Toon posts:

[C++] BCB4 is echt vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg steeds deze fout als ik ga compilen het is een applicatie voor helpdesk en hij deed het eerst gewoon wel en ik heb niets veranderd en zelfs bij iemand anders op de PC doet hij het gewoon wel
Dit is de fout
[C++ Fatal Error] algorith.h(1622): F1004 Internal compiler error at 0x12873bb with base 0x1200000.

Ik heb BCB4 opnieuw geinstalleerd oudere versies gepakt maar het probleem blijft

Iemand aub help!!!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34
Als je eens op deze error message gaat staan, en je drukt op F1, krijg je dan in de help meer informatie over die error?

https://fgheysels.github.io/

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ah een ICE... altijd leuk

2 opties: je code aanpassen, of een andere compiler zoeken

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• whoami
Op zondag 19 mei 2002 23:27 schreef .oisyn het volgende:
ah een ICE... altijd leuk

2 opties: je code aanpassen, of een andere compiler zoeken
:? explain ff?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ICE = Internal Compiler Error

een fout die niet op hoort te treden (en valt dan ook niet onder de categorie syntaxfout oid). Door bepaalde omstandigheden gaat er iets niet goed, en dus klapt de compiler eruit. Die omstandigheden kunnen vanalles zijn, maar meestal treed het op bij een bepaalde code constructie (de MSVC++ 6 compiler bijvoorbeeld wil nogal eens vallen over ingewikkelde template constructies). Met de code op zich hoeft niets mis te zijn, zie het gewoon als een bug in de compiler

Hier is werkelijk niets aan te doen, behalve het wijzigen van de omstandigheden (code aanpassen dus), of gewoon een andere compiler zoeken

extrafriss: Maar goed, je zegt dat het bij iemand anders wel goed werkt... Dus het lijkt me niet echt dat het aan de code ligt. Verwijder eens alle door compiler en linker geproduceerde files, en compile m helemaal opnieuw. Helpt dat?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Lijkt me idd een bug in de compiler, misschien weet de borland helpdesk er meer van ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• marcelk
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 15:33 schreef extrafriss het volgende:...
[C++ Fatal Error] algorith.h(1622): F1004 Internal compiler error at 0x12873bb with base 0x1200000.
...
Post het stukje headerfile waar ie op stuk loopt even ?

• whoami
[quote]Op zondag 19 mei 2002 23:46 schreef .oisyn een uitlegje
Ok, zo weet ik weer een acronym bij. Ik heb ook al eens zo'n ICE gehad.
Leuk als je dan de uitleg van de error-message gaat gaan opzoeken in de help; "You should never get this error-message" ed.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 23:48
Heb je de laatste patches geïnstalleerd?
http://www.borland.com/devsupport/bcppbuilder/patches/

Verwijderd

Topicstarter
wat jullie zeggen daar was ik al bang voor ja.

We werken met meerdere mensen aan dit programmaatje en ik ben eigenlijk niet een van de programmeurs maar wilden gewoon even helpen omdat er haast bij is. Inmiddels ben ik al op een andere manier aan het helpen en ga ik niet meer tijd besteden aan het oplossen van deze fout.

Bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 12:22 schreef marcelk het volgende:
[..]
Post het stukje headerfile waar ie op stuk loopt even ?
De ICE heeft niks met die headerfile te maken; zoals .oisyn al aangaf gaat het hier om een bug in de compiler die getriggered wordt door een combinatie van omstandigheden.

Ikzelf heb ook met enige regelmaat last van ICE's (BCB6) :(.

Soms worden ze overigens wel degelijk veroorzaakt door incorrecte code, maar lukt het de compiler niet om een mooie error message te verzinnen. Om erachter te komen of dit het geval is kun je proberen het probleem te localiseren. Soms kom ik er dan achter dat ik iets probeer dat helemaal niet mogelijk is in C++.
Pagina: 1