Toon posts:

[html]File in html openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil via een htmltje files kunnen openen die al op mijn computer staan maar ik heb hetvolgende probleem:

als ik in de html neerzet:
code:
1
<a href="C:\Games\Medal of Honour\MOHAA.exe">Mohaa</a>

opent hij hem wel, maar vraagt hij eerst of ik hem wil openen of wil opslaan

is dit probleem op te lossen?
en zo ja, hoe?

search kon ik niets vinden

Verwijderd

Met html is dit niet mogelijk lijkt me ivm met security. Maar VBscript kan het voor zover ik weet wel, daarom wordt het ook gebruikt om virussen te verspreiden :r.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand zoon VBS voor me waar een voorbeeldfile in staat (ben een beetje een n00b alle op programeergebieden wat niet html is) die ik dan makkelijk kan bewerken?

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
De PC-active gebruikt HTML als interface voor hun cd. Ik zal nog ff kijken hoe ze dat doen, en dan reply ik in de loop van de avond. Volgens mij deden ze het met een eigen bestandsextensie, die in het registry via de opstartviewer registreren en meteen opgeven dat IE / Mozilla niet moet zeuren of die em moet downloaden of meteen openen. Het bestandje (of nou ja, de extensie dan) was dan weer gekoppeld aan een programmatje die dat bestandje inlas (is gewoon een ini) en daaruit haalde welk programma hij moet executen. Zoiets was het, en anders moet je even op http://www.pc-active.nl/forum/viewforum.php?f=2&sid=3d6049153d3980f91b4464eb7d23d798 vragen aan Henk v/d Kamer, die heeft volgens mij dat systeem van hun opgezet...

Verwijderd

Topicstarter
klinkt goed, maar ik denk dat VBS velen malen makkelijker en sneller is

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 14:43 schreef Vers-Tappen het volgende:
Heeft iemand zoon VBS voor me waar een voorbeeldfile in staat (ben een beetje een n00b alle op programeergebieden wat niet html is) die ik dan makkelijk kan bewerken?
Scriptrequest he ;)
Pagina: 1