[Phase Change] Vapochill killer

Pagina: 1
Acties:

• _zeus_
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Voor de mensen hier die niet zo handig zijn als Dabit :) ,of toegang hebben tot profesionele labkoeling apparatuur (zoals ik).

En daarbij de Vapochill te duur vinden en/of te weinig koelen :? .

Bij deze een linkje naar een site die net zoals Vapochill een compleet koelingsysteem verkoopt.De prijs is ongeveer de helft van de Vapochill en de beloofde eindtemp is -40.Er is ook al een review van.

Misschien dat hier weer wat tweakers gelukkig mee zijn ;)

Status van mijn koeling: compressor staat nog in een hoekje :'( .
Methanolbad koeler is binnen maar moet nog opgekalefaterd worden (staat dus nog bij de lab groothandel verw8 binnen nu en 4~5 maanden het binnen te hebben) ,verwachte eindtemp -80 a -100 >:).
En ook heel leuk ze kunnen ook met wat mazzel aan een LN koeler komen (verwachte termijn waarbinnen dit gebeurd ????)
dit zou dus een koeler op kunnen leveren die -180 gaat halen 24/7.Helaas is dit nog toekomst muziek en moet ik het eerst nog zien (is dus een teasertje).

Ik zit zelf ook te denken om zo'n kast te gaan kopen aangezien dat labspul wel leuk koelt maar niet echt lanparty vriendelijk is.

En nog ff voor Dabit mochten ze aan een 2e methanolbadkoeler kunnen komen (ik ben al aan het pushen), je bent de 1e (en enige op de lijst) voor verscheping ervan :) .

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03
Tja, waarom kunnen die dingen nou nooit SMP-systemen koelen?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Op zondag 19 mei 2002 16:05 schreef _zeus_ het volgende:
Voor de mensen hier die niet zo handig zijn als Dabit :) ,of toegang hebben tot profesionele labkoeling apparatuur (zoals ik).

En daarbij de Vapochill te duur vinden en/of te weinig koelen :? .
Thnx 4 de tip !
Bij deze een linkje naar een site die net zoals Vapochill een compleet koelingsysteem verkoopt.De prijs is ongeveer de helft van de Vapochill en de beloofde eindtemp is -40.Er is ook al een review van.

Misschien dat hier weer wat tweakers gelukkig mee zijn ;)

Status van mijn koeling: compressor staat nog in een hoekje :'( .
Methanolbad koeler is binnen maar moet nog opgekalefaterd worden (staat dus nog bij de lab groothandel verw8 binnen nu en 4~5 maanden het binnen te hebben) ,verwachte eindtemp -80 a -100 >:).
En ook heel leuk ze kunnen ook met wat mazzel aan een LN koeler komen (verwachte termijn waarbinnen dit gebeurd ????)
dit zou dus een koeler op kunnen leveren die -180 gaat halen 24/7.Helaas is dit nog toekomst muziek en moet ik het eerst nog zien (is dus een teasertje).

Ik zit zelf ook te denken om zo'n kast te gaan kopen aangezien dat labspul wel leuk koelt maar niet echt lanparty vriendelijk is.

En nog ff voor Dabit mochten ze aan een 2e methanolbadkoeler kunnen komen (ik ben al aan het pushen), je bent de 1e (en enige op de lijst) voor verscheping ervan :) .
om eerlijk te zijn: ik denk dat je proc behoorlijk hard kapotsprikt als je hem met -180 gaat koelen :+

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
echt goedkoop is dat ding ook niet.

430 € voor de kast, ong 100 euro voor de voeding en de cpu kit is 51 €.

dat is totaal 581 €, dat afgezet tegen een Vapo a 859,-. valt het natuurlijk wel mee.
Environmental friendly R134A
als ze nu een s een setje ontwikkelen wat alleen die compressor, en cappilair bevatten.. een DIY pakket.. dat zou ik veel leuker vinden.

alleen dan heb je weer het probleem dat je het systeem moet vullen..

na beter kijken voorzie ik meer problemen met deze bak.. te weinig externe 5 1/4" bays

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Klik eens met je rechtermuisknop op deze site: http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?id=883&type=test
Ik krijg een heel (Deens) menu voorgeschoteld!

