Toon posts:

upt outlet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik moet even mijn kabelrouter verbinden met een paar utp outletjes, (die dingen die ze meestal op school ook hebben en waar je een utp ik kan stoppen :) )

Nou is mijn vraag...

Ik moet gewoon straight trough kabel hebben naar die router
maar nou staat er op die outlet t568A en t568B

welke moet ik hebben??

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe de kabel gelegd wordt (straight of crossed) maak je zelf toch uit door de draden in een andere volgorde erop de plakken :?
Waar het ding aan moet voldoen:
8 pins RJ45.

Verwijderd

LOL, dat nummer wat op de outlet staat is geen type nummer van de gebruikte kabel ofzow |:(

Wat het wel is.... het nummer van de kabel.
Dat komt overeen met de kabel in de patchkast enzow :)

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
jongetjes toch...

je kan wel horen dat jullie geen monteurs zijn..

ALTIJD "B" AFMONTEREN

als je de kabel op de a manier monteerd komt je signaaltje dus niet door, en voor de juiste pen-toewijzing van x-link staat ergens op tweakers een hele goeie faq, en het kabelnr staat NOOIT standaar op de outlet ofzo, die moet je er altijd zelf op plakken met n brady label ofzo

gang is alles

Verwijderd

/me is blij dat die niet zo`n ding heb :) hoeveel uur zou ik er mee bezig geweest zjin ooit...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 15:37 schreef jadjong het volgende:
Hoe de kabel gelegd wordt (straight of crossed) maak je zelf toch uit door de draden in een andere volgorde erop de plakken :?
Waar het ding aan moet voldoen:
8 pins RJ45.
ik heb het idee dat jij het niet echt snapt :?
ik d8 dat ik duidelijk was...
Op zondag 19 mei 2002 15:42 schreef Tresco het volgende:
LOL, dat nummer wat op de outlet staat is geen type nummer van de gebruikte kabel ofzow |:(

Wat het wel is.... het nummer van de kabel.
Dat komt overeen met de kabel in de patchkast enzow :)
en jij snapt het ook niet...
misschien was het handig te vertellen dat het aan de binnenkant van de outlet stond
Op zondag 19 mei 2002 16:19 schreef Japidoff het volgende:
jongetjes toch...

ALTIJD "B" AFMONTEREN

als je de kabel op de a manier monteerd komt je signaaltje dus niet door, en voor de juiste pen-toewijzing van x-link staat ergens op tweakers een hele goeie faq, en het kabelnr staat NOOIT standaar op de outlet ofzo, die moet je er altijd zelf op plakken met n brady label ofzo
jij snapt het, thnx!

t568A en t568B zijn standaarden voor de volgorde van utp, duh...

maar elke heeft een andere kleurvolgorde...

het moet straight zijn...

B is het dus...

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 16:19 schreef Japidoff het volgende:
jongetjes toch...

ALTIJD "B" AFMONTEREN

Wat is dan het verschi, het lijkt mij dat de pennetjes aan de achterkant gewoon overeen moeten komen met de pennetjse aan de voorkant. Dan is het toch opgelost?

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 19:32 schreef jadjong het volgende:

[..]

Wat is dan het verschi, het lijkt mij dat de pennetjes aan de achterkant gewoon overeen moeten komen met de pennetjse aan de voorkant. Dan is het toch opgelost?
lijkt me niet. De bedrading achter zo'n socket/wallplug kan of fout gedaan worden, of crosslink, of straight utp.

Net wat je wilt. in sitches precies hetzelfde.
ter identificatie is dan zo'n labeltje wel handig. Anders moet je met straight en crossed utp kabels gaan testen.

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 22:13 schreef BBL the 2nd het volgende:

[..]

lijkt me niet. De bedrading achter zo'n socket/wallplug kan of fout gedaan worden, of crosslink, of straight utp.

Net wat je wilt. in sitches precies hetzelfde.
ter identificatie is dan zo'n labeltje wel handig. Anders moet je met straight en crossed utp kabels gaan testen.
Maar dat ligt toch geheel aan jezelf als je de draden verkeerd monteerd
Pagina: 1