Toon posts:

Help! computer doet niks meer na 10 sec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Mijn computer doet nix meer na ongeveer 10 seconden. Mijn beeldscherm gaat standby en mijn lampjes blijven branden. Ik heb alle hardware getest en alles werkt maar kan aan moederbord en processor liggen. Ik denk zelf processor want ik had mijn koelerblok schoongenmaakt en ventilatortje en toen liep mijn computer wat langer dan 10 sec. Dus ik denk dat de processor te warm word. alleen mijn ventilatortje werkt gewoon. Kan iemand mij verder helpen? Of informatie geven?

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 11:11
schreeuw niet zo. dank je.

Ik denk dat je proc kapot is. en dat hij dus doorgebrand is kijk is of je een brand lucht aan je cpu kan ruiken

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Verwijderd

Geef ens Specs.

Een Intel zet zichzelf uit als'ie kritisch warm word, een AMD (nog) niet.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Had je capslock aanstaan tijdens het typen van je titel :?

Kijk eens in je bios bij temperatuur of je daar wat ziet, of voel met je hand op je koelblok of die niet erg heet wordt. Je kunt natuurlijk ook altijd nog kijken of er rook uit je kast komt :+

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Graag opletten hoe je je topic noemt; schreeuwerige caps worden niet gewaardeerd. Heb 'm dus even ontschreeuwd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Gaat de complete comp in standby of alleen de monitor?

In het geval van de monitor kan het zo zijn dat de instellingen (resolutie en refreshrate) te zwaar zijn voor de monitor. Dat vindt de monitor niet leuk en springt op standby.

Dit kun je controleren door te proberen in safemodus op te starten.

Ligt het idd aan je proc of mamaplank dan heb je hier natuurlijk helemaal niks aan :P

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

stof je computer is uit bij mij startte hij daarom de hele tijd om de 10 sec opnieuw op :? was super vaag bij mij :'(

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Ook eens gehad. Bij mij zat er een wazig stukje plastic tussen cooler en processor, bedoelt om de core te beschermen tegen de druk van de cooler. Bij mij werkte dat ding te goed en de koeler maakte helemaal geen contact meer met de core, resultaat : na 10 sec freeze (ik neem aan dat je een P3 hebt..). Wegflikkeren die core beschermer...

Het kan ook dat je mobo contact maakt met je kast, dat heb ik OOK eens gehad, dan loopt ie na een tijdje ook in de soep..

edit:
TweakerNummer : ik was eerder :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zit je cooler er wel goed op dan?

Verwijderd

Heb je hem niet zover over geklokt dat je videokaart het niet meer leuk vind???

(heb ik ook wel is gehad 8-))

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb hem niet overgeklokt, mijn monitor valt alleen op standby, lampjes blijven branden. Ligt dus echt aan de Hardware en b.v. niet aan de HD, of Videokaart en de voeding. Ik heb een Athlon TB 1.0 GHZ en een MSI MS-6340 Mobo. Ik kom niet eens op startscherm. Pas als ik mijn computer een tijdje laat staan en later opnieuw opstart komt hij al wat verder. Maar nooit verder dan Windows GUI. heel af en toe dan valt hij gelijk weg.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Brakke voeding gok ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 16:46 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Brakke voeding gok ik.
"Hardware en b.v. niet aan de HD, of Videokaart en de voeding."

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Kan inderdaad je voeding zijn, wat ook kan is dat je heatsink geen, of iet goed contact maakt met de core. Je hebt wel koelpasta (goed) gebruikt, HEEEL dun laagje dus...? Het kan dat je in de bios een instelling hebt staan dat als hij 60 wordt oid, de stroom er gewoon af getrokken wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 16:52 schreef caesartje het volgende:
Kan inderdaad je voeding zijn, wat ook kan is dat je heatsink geen, of iet goed contact maakt met de core. Je hebt wel koelpasta (goed) gebruikt, HEEEL dun laagje dus...? Het kan dat je in de bios een instelling hebt staan dat als hij 60 wordt oid, de stroom er gewoon af getrokken wordt.
Ik heb een andere voeding geprobeerd, toen deed hij hetzelfde. Mijn computer deed het 1,5 jaar lang en plots viel hij weg tijdens het counter-striken. Sindsdien valt hij steeds weg. Warm of Koud. Als ik de computer een tijd niet heb aangezet start hij net iets langer op. Maar het Windows startscherm word niet gehaald.