• _zeus_
Op zondag 19 mei 2002 16:35 schreef Sinlath het volgende:
echt goedkoop is dat ding ook niet.

430 € voor de kast, ong 100 euro voor de voeding en de cpu kit is 51 €.

dat is totaal 581 €, dat afgezet tegen een Vapo a 859,-. valt het natuurlijk wel mee.
Tsja bij de Vapochill zit ook geen voeding.Dus kom je toch op ongeveer de helft qua prijs uit.

Verwijderd

Koud is misschien wel goed, maar -100 is wel heel erg veel....Vriest die dan niet dicht ofzo? :P
Wordt het dus niet gewoon zo koud dat het niet meer goed is?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
Op zondag 19 mei 2002 16:48 schreef darthraver het volgende:
Koud is misschien wel goed, maar -100 is wel heel erg veel....Vriest die dan niet dicht ofzo? :P
Wordt het dus niet gewoon zo koud dat het niet meer goed is?
nopez :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 18:36
hoe kouder hoe beter gaat je cpu alleen maar langer van mee en werkt stabieller als niet sneller

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-08 07:42
stimmt

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Op zondag 19 mei 2002 16:40 schreef augustus het volgende:
Klik eens met je rechtermuisknop op deze site: http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?id=883&type=test
Ik krijg een heel (Deens) menu voorgeschoteld!
Haha, ff in de sourch/source kijken

Verwijderd

met de taxen en verzending en zo bij komt de prometheia op net geen 700€

goedkoper dan de Vapo, maar geen "koopje" hoor

Verwijderd

prijs is €650,- alles incl. behalve voeding (die heb ik al)
MX-EVA3 kost €610,- (incl. verzending) maar dan heb je geen case...

Ik ben voor de prometeia gegaan omdat ik dan extra cash heb van de verkoop van mijn huidige case.

En de vergelijking met de vapochill gaat niet echt op, want de prometeia koelt wel een stuk beter dan de vapo, die dan nog is €200,- duurder is.

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 16:30
Volgens mij kan je processor wel tot iets van 400 graden onder nul hebben of zo.
Loopt ie wel 5x zo snel dacht ik :9~

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

EntonoX

Team leider

400 graden onder 0??? mwah dacht et niet... 273 max... en zelfs dat heeft niemand ooit gehaald...

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 14:24
Op maandag 20 mei 2002 11:02 schreef thacow het volgende:
Volgens mij kan je processor wel tot iets van 400 graden onder nul hebben of zo.
|:(

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op maandag 20 mei 2002 11:02 schreef thacow het volgende:
gaat beetje lastig he aangezien het absolute 0 punt 273o celcius is... en dan staan ook die electronen stil hoor...

blup

• thaMini
  • Laatst online: 03-08 21:58

thaMini

Tool !!

Het materiaal van een proc gaat toch slechter geleiden bij lagere temperatuur? Of is dat alleen het silicium :?

Be small, act BIG.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 11:09 schreef eendje het volgende:

[..]

gaat beetje lastig he aangezien het absolute 0 punt 273o celcius is... en dan staan ook die electronen stil hoor...
Um, nee, dat nou ook weer niet.. de atomen bewegen dan alleen ten opzichte van elkaar nauwelijks meer..

