dus hebbie 12 Volt

Om zeven volt te krijgen moet je het zwarte draadje verbinden met de rode van van de molex connector.. hebbie een potentiaal verschil van 7 volt.

Om vijf volt te krijgen moet je de rode verbinden met de Rode van de molex. En de zwarte laten zitten.

Klopt dit?

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Ik slaap er gwoon doorheen, het is gel;ukkig niet een irritant geluid ofzo. Het went zeg maar :)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 15:19
Op dinsdag 19 juni 2001 23:00 schreef Mannekino het volgende:
Ik zoeken.. gedaan.. gevonden.

Samenvatting.

Ik nu zien de aansluiting van me WBK38 Fan.

Het rode draadje gaat naar de Gele (12V) En het zwartje draadje gaat naar de zwarte :)

Nu is zwart ground.. dus hebbie 12 Volt

Om zeven volt te krijgen moet je het zwarte draadje verbinden met de rode van van de molex connector.. hebbie een potentiaal verschil van 7 volt.

Om vijf volt te krijgen moet je de rode verbinden met de Rode van de molex. En de zwarte laten zitten.

Klopt dit?
HELEMAAL !! :D

Maar zorg wel dat je NIET de Zwarte en Rode (of Zwarte en Gele) van de Molex met elkaar verbindt, dan krijg je vuurwerk in je voeding >:)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 23:07 schreef ConZito het volgende:
Ik slaap er gwoon doorheen, het is gel;ukkig niet een irritant geluid ofzo. Het went zeg maar :)
Wat ik ook tegen homedisk zei.. misschien kun je even meegaan met hem naar de dokter morgen :) Want als je daar doorheen kunt slapen denk ik toch echt dat er iets mis is met je oren.. En dan zeggen me ouders dat ik al doof ben.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 23:12 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

HELEMAAL !! :D

Maar zorg wel dat je NIET de Zwarte en Rode (of Zwarte en Gele) van de Molex met elkaar verbindt, dan krijg je vuurwerk in je voeding >:)
Zo net klaar met verbinden van draadje.. en wat denk je hele computer kapot.. ne grapje :+

Maar het werkt wel.. het blaast nog behoorlijk alleen je hoort hm niet meer. :)

Zo nu ben ik wel klaar om me eigen waterkoeling systeem te bouwen ;)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 16:43 schreef J.A.M.F. het volgende:
Je kunt hem beluisteren en vergelijken bij:
http://www.sidewindercomputers.com/listeningroom.html
Mooie site!
En damn zeg... wat maakt die Delta 80x38 me toch een lawaai zeg... wat ik trouwes niet snap is dat je die kogellagertjes nog zo goed hoort wanneer hij weer aan het uitdraaien is. Dat kan toch wel veel stiller?

Verwijderd

Als iemand een schatting zou willen doen. Hoeveel CFM zou die fan op die wbk maken op 7 volt?
Pagina: 1