Toon posts:

Bios update mislukt!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://www.spacewalker.com/german/faq/597.htm#hd001 op dit mobo is de hele bios stuk en krijg geen scherm meer met booten :(

nu hb ik iets gehoort over hotflashen

maar ik weet niet hoe dit in ze werk gaat :( wil iemand voor mij een hotflash bestand maken ?ftp://ftp.spacewalker.com/BIOS/597/5970s02z.exe dat bios moet er in

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Zo werkt dat niet hoor..

Hotflashen is gewoon dat je de bioschip uit een draaiende pc haalt, en jouw bios-chip erin gooit en hem dan flasht.
En dit alles terwijl de pc gewoon aanstaat, dus kijk wel een beetje uit met het verwijderen en plaatsen van de bios-chips!

:)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 15:21

edgar108

www.dune.de

Als je een AMIBIOS of een AWARDBIOS hebt, dan heb je misschien iets aan deze site: http://www.bns-computer.de/Support/bios/bios_rec.htm het is weliswaar duits, maar daar valt wel uit te komen. K heb het ook eens zo gedaan en het werkte ook nog, dus wie weet....
SUCCES :)

inderdaad AAD

Verwijderd

Topicstarter
maar iemand had ook iets met een soort autoexec bestand ofzo een booteble flop maken hoe moet dat dan ? wil ik ook eens proberen

sorry maar duits kan ik echt HELEMAAL niet

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
Op zondag 19 mei 2002 15:42 schreef T-Mug het volgende:
maar iemand had ook iets met een soort autoexec bestand ofzo een booteble flop maken hoe moet dat dan ? wil ik ook eens proberen

sorry maar duits kan ik echt HELEMAAL niet
als je bios verkeerd geflashed is, kun je dus niet booten. OOK NIET van floppy ofzo !

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 15:21

edgar108

www.dune.de

OK dan. Maak een gewone geformateerde floppy, en zet daar een werkende biosversie op. rename dat bestand naar AMIBOOT.ROM (als je een amibios hebt)
Als je een AWARD bios hebt moet je iets meer doen zie ik.. en mijn duits is ook niet al te best... iemand anders?

inderdaad AAD

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
format een floppy
zet de flashtool en de bios image erop
zorg dat de floppy bootable is en zet het volledige automatische flashcommando in de autoexec.bat

Dit schijnt ook op kapotte biosen nog wel eens te werken ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
autoexec.bat

maar wat moet daar dan in staan ???

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:54
Op zondag 19 mei 2002 15:57 schreef T-Mug het volgende:
autoexec.bat

maar wat moet daar dan in staan ???
iets in de trend van

[flashproggie] imagenaam /parameters-om-m-direct-te-laten-flashen.

Dan boot ie je disk en gaat ie zonder om input te vragen je bios flashen

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

En anders heb je flashbios.org nog; 8 Euro :)

Forza Mucca!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 16:02 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

iets in de trend van

[flashproggie] imagenaam /parameters-om-m-direct-te-laten-flashen.

Dan boot ie je disk en gaat ie zonder om input te vragen je bios flashen
wat voor parameters dat kan ik niet ruiken ben niet helderziende en ik ben niet echt bekent met biosen en of dos!

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Op zondag 19 mei 2002 16:11 schreef T-Mug het volgende:

[..]

wat voor parameters dat kan ik niet ruiken ben niet helderziende en ik ben niet echt bekent met biosen en of dos!
Je bent echt hard bezig om jezelf hier populair te maken he? Mensen proberen je hier te helpen hoor. Doe zelf ook wat en lees eens de websites die ze aangeven, in plaats van iedereen af te katten :r .

Waarschijnlijk heb je het zelf nog verneukt ook, en dan zou ik helemaal een iets meer 'humble' opstelling hebben.

System Specs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02

[..]

niet bekend met biossen of dos :?

mag ik dan vragen waarom je uberhaubt bent begonnen om je bios te flashen als je er geen verstand van hebt?

sorry, hoor maar als je niet weet waar je mee bezig bent moet je er gewoon vanaf blijven en iemand zoeken die WEL weet waar ie mee bezig is..

dus nu niet zeuren van 'mijn pc doet het niet meer' want das dus je eigen schuld... |:(

A wise man's life is based around fuck you

• DJSmiley

[..]