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 16:27 schreef Hielko het volgende:
Tja, waarom kunnen die dingen nou nooit SMP-systemen koelen?
Omdat je normaal gezien een SMP systeem niet oc't

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:21

Gamer

Electrified

zeker geen koopje, tenzij je een 2e hands vapo kan halen :)

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

ZOu ik deze kast ook wel kunnen inbouwen in een Lian Li ofzo?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

het koelingcompartiment zit in afzonderlijk stuk dat je van het bovenste stuk kunt halen.
Dus gewoon onderste stuk loskoppelen en je lian-li er bovenop plaatsen ;)

Verwijderd

Zo'n unit was ook los te krijgen voor $450.
Zie [topic=461787/1/25]

Afbeeldingslocatie: http://www.iceecomputers.com/insideFridge.jpg

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 16:05 schreef _zeus_ het volgende:
* DaBit is heel erg geinteresseerd :)
-80 .. -100 ga ik nooit halen zo lang ik niet aan R507 oid en bijbehorende compressoren kan komen.

• Peertje NL
  • Laatst online: 02-08 22:43
-100 met phase change :? dat kan toch niet, het beste freon gaat geloof ik niet zo diep

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Waarom niet? Het kookpunt is afhankelijk van de druk waarop je het laat verdampen. En anders gebruik je ethaan o.i.d. als koelmiddel

Verwijderd

-100 is op lange duur toch niet praktisch. het is bijzonder moeilijk te isoleren lijkt me. Bovendien is de overclockwinst die je haalt niet zoveel beter bij -100 dan bij -50, en dat laatste is makkelijker te realiseren. LN2 is ca. -180° op de CPU en dat overclockt maar een paar honderd MHz verder dan phase change (P4) en soms zelfs maar 100 of minder MHz extra bij een Athlon

Verwijderd

Ik ga eerst voor de -20. Daar zit ik nog een graad of 7 vandaan.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 21:58

Qwerty-273

Meukposter

Op maandag 20 mei 2002 11:09 schreef eendje het volgende:
*kuch* *kuch*

Twas toch zo rond de -273.15 graden C als ik me niet vergis.. Staat me iets vanbij namelijk dat dat het absolute nulpunt was maar dit afwerd grond tot -273 graden Celcius

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 00:38 schreef RIKZ het volgende:

[..]

*kuch* *kuch*

Twas toch zo rond de -273.15 graden C als ik me niet vergis.. Staat me iets vanbij namelijk dat dat het absolute nulpunt was maar dit afwerd grond tot -273 graden Celcius
[off topic]
Wat is de maximale temp in graden Celcius?
[on-topic]
Kost dat niet veel te veel energie om tussen de -100 en -180 graden te coolen 24/7 ?

• _zeus_
Op maandag 20 mei 2002 14:42 schreef DaBit het volgende:

[..]

* DaBit is heel erg geinteresseerd :)
Tsja daar hadden we 6 mndn geleden al eens over gemeeld.Maar ik ben afhankelijk van anderen in dit geval.Ze moeten maar net tegen een gebruikte aanlopen die vervangen gaat worden.Dus het kan wel eens lang duren.Maar ja als de 1e over de brug is.....
Je weet nooit.

Verder hier een link naar een zelfde soort kast zoals ik ga krijgen.De mijne ziet er totaal anders uit, maar je krijgt een id ervan.Zoals je ziet niet echt lanparty vriendelijk.

Verder is alles in die kast ingebouwd , dus geen "rare" uitsteeksels.Er zit een met methanol gevuld bad in dat door de compressor(s?) gekoeld wordt naar de ingestelde temperatuur, verder een pomp die de methanol rondpompt.Het enige wat ik eraan moet doen is eens in de 6 mnd de 5 liter methanol vervangen.
Het is dus slangen aansluiten+isoleren (krijg ik erbij) ,slangen op "water"blok, blok op cpu .... en verder hoef ik het niet te vertellen neem ik aan ;) .

Aangezien de temp instelbaar is ga ik natuurlijk niet gelijk op - 80 draaien.Langzaam uitproberen etc ,maar toch bedankt voor jullie bezorgdheid ;) .

