Toon posts:

Accu M35i binnen dag leeg...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu imiddels al een flink tijdje een Siemens M35i, maar ik begin me er een btje aan te storen dat mn accu zo snel leeg is. Als ik hem s nachts aan de lader hang en dan overdag een paar x kort bel (totaal niet meer dan 5/10 minuten) en een smsje stuur ofzo is ie aan het eind van de dag echt leeg. Ik doe wel regelmatig batterij-onderhoud maar dit lijkt ook niet echt te helpen ;(
Is dit probleem bekend? of ben ik de enige met zo'n :r-accu? En als ik dan toch echt aan een nieuwe moet, hoe duur zijn die en hoe lang horen die mee te gaan?

Verwijderd

In de Siemens zit een Ni-MH batterij, deze batterij moet je helemaal leeg maken alvorens weer op te laden, anders kun je het stukje wat altijd geladen blijft niet meer gebruiken. Batterij onderhoud helpt wel, alleen is de beperking de batterij zelf.

Het beste kun je kijken of er een vervangende batterij voor is maar dan een Li-Ion. De Li-Ion batterijen kennen dit probleem niet.

Hoelang een batterij mee gaat is niet te zeggen, alleen kun je wel kijken hoe "groot" een batterij is, deze waarde wordt aangegeven in mAh bv 950mAh Li-ion. Hoe hoger het getal, des te meer cappaciteit heeft de batterij.
Suc6

Verwijderd

Ik heb ff gekeken, maar er is voor jou toesten ook een li-ion batterij een li-in 600mAh. Je juidige batterij is een nimh 500mAm.

Siemens S35/C35/M35 650 dun Li-ion € 33.47
bij http://users.pandora.be/technimex/nl.html
er staat trouwens niet bij of het in of ex btw is.
Het is geen originele maar heeft wel 650mAh ipv 600

Zou ze eens bellen....

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:12

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn M35i'tje gaat makkelijk zo'n 2 dagen mee als ik er mee bel en sms. Als ik em niet gebruik 4 dagen.
Maar jouw accu klinkt een beetje kapot. Zou me niks verbazen als het nu heel snel erger wordt en ie dalijk nog maar een paar uur meegaat.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Ik had een C35 en na een jaar ruim heb ik er een Li-Ion batterij voor gekocht, want ik had hetzelfde probleem. Die deed prima. Mijn advies: koop zo'n batterij.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
een collega van mij heb de C35 en zijn batterij was ook heel snel leeg.

hij heeft bij stuntprijzen.net een lithium battery gekocht en hij zegt dat ie nou weer perfect werkt.
Dus hierbij een tip.

-

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05

DJH

Ik heb nog wel een nieuwe batterij voor je liggen, nu is mn telefoon kapot dus doe ik er niks meer mee.. Had de batterij net nieuw gekocht :( Als je belangstelling hebt mail je maar ff

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Khad hetzelfde prob en heb nu een Li-ion 600 Mah gekocht en die gaat een stuk langer mee en die is ook nog is lichter :) Toestel is voor me gevoel bter in evenwicht :P

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lang gaat zo'n li-ion batterij mee dan? Er van uitgaand dat ik een paar smsjes stuur en een kwartier per dag bel ofzoiets. En hoe lang als ik aan 1 ruk door spelletjes doe tot ie leeg is?? >:)

P.S. Dit is een 'mijlpaal-post'!!! de 50e!! :D

Verwijderd

Accu's van M35 slijten heel hard, mijne was ook vrij snel leeg, vooral als ik ging bellen of sms-en.

Nieuwe accu is de enige oplossing.

Verwijderd

je kan ook ff auccu onderhoud doen moet je ff in je instellingen zoeken helpt soms ook wel een beetje!!!!

Verwijderd

ik heb ook een m35i, en absoluut nog nooit problemen gehad met de accu... probeer het volgende eens:

menu
• instellingen
• toestel
• batt. -onderhoud

Na deze keuze gemaakt te hebben, stelt je toestel de vraag 'Batterij volledig ontladen?'. Beantwoord deze vraag met Ja. Je accu wordt echt helemaal leeg gemaakt en je toestel zal worden uitgeschakeld (als het goed is...). Laad je accu helemaal op, en kijk daarna nog eens hoe lang de accu meegaat...

Mocht dit overigens niet helpen, dan zou ik je idd aanraden een nieuwe accu te bestellen;

Verwijderd

Net even de handleiding erop nageslagen... let even op dat je tijdens het kiezen van de optie Batt. -onderhoud het toestel reeds op netvoeding hebt zitten, zoals dat het geval is wanneer je het toestel oplaadt...

Verwijderd

Ik wil zelf een siemens S45 kopen die heeft al standaard een Li-ion batterij 900 MaH ofzo, heeft deze een lange stand-by tijd ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 20:41 schreef areana het volgende:
ik heb ook een m35i, en absoluut nog nooit problemen gehad met de accu... probeer het volgende eens:

menu
• instellingen
• toestel
• batt. -onderhoud

Na deze keuze gemaakt te hebben, stelt je toestel de vraag 'Batterij volledig ontladen?'. Beantwoord deze vraag met Ja. Je accu wordt echt helemaal leeg gemaakt en je toestel zal worden uitgeschakeld (als het goed is...). Laad je accu helemaal op, en kijk daarna nog eens hoe lang de accu meegaat...