• TweakerNummer
  • Niet online
Probeer eens onder te klokken (1000 -> 750) d.m.v. FSB van 133 naar 100 te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 17:52 schreef TweakerNummer het volgende:
Probeer eens onder te klokken (1000 -> 750) d.m.v. FSB van 133 naar 100 te zetten.
Dat gaat niet met mijn moederboard. En dat maakt toch niet uit als hij altijd gewoon op 1000Mhz heeft gedraait?

• TweakerNummer
  • Niet online
CPU's, Videokaarten en dergelijke slijten ook. Voor de rest kan het een warmte probleem zijn en op 100 MHz produeert ie minder warmte. Ook lopen dan je AGP/PCI/mem dividers anders.

Wat ik niet snap is of alleen je monitor wegvalt. M.A.W. als je het BIOS van je computer ingaat, valt ie dan ook na 10 seconden uit? Dan is het echt de hardware.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:44

Valkyre

Kitesurf FTW!

Hebbie wel koelpasta tussen het koelblok en je Proc gedaan??

want hij wordt dus gewoon te warm!!!

iRacing Profiel

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 20 mei 2002 01:58 schreef Gohan-san het volgende:

Hoe weet je dat nou 100% zeker :?
Bij een P3 kan ik me dat voorstellen, die loopt vast door een beveiliging, maar wat een Athlon doet als ie te warm wordt... Sja, misschien dat ie na een tijdje corrupte instructies gaat uitvoeren (waardoor ie uitvalt), maar dan is ie wel stevig overgeclockt als ie (zelfs zonder koelpasta) in zo'n korte tijd zo'n temperatuur haalt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 01:58 schreef Gohan-san het volgende:

Nou het vreemde is dat er nooit wat aan de hand was, kheb um zo gekocht spontaan viel die na anderhalf jaar uit. Maar kan je koelstofpasta op raken dan?

• TweakerNummer
  • Niet online
Ja dat kan opraken ja. Een Duron 800 die te warm wordt geeft BSOD (crasht dus).

BTW als het je cooling is dan zou ik het maar snel fixen, dit is namelijk niet goed voor je CPU.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op maandag 20 mei 2002 14:46 schreef TweakerNummer het volgende:
Ja dat kan opraken ja. Een Duron 800 die te warm wordt geeft BSOD (crasht dus).

BTW als het je cooling is dan zou ik het maar snel fixen, dit is namelijk niet goed voor je CPU.
coolpasta raakt dus echt niet op!!!
Onder mijn heatsink van mijn p166 zat 5 jaar lang coolpasta.
Die is nog steeds vloeibaar, heb het er laatst afgehaald, omdat de pc uit elkaar ging.
Maar coolpasta droogt dus nooit uit

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 14:57 schreef Paitor het volgende:

[..]

coolpasta raakt dus echt niet op!!!
Onder mijn heatsink van mijn p166 zat 5 jaar lang coolpasta.
Die is nog steeds vloeibaar, heb het er laatst afgehaald, omdat de pc uit elkaar ging.
Maar coolpasta droogt dus nooit uit
Volgens mij kan het ook niet opraken maar k twijfel nu erg aan mijn moederboard of proc

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

CPU Fan draait te langzaam, of connector zit niet goed of op de verkeerde aansluiting. Heb je hem op de zelfde aansluiting terug geplaatst?

Kijk eens of je (binnen 10sec.) in je BIOS kunt komen en bij "PC healt" kunt kijken of daar gecontroleerd wordt of de fan draait. Er is een optie die je PC uitzet als er iets mis is met de fan.

suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 16:05 schreef SSoaker het volgende:
CPU Fan draait te langzaam, of connector zit niet goed of op de verkeerde aansluiting. Heb je hem op de zelfde aansluiting terug geplaatst?

Kijk eens of je (binnen 10sec.) in je BIOS kunt komen en bij "PC healt" kunt kijken of daar gecontroleerd wordt of de fan draait. Er is een optie die je PC uitzet als er iets mis is met de fan.

suc6!
CPU FAN had ik nooit aan gezeten voordat hij weg viel. en draait naar mijn mening goed. ik ben in de bios gekomen maar je kan daar weinnig veranderen of zien Klote BIOS.

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 15:17
ik zou toch die koelpasta eens checken, volgens mij kan dat spul er best tussenuit lopen ofzo, dat zal ook nog wel per
merk koelpasta verschillen

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Pagina: 1