• _Evert_
  • Laatst online: 05-05 09:18
Op dinsdag 21 mei 2002 06:49 schreef _zeus_ het volgende:
link
:9~ GODDAMN! :9~ solly :P

Zo, dat zijn mooie apparaatjes zeg. Tot -80 en -90 en dan nog voldoende capaciteit voor een flink overgeklokt systeempje.
Maaruh, hoe wil je aan zoiets komen? Oke, misschien heb je connecties, zal wel, maar dan nog. Dit zal toch wel wat kosten (nieuw)?! En als je er dan 2e hands gratis aan kan komen mag je jezelf heel gelukkig prijzen!
Maar is zo'n ding in gebruik dan niet heel duur? 5 liter methanol elke 6 maanden zal wel meevallen. En de hoeveelheid energieverbruik ook wel, als de compressoren redelijk efficient zijn ( en dat zijn ze wel neem ik aan).
Maar heb je verder helemaal geen onderhoud wat eraan gepleegt moet worden dan?

Ik hoop voor je dat je aan zoiets kan komen, want dit is heel leuk speelgoed.

Tot slot: kan je ongeveer aangeven wat er nou voor een prijskaartje zal hangen aan zo'n koeler? Gewoon voor het idee. Dit kon ik namelijk niet zo 1-2-3 vinden op die site.
Ennuh: stabiel in te stellen tot op 0.05 graden heb je dus ook geen ene flikker aan als tweakert! :+

Verwijderd

Ehhhhhh als dat ding 2000 watt gebruikt heb je wel een stroomrekening als je PC 24/7 aanstaat :)

• _Evert_
Op dinsdag 21 mei 2002 11:43 schreef FuTaL het volgende:
Ehhhhhh als dat ding 2000 watt gebruikt heb je wel een stroomrekening als je PC 24/7 aanstaat :)
Het ding zet je op een bepaalde temperatuur. En als je dan zeg 100W aan heatload hebt, zal het ding dus alleen die 100W op de ingestelde temp houden. Dus zal hij ook niet altijd 2000W verbruiken neem ik aan, maar iets van 150-200W of zo (schatting).

Mmmm, laatste tijd komt er wel veel phase-change spul langs, niet alleen van DaBit (en die gast van www.oilcool.com "vroeger"), maar nu ook meer vanaf de officielere routes, naast Vapochill dus. Alleen zijn ze nog zo duur....
Misschien ga ik me ook wel eens bezig houden met dit gedoe, er zit tenminste een hoop potentie in.
Als ik tijd heb eerst eens nog een keer wat DaBit-topics doorlezen en dan misschien eens een oude koelkast mishandelen. Wel op een verantwoorde en doordachte manier natuurlijk, dit is geen spul om zomaar mee te spelen, iets te duur en gevaarlijk.

• _zeus_
Ok nog een keer dan :).

Ik werk op een olieraffinaderij , daar hebben we ook laboratorriums die alle produkten die gemaakt worden testen.
Want die moeten aan allerlei specificaties voldoen.
Voorbeeld bevoorbeeld de JetA1 (kerosine) moet een freezingpoint hebben van -50,vandaar dat ze die koelbaden hebben.

Die koelbaden zijn onderdeel van een groter geheel (modulair opgebouwd).Dus 1 zo'n bad kan op verschillende apparatuur aangesloten worden.Die baden worden dus ook "custom made" uit gewoon in de handel verkrijgbare onderdelen.Je kan mijn kast (heb hem nog niet maar hij is binnen daar :) ) niet echt vergelijken met die kast uit de link behalve voor de temp en heatloads (en waarschijnlijk zal het binnenwerk ook niet echt veel anders zijn).

Nu ben ik bevriend met het hoofd van ons lab (ik werk niet op het lab) en hij is weer bevriend met het hoofd van die lab groothandel (lees we gaan samen stappen etc niet al1 maar "collegiaal" ).

