Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Waarschijnlijk een DNS probleem:
Domain of sender address root@jolette.digipoint.org does not resolve
Domain of sender address root@jolette.digipoint.org does not resolve
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Verwijderd
Hier heb ik ook erg veel last van. Een oplossing is dat je de domeinen van de desbetreffende mailadressen in je /etc/mail/access op OK zet. Dan worden de unresolvable hostnames toch toegelaten tot je systeem.
Marco
Marco
ow op die manier. hij probeert de naam te resolven (de hostname is verzonnen) maar dat lukt niet dus las ik mijn /etc/hosts en mijn /etc/mail/local-mail-hosts aanpas dan zouden we ermoeten zijn
Verwijderd
Aanpassing van /etc/hosts heeft bij mij niet geholpen, en /etc/mail/local-mail-hosts heb ik niet op mijn systeem.
Enige dat bij mij tot nu toe helpt is aanpassing van de access database. Overigens ook een goede anti-spam methode.
Als je dit ook doet vergeet dan niet de database zelf (/etc/mail/access.db) te updaten door als root in te tikken:
makemap hash /etc/mail/access < /etc/mail/access
Zie /usr/share/sendmail/cf/README voor details.
Marco
Enige dat bij mij tot nu toe helpt is aanpassing van de access database. Overigens ook een goede anti-spam methode.
Als je dit ook doet vergeet dan niet de database zelf (/etc/mail/access.db) te updaten door als root in te tikken:
makemap hash /etc/mail/access < /etc/mail/access
Zie /usr/share/sendmail/cf/README voor details.
Marco
1) Je hebt een DNS probleem, sendmail kan de domeinen niet resolven en klaagt terecht.http://vr1.digipoint.org/maillog
mijn FreeBSD bak word gek !
ik krijg alles wat in deze log staat ook op mijn scherm.
2) je syslog configuratie klopt niet meer. Dit zou kunnen omdat de logging in de nieuwe versies veranderd is. Kijk je syslog.conf even na.
hij wil idd een mailtje naar root oid sturenOp maandag 20 mei 2002 13:24 schreef igmar het volgende:
[..]
1) Je hebt een DNS probleem, sendmail kan de domeinen niet resolven en klaagt terecht.
2) je syslog configuratie klopt niet meer. Dit zou kunnen omdat de logging in de nieuwe versies veranderd is. Kijk je syslog.conf even na.
root@jolette.digipoint.org en deze is niet te resolven! dat klopt.
als ik jolette.digipoint.org aan /etc/hosts toevoeg moet het toch goed zijn ?
Ik weet dat dat vorige wel werkt op Solaris, maar ik heb geen idee of dat oop op linux en freebsd werkt... In een boek stond namelijk geloof is dat dit een speciaal grapje was voor Solaris, maar ik kan het mis hebben...
Als je toch al een dns draait op die machine, moet je gewoon even dat domeintje erbij zetten, er een MX record bij maken en vervolgens ook even ervoor zorgen dat vanaf het internet dit domein niet uitgevraagd kan worden, is wel zo prettig als het toch verzonnen is..
Als je toch al een dns draait op die machine, moet je gewoon even dat domeintje erbij zetten, er een MX record bij maken en vervolgens ook even ervoor zorgen dat vanaf het internet dit domein niet uitgevraagd kan worden, is wel zo prettig als het toch verzonnen is..
edit:
Volgens mij gaat dit wel werken op linux, op freebsd geen idee, maar dat moet je zelf maar proberen...
Als je wilt dat je machine geen MX lookup doet (en ook geen andere DNS ellende) moet je eerst even de /etc/hosts goed zetten.
Daarna moet je in je /etc/mail/local-host-names of je /etc/mail/sendmail.cw (ff dit doen: grep ^Fw /etc/sendmail.cf) dat domeintje toevoegen...
Dan zou het zomaar kunnen werken...
Volgens mij gaat dit wel werken op linux, op freebsd geen idee, maar dat moet je zelf maar proberen...
Als je wilt dat je machine geen MX lookup doet (en ook geen andere DNS ellende) moet je eerst even de /etc/hosts goed zetten.
Daarna moet je in je /etc/mail/local-host-names of je /etc/mail/sendmail.cw (ff dit doen: grep ^Fw /etc/sendmail.cf) dat domeintje toevoegen...
Dan zou het zomaar kunnen werken...
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Pagina: 1