NOFI, maar dan moet je ook vooral een bios gaan flashen |:(
En dan hier komen klagen als je 'm verneukt hebt??

We kunnen vanaf hier niet zien wat voor flashutil/bios/revisie/image je hebt, dus je zal toch een beetje zelfresearch moeten doen.

• DJSmiley
Op zondag 19 mei 2002 16:26 schreef zwelgje een verhaal dat ik ook aan het typen was:
Whehehe, same thinking.. jij was alleen eerder met op VERSTUUR rossen :)

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

Op zondag 19 mei 2002 16:26 schreef zwelgje het volgende:

[..]

niet bekend met biossen of dos :?

mag ik dan vragen waarom je uberhaubt bent begonnen om je bios te flashen als je er geen verstand van hebt?

sorry, hoor maar als je niet weet waar je mee bezig bent moet je er gewoon vanaf blijven en iemand zoeken die WEL weet waar ie mee bezig is..

dus nu niet zeuren van 'mijn pc doet het niet meer' want das dus je eigen schuld... |:(
Op zondag 19 mei 2002 16:26 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

We kunnen vanaf hier niet zien wat voor flashutil/bios/revisie/image je hebt, dus je zal toch een beetje zelfresearch moeten doen.
Op zondag 19 mei 2002 16:27 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Whehehe, same thinking.. jij was alleen eerder met op VERSTUUR rossen :)
Voorstel om de prutser het zelf lekker op te laten lossen...

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 16:26 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

NOFI

ik heb hem niet gemold ikheb hem gekregen van iemand die hem wel heeft gemold met flashen

nofi ik heb heus welles een bios geflash alleen weet niks van dos commando's enzo (dat is gewoon van voor mijn tijd)

Nofi
alles staat in mijn eerste post

nofi

dacht je dat ik niet gezocht had ??? ben hier langer dan jou :P en weet heus wel wat zoeke is alleen kan nergens dit erug vinden

nou kijk hiermee word ik niet geholpen:
Je zoekactie naar 'bios mislukt' leverde 14 resultaten op. Resultaten 1 - 14.

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
lijkt me wel duidelijk wie er niet meer op veel hulp hoeft te rekenen ;)

• DJSmiley
Op zondag 19 mei 2002 16:28 schreef T-Mug het volgende:

[..]

dacht je dat ik niet gezocht had ??? ben hier langer dan jou :P en weet heus wel wat zoeke is alleen kan nergens dit erug vinden
Tuurlijk, jij langer dan ik hier... Fijn, leer profile lezen..

ten 2e: het maakt geen fuck uit hoe lang je hier bent, een beetje zelfmotivatie mag best.

Verder een beetje normaal reageren is ook wel handig. Als we mekaar beetje gaan uitschelden schiet het ook niet op.

Maar goed, als je eigenwijs bent, prima, ik skip dit topic iig verder.

[ontopic]
Voor de anderen die nog doorgaan hier: Graag nu verder ontopic, en ff normaal doen (ook topicstarter)
[/ontopic]

Verwijderd

Ach help em nou, hij bedoelt het vast allemaal niet zo |:(
Je hebt altijd van die knuppels die het voor zichzelf verpesten.

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar ik had het niet over jou O+

ik had het over collidor

maar wat moet ik in zo'n autoexec.bat bestandje zetten ik kan het niet in search vinden

misschien snappen jullie et als ik zeg dat je daar stressed van raakt als je vanlles probeert maar niks lukt en dan krijg je nog van die opmerkingen enzo dan zit je helemaal van GVD snappuh ?

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 19 mei 2002 16:36 schreef T-Mug het volgende:
sorry maar ik had het niet over jou O+

ik had het over collidor

maar wat moet ik in zo'n autoexec.bat bestandje zetten ik kan het niet in search vinden

misschien snappen jullie et als ik zeg dat je daar stressed van raakt als je vanlles probeert maar niks lukt en dan krijg je nog van die opmerkingen enzo dan zit je helemaal van GVD snappuh ?
ik ben aan het zoeken. ik heb het zelf ook al een gedaan op die manier.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Mja, dit gaat niet lekker zo, en, nofi, dat heeft de topicstarter echt aan zichzelf te danken. Informeer jezelf eerst maar eens wat er allemaal bij komt kijken om je BIOS te flashen, hint: [search=bios flash] :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.