Die apparaten worden door alle labs in 3-5 jaar afgeschreven waarna er nieuwe gekocht worden, waarna de "oude" gewoon weggegooid worden.Nu komen die gasten van die labgroothandel natuurlijk op al die labs en zouden ze dus voor mij kijken als er 1 vervangen zo worden of hun de oude mochten hebben en hem dan voor mij in de "vrije" uurtjes helemaal nakijken en opknappen.Goed ze hebben er nu 1 maar moet nog ff w88 totdat ie weer toppie is.(verw8 zelf 4 a 5 maanden maar zou ook nog wel iets langer kunnen duren want de vakantie zit er ook aan te komen).

Dus ja ik kan er gratis aankomen maar niet echt makkelijk of van doe mij er maar 10 ;) . Nieuw .... ik heb daar wel eens door zo'n labadvertentieblaadje staan bladeren en heb er prijzen ingezien voor die baden van zo'n 25000 pleuro.
Wat betreft de methanol tsja ook daar is ons lab heel handig voor, 99,9% zuiver en ook weer gratis.
Het onderhoud is dus gewoon een kwestie van een belletje en het wordt nagekeken voor me :) (je ziet ik ben dus niet zo handig als Dabit ,maar er zijn vele "goedkope" wegen die naar Rome leiden)

Verwijderd

Yummie, alleen die compressor die ze gebruiken is al ZEER interessant...

Verwijderd

Wat is nou de max Temp?
of loopt het van 0 kelvin gewoon op tot oneindig? net zo lang er energie genoeg is om het zoooitje op te warmen?

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-08 16:12

Jodi

No Matches Found

Op woensdag 22 mei 2002 00:18 schreef CocaCola het volgende:
Wat is nou de max Temp?
of loopt het van 0 kelvin gewoon op tot oneindig? net zo lang er energie genoeg is om het zoooitje op te warmen?
Of de Kelvin schaal van nul tot oneindig loopt? Lijkt me wel he. Zolang er -zoals je al zegt- maar genoeg energie is.

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Verwijderd

Volgens Einstein's relativiteits theorie kan je het absolute minpunt (niet precies -273) nooit halen, maar je kan er wel heel dichtbij zitten

Maar volgens Einstein is energie relatief, al zou je dus de atomen compleet willen stoppen dan heb je exponentieel veel energie nodig en om dus bij het absolute 0 punt te komen heb je oneindig veel energie nodig (wat dus niet lukt)

De electronen staan dan alles behalve stil, ze kunnen harder als ooit omdat nix ze meer in de weg staat, tussen de atomen is een grote lege ruimte waar ze gemakkelijk door kunnen vliegen, dit heet ook wel supergeleiding

Over kapot vriezen: Dit is pure onzin! Waar iedereen aan denk is H2O, jawel water voor n00bs, dit is (uitzonderingen daargelaten) de enigste stof in de natuur die door sterke waterstof bruggen vloeibaar kleiner is als in vaste staat. Hierdoor heb je bijvoorbeeld een fles gevult met water, het water bevriest en de fles gaat kapot omdat het volume van water toeneemt. Bij de extreme koeling (koeling onder kamertempratuur) wil je nix weten van water want zelfs condens is natuurlijk niet echt goed voor de hardware. Bij de phase change komt er dus geen druppel water bij de hardware. Wel heb je onderdelen waar een flinke laag ijs omheen komt doordat waterstofdelen in de lucht bevriezen.
De zooi waarvan je CPU is gemaakt zal wel iets krimpen bij deze extreme temps maar zoveel zal het echt niet zijn.

+ dat je niet moet reageren met dit soort vragen want deze mannen hebben er verstand van hoor

edit:

Ohwjah over de max temp, dat hangt van de stof af. Tussen de atomen in een stof bestaat een aantrekkingskracht die zorgt dat de stof bij elkaar blijft, al zou je een extreem hoge temp hebben dan krijg je het idee van een ster. Een hoop stof wordt door zijn eigen zwaartekracht en aantrekkingskracht bij elkaar gedreven maar door de temp uit elkaar gedreven waardoor een kernfusie reactie onstaat en a star is born. Er is wel een theoretische max die je kan berekenen met de dichtheid van de stof en de grootte van de atomen. De temp kan natuurlijk niet hoger als een max omdat er dan teveel botsingen zijn waardoor er energie vrijgelaten wordt en de temp weer zakt.

