mem is uber brak ?

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:39
Kheb pass nog 512 mb DDR 333 mhz kingston bij besteld, en als ik het bij me 256 mb module stop loopt me computer vaak vast ( aleen met me 256 mb 333 mhz ook van kingston loopt hij nooit vast nja 1x per dag in hl :) ) maar als ik aleen de 512 mb DDR module in me comp stop dan start hij normaal op hij ziet het ram in post en als ik dan net 2 sec in windows zit ( of nog niet eens klaar is met het winblows liedje ) krijg ik een blauw scherm met no_les_or_equal ( en dan wat wazig gedoe over shadow caching ) maar dat kan ik alemaal niet lezen omdat de comp 5 sec er na reboot. Maar dan weer in windows kan ik max 10 sec inwindows zijn en dan krijg je het zelfde ( als ik de 256 mb in bank 1 heb en de 512 in bank 3 kan ik wel windows loaden. Maar in 3Dmark 2001 of HL > en verdere mods crast hij meteen soms kan ik niet eens 5 sec speelen ) is het zo dat hij dan eerst me 256 mb vol pomt en dan pas me 512 :? ( en dat me comp dus freezed als hij iets in de 512 pomt ) want dan weet ik zeker dat hij brak is ( nee memtest run ik niet want er is iets corupt ;) )

ik kan de 256 mb gewoon in fastest runnen ( zie game sys voor specs ) maar zelfs op normal loopt de 512 nog vast samen met me 256 mb DDR 333 mhz dimm.

ow ja ik heb al gekeken in searc en daar hoor ik aleen memtest en slotje ( maar maybe is het ook wel handig teweeten dat hij eerst bank 1 helemaal vol pomt en dan pas bank 2 en 3 :? )

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Speel maar met de memory timings en start telkens weer memtest86 op. Hiermee kun je voor absoluut 100% zeker zeggen of je memory de timings aankunnen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Roberto
Op zondag 19 mei 2002 14:44 schreef Rick2001 het volgende:
Speel maar met de memory timings en start telkens weer memtest86 op. Hiermee kun je voor absoluut 100% zeker zeggen of je memory de timings aankunnen.
maar dat zeg ik net dat me 512 mb zelfs crast op normal maar me 256 mb draait op CAS 2.0 en en fastest mem timings maar dat hoef ik niet eens teprobeeren met me 512 mb module maar als ik ze allebij er in heb zitten start windows dus wel op ( en kan ik ook gamen maar dan op normal timings en dan crasst hij nog wel 6x per dag :( of ik kan helemaal geen game's starten ) maar met aleen de 512 er in krijg ik dus die non_or_less_equal error op alle timings is het dus zo dat windows eerst me 256 mb aan spreekt en dan me 512 ?

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 10:12

SteveV

Schtiefv Meister

Je kan ook een dos prog proberen om je ram te testen heb het zelf ooit is gebruikt voor een brakke 256 pc133 dimm en kwam er zo achter dat ie naar de klote was.
http://www.simmtester.com/PAGE/products/doc/docinfo.asp

Hoop dat je hier iets aan hebt.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• Roberto
Op zondag 19 mei 2002 15:00 schreef SteveV het volgende:
Je kan ook een dos prog proberen om je ram te testen heb het zelf ooit is gebruikt voor een brakke 256 pc133 dimm en kwam er zo achter dat ie naar de klote was.
http://www.simmtester.com/PAGE/products/doc/docinfo.asp

Hoop dat je hier iets aan hebt.
nja ik liever niet in dos ( slechte ervaaringen >:) .. lees windows niet meer accesable :D ) maar in sisoftsandra kan ik me me ( die 256 mb ja :P ) heel de tijd stressen op 100% zonder vast loopers ( met die 512 loopt hij al vast als ik sisoft op start )

maar ff die vraag waar ik nog geen andtwoord op heb gehad.
Schrijft windows naar de 512 als de 256 vol is ( die in bank 1 zit en de 512 in bank 3 ) ( ook al in bank 2 gestopt maakt nixx uit ) want dat verklaart dat windows aleen vast loopt als ik veel progs open heb staan als ik bijde dims in me comp heb.