Mocht dit overigens niet helpen, dan zou ik je idd aanraden een nieuwe accu te bestellen;
bedankt voor reply, maar zoals al in mn vraag staat is dit dus al gedaan en helpt het niks, dit heb ik zelfs regelmatig gedaan...
mn accu is gewoon af ben ik bang...:'(

Verwijderd

Dan koop je gewoon een ff een nieuwe accu li-ion 700 mAh voor 18.15 euro en klaar is puk ;)

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 20:51 schreef sjaak250 het volgende:
Ik wil zelf een siemens S45 kopen die heeft al standaard een Li-ion batterij 900 MaH ofzo, heeft deze een lange stand-by tijd ?
Ja, ik heb ook sinds Januari deze foon, en hij is echt perfect. Ongeveer 3 a 4 dagen als je regelmatig belt of sms't Als je een uur achter elkaar belt is je batterij pas 1/4 leeg.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 22:45 schreef Xanandu het volgende:
Dan koop je gewoon een ff een nieuwe accu li-ion 700 mAh voor 18.15 euro en klaar is puk ;)
Waar haal ik een 700 mAh Li-ion voor 18,50??

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 21:58 schreef skatepuk het volgende:
Bedankt voor reply, maar zoals al in mn vraag staat is dit dus al gedaan en helpt het niks, dit heb ik zelfs regelmatig gedaan...
mn accu is gewoon af ben ik bang...:'(
Sorry, niet helemaal goed gelezen... ik denk dat je in dit geval idd over een nieuwe accu na moet denken;

Verwijderd

hij heeft bij stuntprijzen.net een lithium battery gekocht en hij zegt dat ie nou weer perfect werkt.
Dus hierbij een tip.
Bij stuntprijzen dus.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die Stuntprijzen accu is ook superslecht. Dat ding stopt met opladen, of nog erger, doet zelfs je telefoon uit, als 'ie denkt dat 'ie vol is. Na een tijdje is het ding dus gewoon niet meer op te laden, omdat ie steeds uit gaat.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

voor, toen nog, f60,- heb ik een Li-ion 800 batterij gehaald bij de frontjesboer op de hoek. Ik heb nu een m35i die het met gemak 5 a 6 dagen uithoudt *D

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Ik heb m'n foon al meer dan 8 maanden en ik heb nog steeds geen problemen :). En m'n batterij gaat 10 dagen mee als ik hem op stil en toetsenblokkeering zet. als ik hem gebruik (uurtje per dag) gaat hij 4 a 5 dagen mee. kben der zelfs al een paar keer op gevallen met skateboarden en ik heb er zelfs express kaartfouten mee lopen maken en hij doet ut nog steeds! Dus problemen heb ik niet echt , maar misschien is je batt. wel lek ofzo. Maar in principe hoor je er geen problemen mee te hebben.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nog wel even iets...

Hoe zit het met de bereikbaarheid waar jij je met je GSM begeeft?

Als je namelijk een slecht bereik hebt, en de GSM regelmatig signaal verliest (maakt niet uit of dat wel/niet tijdens bellen is), dan raakt hij snel leeg door het steeds zoeken naar bereik.

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik doe er toch wel 4-5 dagen mee hoor..

Dan bel ik alleen ook bijna niet

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 19:22 schreef wfvn het volgende:
Nog wel even iets...

Hoe zit het met de bereikbaarheid waar jij je met je GSM begeeft?

Als je namelijk een slecht bereik hebt, en de GSM regelmatig signaal verliest (maakt niet uit of dat wel/niet tijdens bellen is), dan raakt hij snel leeg door het steeds zoeken naar bereik.
Ik zit bij Dutchtone, en heb altijd redelijk tot goed bereik. Daar ligt 't niet aan...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 19:20 schreef da_Chaoz het volgende:
Ik heb m'n foon al meer dan 8 maanden en ik heb nog steeds geen problemen :). En m'n batterij gaat 10 dagen mee als ik hem op stil en toetsenblokkeering zet. als ik hem gebruik (uurtje per dag) gaat hij 4 a 5 dagen mee. kben der zelfs al een paar keer op gevallen met skateboarden en ik heb er zelfs express kaartfouten mee lopen maken en hij doet ut nog steeds! Dus problemen heb ik niet echt , maar misschien is je batt. wel lek ofzo. Maar in principe hoor je er geen problemen mee te hebben.
Ermee gevallen met skateboarden?! kun je dat even verduidelijken? Wat deed je precies en hoe viel je (op je) telefoon? Puk Skateboard ook en wil wel es weten wat 'ie allemaal kan hebben >:)

Ennuh, wat bedoel je met express kaartfouten maken??

Verwijderd

Nou ik heb een m35 van me werk met een LION en daarmee is standby ook mega slecht.. moet elke dag bij laden.. Nu heb ik trouwens ook een NOkia 3310 maar die moet ik ook al elke dag bijladen..

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 20:20 schreef skatepuk het volgende:

[..]

Ermee gevallen met skateboarden?! kun je dat even verduidelijken? Wat deed je precies en hoe viel je (op je) telefoon? Puk Skateboard ook en wil wel es weten wat 'ie allemaal kan hebben >:)

Ennuh, wat bedoel je met express kaartfouten maken??
Nou met dat vallen bedoel ik keihard op de half pipe stuiteren of keihard op je heup vallen met een 360-flip.
En met express kaartfouten bedoel ik dat ik hem gewoon voor de lol op de grond gooi(heb ik vandaag ook nog gedaan >:)).
Oftewel bij mij klopt het wel dat hij schokproof is 8-)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
10 dagen standby met de M35i lijkt me stug.

Zelf haal ik max 5 dagen zonder bellen.

Met bellen en verplaatsen (bijv. autorijden) 2 dagen.

Ik laad hem altijd helemaal door (als ie klaar is even de stekker eruit en erin om het laatste beetje erin te krijgen) en bel hem helemaal leeg (totdat ie uitgaat).

Dit lijkt me het beste voor de batterij. :)
Pagina: 1