Bij een hoge temp gaan de electronen ook harder waardoor ook op die manier supergeleiding mogelijk is. Sommige stoffen doen dit al bij tempraturen onder de 1000 graden sommige zelfs nog lager

Verwijderd

Op verzoek van _zeus_ hier een paar pics van zijn toekomstige methanolbadkoeler. -80 blijft leuk >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/zeus/006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/zooi/zeus/001.jpg

En nog meer pics:
hier, hier, hier, en [hier

Verwijderd

Is het niet zo dat methanol niet echt gezond is voor je lichaam? Dus als er methanoldamp uit die opstelling lekt, en je zit daar een paar dagen in achter je PC, krijg je dan geen methanol vergiftiging? Verder een leuk systeempje.

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 10:04 schreef cynical het volgende:
Is het niet zo dat methanol niet echt gezond is voor je lichaam? Dus als er methanoldamp uit die opstelling lekt, en je zit daar een paar dagen in achter je PC, krijg je dan geen methanol vergiftiging? Verder een leuk systeempje.
Inderdaad methanol is een best wel giftig goedje en niet gezond om in te ademen, maarja roken is ook niet gezond... allen moet je dat niet doen in de buurt van deze kast anders ben ik bang dat asl er iets lekt dat je kast de lucht in gaat !!

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 14:50
Op dinsdag 21 mei 2002 12:00 schreef _Evert_ het volgende:

[..]
Het ding zet je op een bepaalde temperatuur. En als je dan zeg 100W aan heatload hebt, zal het ding dus alleen die 100W op de ingestelde temp houden. Dus zal hij ook niet altijd 2000W verbruiken neem ik aan, maar iets van 150-200W of zo (schatting).
De 2000 W die ze op die pagina aangeven is de maximale warmteafvoer die gehaald. Onderaan staat een tabel van de maximale wartmeafvoer bij verschillende temperaturen. Hoe lager de temperatuur, hoe minder warmte je kunt afvoeren.

• _Evert_
offtopic:
[quote]
De 2000 W die ze op die pagina aangeven is de maximale warmteafvoer die gehaald. Onderaan staat een tabel van de maximale wartmeafvoer bij verschillende temperaturen. Hoe lager de temperatuur, hoe minder warmte je kunt afvoeren.
[/quote]

Ja, dat weet ik, daar ging het ook even niet om.

• _zeus_
Methanoldamp lekken is er niet bij :)
Op het methanolreservoir zitten nl 2 safetyklepjes die ingesteld staan op een bepaalde druk.
Dus zet je het bad aan , gaat ie de methanol koelen , zakt de druk in het reservoir , laat 1 klep iets buitenlucht toe om de druk weer gelijk te maken met de buitendruk.
En andersom als je um uitzet.

Als je hem uitzet laat ie dus iets methanoldamp vrijkomen.
Dit is wel zo minimaal dat het bijna niet te merken is.
Maar toch komt dat klepje uit in een "vaatje" ofzoiets en daar zit net zoiets als silicagel maar dan om de methanol op te nemen.

En zoals jullie begrijpen zit ik op hete kolen om dat ding binnen te krijgen en om er eens mee te gaan stoeien :).

Verwijderd

Hello everybody here at Tweekers.

Som discussion you have going on here, and we at Chip-con ApS seems to be the cause of most of it :)

The Prometeia Cooling System is constructed of 2 cases, the Cooling unit itself and the PC-Case which is only boltet with 4 bolts to the Cooling unit, so it should be no problem to mount a different PC-Case on top instead.