• Marten
  • Laatst online: 15-08-2025
Als je echt het idee hebt dat ze brak zijn, en dat lijkt me haast wel, stuurt ze dan gewoon terug. Kingston was toch levenslange garantie? (of verklaart kingston ze nu voor dood?)

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 19 mei 2002 15:10 schreef RS_003 het volgende:

[..]

nja ik liever niet in dos ( slechte ervaaringen >:) .. lees windows niet meer accesable :D ) maar in sisoftsandra kan ik me me ( die 256 mb ja :P ) heel de tijd stressen op 100% zonder vast loopers ( met die 512 loopt hij al vast als ik sisoft op start )

maar ff die vraag waar ik nog geen andtwoord op heb gehad.
Schrijft windows naar de 512 als de 256 vol is ( die in bank 1 zit en de 512 in bank 3 ) ( ook al in bank 2 gestopt maakt nixx uit ) want dat verklaart dat windows aleen vast loopt als ik veel progs open heb staan als ik bijde dims in me comp heb.
Het is dus wel duidelijk dat je er geen 'reet' vanaf weet.
Onder windows kun je je memory helemaal niet goed testen. Dat is dus een heel andere situatie.
MEMTEST86 is de beste memory tester die er is.
Er is nog NOOIT iemand geweest die hierdoor zijn windows installatie kwijt geraakt is.
Gewoon testen en je zult zien of het geheugen defect is of niet.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Roberto
Op zondag 19 mei 2002 15:30 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Het is dus wel duidelijk dat je er geen 'reet' vanaf weet.
Onder windows kun je je memory helemaal niet goed testen. Dat is dus een heel andere situatie.
MEMTEST86 is de beste memory tester die er is.
Er is nog NOOIT iemand geweest die hierdoor zijn windows installatie kwijt geraakt is.
Gewoon testen en je zult zien of het geheugen defect is of niet.
niet instal maar ik kon niet van uit dos in windows komen en iets aardiger mag ook wel :( ik vroeg aleen spreekt windows eerst de 256 aan en dan pass de 512 als die vol is.

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 19 mei 2002 15:36 schreef RS_003 het volgende:

[..]

niet instal maar ik kon niet van uit dos in windows komen en iets aardiger mag ook wel :( ik vroeg aleen spreekt windows eerst de 256 aan en dan pass de 512 als die vol is.
Nou, memtest86 is een bootable memtester. Deze kun je op een diskette zetten of een bootable cd.
Je hebt dus absoluut geen harddisk of os nodig om deze tester te laten werken.
Hij is namelijk de beste omdat hij maar 88Kbyte gebruikt van je geheugen en dus vrijwel alle geheugen kan testen.
Je kunt niet spreken over eerst deze module en dan de andere module. Windows neemt wat hij wil en werkt niet mooi de rij af.
Vooral windows xp neemt direct alle geheugen in beslag en gebruikt dit voor caching.
Daarvoor is het ook vaak zo dat als er een wat minder goede module in je computer steekt, windows 98 er pas later achterkomt dat dit niet echt stabiel is en windows 2000 of xp dus veel eerder zou afstorten.

