"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Mooie overclock ook trouwens
The devil is in the details.
1.7 Volt is namelijk de max setting
Alleen weet ik ni of het veel nut heeft verder te gaan
127 FSB (2286 Mhz) lukt ook maar dan moet mijn mem naar 300 Mhz dus 381 MHz memory bus. Die 30 Mhz extra cpu gaan een veel trager memory systeem tot gevolg hebben.
Alleen misschien es op zoek gaan naar een beter cooler.
Nu zit alles in een Abit HA-600 Tower met een case fan
en de standaard boxed intel cooler op de CPU en de tempratuur schommelt rond de 48°C (aan 1.8 draaide de temp rond de 43-44 °C dus zo veel is er ni bij )
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Plaatjes staan bij mij thuis en aan de logs te zien begrijp ik het dat ze traag ladenOp zondag 19 mei 2002 16:29 schreef bobo1on1 het volgende:
Wat laden die plaatjes langzaam, of ligt dit nou aan mij?
En ik wil graag weten wat voor programma ik moet gebruiken voor mijn CPU over te clocken, zie systeem in specs.
Ik heb de multiplier al geprobeerd maar er gebeurd niets, dus bij deze hoe doen jullie dat?
Verwijderd
ik zou hier zelf even een draadje voor openen, kan iedereen weer rtfm en utfs roepen....Op zondag 19 mei 2002 16:44 schreef DarkEye het volgende:
Ik ben een n00b op het gebied van overclocken(denk ik)
En ik wil graag weten wat voor programma ik moet gebruiken voor mijn CPU over te clocken, zie systeem in specs.
Ik heb de multiplier al geprobeerd maar er gebeurd niets, dus bij deze hoe doen jullie dat?
altijd gezellig
Verwijderd
je kan je bios flashen voor de laatste updates,
maar een tweak tussen fsb / multiplier en voltage is toch htegeen waar het in gaat zitten en niet in *software*
Dit omdat deze altijd later wordt gestart (met OS)
het zou nog zo kunnen zijn dat je de L1 bridges kan *doortrekken* o.i.d.
Maar dit is gewoon een search vraag.....
[ontopic] kewl OC'ed [/ontopic]
Ik geeft in mijn bios 1.7 maar ik krijg maar 1.54 V

Is hier iets aan te doen zonder direct te gaan solderen ed.
Nou die bIOS van mij daar kan je alleen maar met de multiplier werken en ik heb de laatste BIOS update.Op zondag 19 mei 2002 16:55 schreef DigitalFX het volgende:
Nou je hebt je bios en daar moet je het mee doen,
je kan je bios flashen voor de laatste updates,
maar een tweak tussen fsb / multiplier en voltage is toch htegeen waar het in gaat zitten en niet in *software*
Dit omdat deze altijd later wordt gestart (met OS)
het zou nog zo kunnen zijn dat je de L1 bridges kan *doortrekken* o.i.d.
Maar dit is gewoon een search vraag.....
[ontopic] kewl OC'ed [/ontopic]
Ik lees hier in enkele reviews van de Abit TH7-II:Op zondag 19 mei 2002 17:09 schreef Tomsworld het volgende:
Hiet zit 1 van de beperkingen vrees ik. De stroomregeling gaat een beetje mis ofzo ?
Ik geeft in mijn bios 1.7 maar ik krijg maar 1.54 V
[afbeelding]
Is hier iets aan te doen zonder direct te gaan solderen ed.
Dus ik moet zo'n bios vindenOur TH7II-RAID shipped with a beta BIOS that allowed voltage adjustments from 1.1V-2.20V in 0.025V increments up to 1.9V and 0.05V increments from 1.95V and up.
Zijn hier nog mensen met een Abit-TH7-II met een northwood cpu en een bios dat meer dan 1.7 V laat selecteren ?
Wat voor koeler gebruik je trouwens?
Ik heb een coolermaster DI4-7H53D en die wordt al op 1.7volt al 60graden stressed
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
vcore tot 1.85.
ik zoek er een die gaat tot 2.2
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Die noemt TH7H_40B.BIN dus die ga ik es proberen straks
Volgens de specs van Intel mag de CPU een 67°C worden. Dus voorlopig met mijn 48°C red ik het wel met die standaard intel cooler.
Waarschijnlijk zal ik dus op zoek moeten naar iets beters. Maar ja dat moet dan goed koelen en vooral stil zijn.
Verwijderd
das mijn standaardOp zondag 19 mei 2002 16:16 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Voltage van 1.7 is helemaal niet hoog!
netjeze overclock
FSB 130 Mhz mem @ 390 Mhz
Bios Core Voltage op 1.85 V
Werkelijk 1.68 a 1.72 V
Stabiel in tests van sisoft.
Es kijken of ik nog verder kan
Mhz per Mhz he
Ik zie dat je ook een 1700 hebt. Die had ik ook gekocht vorig jaar maar na al die wilde verhalen over die Northwood's toch maar ff een 1.8A gefixed.Op zondag 19 mei 2002 19:12 schreef Go0s het volgende:
IK WIL OOK EEN NORTHWOOD
131 Mhz FSB mem 393 is het maximum voorlopig, maar de beperking ligt bij de cooler. Alhoewel ik denk dat ik op 125 FSB ga blijven draaien dan kan ik mijn geheugen op 500 MHz klokken.
Dat zal het meest opleveren. Es ff instellen en dan blijf ik er af tot na de examens
Maakt ook niet zo heel veel uit: als je het voltage hoog opvoert wordt de warmteontwikkeling zo groot dat het voordeel weer teniet gedaan wordt.
Verwijderd
Ik heb hem al eens tot de grens van de fsb gedreven maar nog niet aan het voltage gekomen. Hij staat nu op 1.750
Maakt het voltage eigenlijk veel uit?
Bij al mijn computers die ik oc'ed heb maakt het nix uit of ik het voltage verhoogde, of dat ik het origineel liet staan.Op zondag 19 mei 2002 21:23 schreef digichris het volgende:
Maakt het voltage eigenlijk veel uit?
Ik kwam er niet hoger door, en stabiliteit werd er ook niet door verhoogd..
Time is never wasted when you're wasted all the time.