:Y) Do note that the Prometeia currently is the only System that professionally have solved the longterm problem of all extreeme Cooling solutions: "Vapour Difusion". Which is the cause of gathering of condensation over a period of time around the CPU and socket. Condensation is the sneaking and silent killer of all systems with temperatures ranging from 10 degrees below ambient temperature and downwards, with a proportionally rising pumping effect the larger the temp. difference is.

I hope this clarifies a few of your questions posed here.

Looking forward to hearing from you ;)

Kind regards
Steen Hansen

Verwijderd

question for chip-con: will there be a support forum, like one of your concurrents do? Looks handy ;)

Just checked UPS: Brussels, so pr0lly I'll get it today or tommorow :)

• _zeus_
Well if you give me a Prometeia for free , for the free advertisment ;) .

En nog even een correctie voor _Evert_ ,dat bad wat je in de foto's ziet kost 12000 euro.
Die 25000 euro die ik eerder noemde was met analyzeapparatuur.

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 08:54 schreef fredperry het volgende:
question for chip-con: will there be a support forum, like one of your concurrents do? Looks handy ;)

Just checked UPS: Brussels, so pr0lly I'll get it today or tommorow :)
yup ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/ups.JPG

Verwijderd

LooL

mijne is toch drie minuten eerder vertrokken :p

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 12:06 schreef fredperry het volgende:
LooL

mijne is toch drie minuten eerder vertrokken :p
delivered :p

Verwijderd

damn :(
always first ;)
ga je hem vandaag nog testen? (u kennende: ja, d'uh :D) Laat iets weten dan he ;)

Verwijderd

straks... ik wacht tot deze avond voor een power-up, eerst de olie in de compressor wat laten tot rust komen... ge weet nooit of dat ding 2 dagen heeft platgelegen of zo...

Verwijderd

just got mine...tzal voor ofwel vannacht zijn of vrijdag :(

rotexamens :r

• _Evert_
Nou, de eersten hebben deze speeltjes dus al.....ik ben benieuwd!

Weet iemand trouwens of ze ook bij oc-shop of zo in het assortiment worden opgenomen?! Anders even met z'n allen mailtjes gaan sturen naar hun?
Ja, het is een duur speeltje, maar als de belastingdienst dit jaar nou eens aardig is..... >:)

Verwijderd

Toch vreemd dat een methanolbadkoeler van 12000 euro roestplekken vertoont.

Is dat methanol zo agressief of is er bezuinigd >:) op het metaal: blik in plaats van roestvrij staal?

Waarom is zo'n koeler eigenlijk zo absurd duur?

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 13:19 schreef _Evert_ het volgende:
Nou, de eersten hebben deze speeltjes dus al.....ik ben benieuwd!

Weet iemand trouwens of ze ook bij oc-shop of zo in het assortiment worden opgenomen?!
Ja de OC shop gaat die ook verkopen... maar de eerste levering is zeer beperkt, 5 stuks of zo.. op de rest moet nog wat langer worden gewacht

• _Evert_
Op dinsdag 28 mei 2002 13:37 schreef DuronDude het volgende:

[..]

Ja de OC shop gaat die ook verkopen... maar de eerste levering is zeer beperkt, 5 stuks of zo.. op de rest moet nog wat langer worden gewacht
Mmm, blijkbaar weet jij er al meer vanaf dus. Ook enig idee hoe duur ze gaan worden!? Hopelijk niet zo duur als dat je ervoor zou betalen voor het importeren (vervoer) van zo'n ding. Want dat maakt het juist duur!

* _Evert_ blijft nog even doorsparen. Misschien gaat dit ooit nog wel binnen m'n budget vallen.

Verwijderd

Van de OC-SHOP site.