• Roberto
Op zondag 19 mei 2002 19:27 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Nou, memtest86 is een bootable memtester. Deze kun je op een diskette zetten of een bootable cd.
Je hebt dus absoluut geen harddisk of os nodig om deze tester te laten werken.
Hij is namelijk de beste omdat hij maar 88Kbyte gebruikt van je geheugen en dus vrijwel alle geheugen kan testen.
Je kunt niet spreken over eerst deze module en dan de andere module. Windows neemt wat hij wil en werkt niet mooi de rij af.
Vooral windows xp neemt direct alle geheugen in beslag en gebruikt dit voor caching.
Daarvoor is het ook vaak zo dat als er een wat minder goede module in je computer steekt, windows 98 er pas later achterkomt dat dit niet echt stabiel is en windows 2000 of xp dus veel eerder zou afstorten.
nja ik heb bijde dims gestest ( de 1e keer toen ik memtest wou opstarten met de 512 mb module er in kreeg ik eerst allemaal vreemde tekens en toen interupted error ) toen ben ik naar windows gegaan ( kwam tot sisosft maar toen ik de burnin deed kreeg ik een irql_interupted_no_or_les_equal ( in de trant ) ) maar nou starte ik mem test en hij gaf geen fouten aan maar gewoon passed ( test duurde 15 min maar hij was wel 1x passed ) en me andere 256 mb heb ik 2x gestest en ook 2x passed :? wat is er hier dan mis ?

als ik met de 256 aleen werkt me computer perfect hij loopt bijna nooit vast. Met de 256 en de 512 redelijk ( = 786 mb DDR 333 mhz ) vaak crasses zeker als me sys stressed is onderwindows dan die no_les_or_equal error en in 3d mark een nv_4.dll error en in HL en andere game's een freeze. Tja en met de 512 is windows niet eens stabiel en schokt zelfs als ik me muis beweeg soms en als ik burn in dan doe crast me comp meteen met de no_les error.

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 22:44 schreef RS_003 het volgende:

[..]

nja ik heb bijde dims gestest ( de 1e keer toen ik memtest wou opstarten met de 512 mb module er in kreeg ik eerst allemaal vreemde tekens en toen interupted error ) toen ben ik naar windows gegaan ( kwam tot sisosft maar toen ik de burnin deed kreeg ik een irql_interupted_no_or_les_equal ( in de trant ) ) maar nou starte ik mem test en hij gaf geen fouten aan maar gewoon passed ( test duurde 15 min maar hij was wel 1x passed ) en me andere 256 mb heb ik 2x gestest en ook 2x passed :? wat is er hier dan mis ?

als ik met de 256 aleen werkt me computer perfect hij loopt bijna nooit vast. Met de 256 en de 512 redelijk ( = 786 mb DDR 333 mhz ) vaak crasses zeker als me sys stressed is onderwindows dan die no_les_or_equal error en in 3d mark een nv_4.dll error en in HL en andere game's een freeze. Tja en met de 512 is windows niet eens stabiel en schokt zelfs als ik me muis beweeg soms en als ik burn in dan doe crast me comp meteen met de no_les error.
Lijkt me dus redelijk duidelijk, je geheugen is gewoon brak. Je kan eventueel nog proberen om ze van bank te wisselen. Succes!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Als je alleen mem crashed krijgt met die 512 reep erin weet je toch eigenlijk wel al wat er mis is ? ofnie >:)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Roberto
Op maandag 20 mei 2002 01:20 schreef Delta2 het volgende:
Als je alleen mem crashed krijgt met die 512 reep erin weet je toch eigenlijk wel al wat er mis is ? ofnie >:)
Yup maar vaag dat hij in mem test niet ziet en ik heb al andere banks geprobeert zoals in de bank waar eerst me 256 zat en in bank 2 en 3 maar ze bleeven crassen ;) ow ja leuke sig :D ( mij prob als ik de comp opstart met aleen de 512 er in :D )

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
als dos meer grafische modussen aankon enzo =)
werkte ik liever daarmee dan windows.
gewoon memtest draaie ja.

Tweakers Discord

• Roberto
Op maandag 20 mei 2002 10:34 schreef tweakduke het volgende:
als dos meer grafische modussen aankon enzo =)
werkte ik liever daarmee dan windows.
gewoon memtest draaie ja.
erm... ik heb dat juist al gedaan.. en geen fouten op bijde dims. dat is juist zo vaag :? wwant als ik in windows kom crasst hij igg binnen 1 min en als ik sisoft sandra burnin dan op start hangt hij meteen maar als ik de 256 er bij gooi is hij wel satbieler in windows maar gamen hoef ik niet teprobeeren altijd een crass in de console van HL en met me 256 gaat alles goed ( nja HL zelf loopt 1x per dag vast maar das het mem niet want ik kan gewoon terug naar windows.)

edit:
800e post :D :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die dimm is gewoon duidelijk brak.. en daarvoor koop je dan speciaal een dure Kingston dimm....

