Toon posts:

RDS info koppelen aan MP3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een mp3 cd informatie mee te geven zodat, als ik hem in m'n auto radio afspeel, de titel van het huidige nummer zie (ipv 1 1:24 bv). Ik dacht hierbij aan de RDS functie van m'n radio. Bij sommige zenders zie je dan de zender naam en af en toe reclame enzo.

Werkt dat een beetje hetzelfde of zit ik er nu helemaal naast? En is het mogelijk?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
dit is totaal verschillend en is alleen mogelijk door je radio gruwelijk open te slopen

Verwijderd

idd gruwelijk dat kan alleen via een fm signaal....en die zenders kosten een paar duizend piek

Verwijderd

Topicstarter
Is er een andere manier? Dus niet met RDS maar misschien met een programma informatie meegeven aan een mp3?

Verwijderd

nee zoals ik al zei alleen via een FM signaal......

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33
een radio met cd-text kopen misschien ? (en cd's afspelen met cd txt erop dan ;) )

edit: hmm mp3's, moet 't toch ook mee kunnen ?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat m'n radio wel cd text kan lezen, het was best een dure, dan moet ik ff in de handleiding kijken. Hoe brand ik dan een cd met cd-text?

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Op maandag 20 mei 2002 19:37 schreef retro het volgende:
Misschien dat m'n radio wel cd text kan lezen, het was best een dure, dan moet ik ff in de handleiding kijken. Hoe brand ik dan een cd met cd-text?
Met nero een cd-writer die dat ondersteunt.
Zie http://www.nero.com/en/recorder.htm

Verder gewoon een audio-cd branden en de teksten invullen. Niet vergeten op disc at once te branden anders werkt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Waar vind ik die optie? Ik gebruik nero 5

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:33
bij mp3 zou ik het niet zo 1-2-3 weten, maar bij gewone audio cd is het gewoon simpel cd text aanvinken.
Pagina: 1