23-05-2002
Prometeia cooling systems
We hope to have the Prometeia cooling systems soon at our shop.
The price will be around the 500 euro for a complete system with CPU kit.
There is a possibility for pre-ordering; just mail us at info@oc-shop.com with subject "Pre-order Prometeia" . Make sure you mention your name,adress and wich socket (478 or 462) you want

Verwijderd

first results

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/WCPUIDpro.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/JCviggen/chilledmem.JPG

• _Evert_
Op dinsdag 28 mei 2002 12:54 schreef DuronDude het volgende:
straks... ik wacht tot deze avond voor een power-up, eerst de olie in de compressor wat laten tot rust komen... ge weet nooit of dat ding 2 dagen heeft platgelegen of zo...
Op dinsdag 28 mei 2002 15:15 schreef DuronDude het volgende:
first results

[afbeelding]

[afbeelding]
toch maar niet gewacht?
op naar de 100% OC?

Verwijderd

w o w ... :o

betere overclock :Y)

Verwijderd

100% OC zal niet lukken... DRCG's blazen hun laatste adem uit rond 191/192 MHz x3 :(

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 15:32 schreef DuronDude het volgende:
100% OC zal niet lukken... DRCG's blazen hun laatste adem uit rond 191/192 MHz x3 :(
wat is een DRCG?

• _Evert_
Op dinsdag 28 mei 2002 15:32 schreef DuronDude het volgende:
umm, ik neem aan dat dit betekend: wachten op beter rambus!
pc1066 samsung spul of zo....

Maar ik ben benieuwd wat uiteindelijk je resultaten zijn, en je temps en zo. Maar alles op z'n tijd.

Verwijderd

jc, op wat zijn je temps?

Verwijderd

-5C idle (CPU) , 14C stressed (prime95) @ 1.86V en 3008 MHz

• Peertje NL
Op dinsdag 28 mei 2002 16:11 schreef DuronDude het volgende:
-5C idle (CPU) , 14C stressed (prime95) @ 1.86V en 3008 MHz
damn eindelijk na een week weer online :(

hoe bevalt hij ten opzichte van de vapochill DD :?

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 21:37 schreef E-MANs het volgende:

[..]

damn eindelijk na een week weer online :(

hoe bevalt hij ten opzichte van de vapochill DD :?
prima... stuk krachtiger
moet enkel nog voor wat betere airflow zorgen, dan gaan de temps nog wel wat omlaag

• Peertje NL
Op dinsdag 28 mei 2002 21:40 schreef DuronDude het volgende:

[..]

prima... stuk krachtiger
moet enkel nog voor wat betere airflow zorgen, dan gaan de temps nog wel wat omlaag
netjes,
nu nog wachten of hij geen kinderziektes heeft

Verwijderd

mooi zeer mooi

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:29

justifire

Shut up and squat !!

Maakt dat ding nou veel herrie?? Staat toch een compressor te draaien ??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Peertje NL
Op dinsdag 28 mei 2002 21:52 schreef justifire het volgende:
Maakt dat ding nou veel herrie?? Staat toch een compressor te draaien ??
Noise level:

App. 35 db(A)at normal operation, 40dbA during start-up

• _zeus_
Op dinsdag 28 mei 2002 13:24 schreef augustus het volgende:
Toch vreemd dat een methanolbadkoeler van 12000 euro roestplekken vertoont.

Is dat methanol zo agressief of is er bezuinigd >:) op het metaal: blik in plaats van roestvrij staal?

Waarom is zo'n koeler eigenlijk zo absurd duur?
Roestvlekken zal wel komen doordat het er al een paar jaar staat.
Roestvrij staal dan zal de kast wel nog zwaarder worden en hij is al zo zwaar, en meestal staan die kasten ook binnen.
Zoals ik al zei , ik werk niet op het lab.
Waarom ze zo duur zijn ,waarschijnlijk omdat het voor bedrijven is en die betalen wel.
Heb ander ook geen id ,heb alleen de bon gezien (was nog in guldens , 24700 guldens dat is wat de koeler kostte).
Pagina: 1