Ik heb zelf ook wel es meegemaakt dat een module brak was.. maar dat kwam pas later precies 1 maand buiten de garantie :( Windows liep ineens erg vaak vast, meestal al tijdens het opstarten. Toen ik 1 dimm eruit draaide die pc weer prima. Nieuwe dimm gehaald en hij deed het weer als vanouds..

wel klote dat je die dimm online hebt besteld.. nu moet je hem weer terugsturen en wachten op een nieuwe.. ben je zo weer 2 weken verder..

• Roberto
Op maandag 20 mei 2002 10:39 schreef rick_h het volgende:
die dimm is gewoon duidelijk brak.. en daarvoor koop je dan speciaal een dure Kingston dimm....

Ik heb zelf ook wel es meegemaakt dat een module brak was.. maar dat kwam pas later precies 1 maand buiten de garantie :( Windows liep ineens erg vaak vast, meestal al tijdens het opstarten. Toen ik 1 dimm eruit draaide die pc weer prima. Nieuwe dimm gehaald en hij deed het weer als vanouds..

wel klote dat je die dimm online hebt besteld.. nu moet je hem weer terugsturen en wachten op een nieuwe.. ben je zo weer 2 weken verder..
Vreem ik heb levens lange garantie van kingston :D en nee ik heb ze bij informatique ( of hoe je het ook schrijft altijd doe ik het verkeerd ;) ) dus die breng in dan dinsdag weg samen me me flippende M$ intllie mouse 3.0 die onder CS zomaar uit zich zelf gaat vuuren of als een gek gaat zoomen ( of juist niet vuuren als ik dat wil :( ) maar waarom vind mem test het niet als het zon goed progje is ( zo dat is dan een les voor al die gasten die mem test en slotje roepen :P )

• Palomar
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 10:43 schreef RS_003 het volgende:
[...]dus die breng in dan dinsdag weg samen me me flippende M$ intllie mouse 3.0 die onder CS zomaar uit zich zelf gaat vuuren of als een gek gaat zoomen ( of juist niet vuuren als ik dat wil :( ) [...]
lol.. volgens mij ligt dat aan CS hoor.. heb ik heel soms ook wel es.. nieuwe muis lost het niet op :o

Verwijderd

Het kan ook dat er iest mis is met je geheugenbak waar je geheugen inzit, dus ik denk dat het de moeite waard is om eventueel ff van geheugenbank te wisselen, en kijken of ie daarmee het probleem nog heeft.

• Roberto
Op maandag 20 mei 2002 11:37 schreef jv777 het volgende:
Het kan ook dat er iest mis is met je geheugenbak waar je geheugen inzit, dus ik denk dat het de moeite waard is om eventueel ff van geheugenbank te wisselen, en kijken of ie daarmee het probleem nog heeft.
wat heb ik nou gezegt ? ik heb al de dims in andere banken gedaan maar nixx werkt en ik kan me FSB niet eens over de 134 zetten of ik kan al een cmos reset doen :( ( zou ook heel het mobo kapot zijn ? bios 6.00 EPOX 8k3a+ )

• Palomar
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 12:02 schreef RS_003 het volgende:

[..]

wat heb ik nou gezegt ? ik heb al de dims in andere banken gedaan maar nixx werkt en ik kan me FSB niet eens over de 134 zetten of ik kan al een cmos reset doen :( ( zou ook heel het mobo kapot zijn ? bios 6.00 EPOX 8k3a+ )
denk dat het allemaal aan je muis ligt..

• Roberto
Op maandag 20 mei 2002 12:03 schreef rick_h het volgende:

[..]

denk dat het allemaal aan je muis ligt..
waarom ?
Pagina: 1