Toon posts:

ASUS A7V - hangen onder windows? wie heeft dit nog

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn a7v hangt zich, als ik gewoon niks doe en hem dus gewoon aan laat staan

Dit kan natuurlijk van alles zijn:

-> voeding - is getest met 2 voedinge, met het idee dat 300 watt te weinig zou zijn. mislukt dus, hij hielt het wel langer uit
-> ATA100 - wordt op het moment gestest
-> geheugen, moet dit een merk zijn of niet
-> videokaart, ik heb een geforce die van de vrachtwagen gevallen is, daar licht het niet aan maar er valt dus niks te garantieen
-> de plank zelf, rev 1.01
-> processor thunderbird 700@700

-> en dan het feit dat veel mensen zich niet realiseren dat AMD zijn best nog moet doen om zijn (haar) processors net zo COMPATEBLE te maken als Intel, waar ik eigenlijk meer op vertrouw (mijn pentium 200@250 loopt gewoon nooit vast terwijl de proc gewoon 24 uur per dag 100% benut wordt)

Bedankt nogmaals voor de reakties en natuurlijk een echte tweaker blijft testen en posten

TANXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Welke revisie ? Welk BIOS-versie ? Nieuwste VIA 4-in-1 drivers (4.25a) ? Nieuwste Promise-drivers (1.60, build 25) ? FastWrites disabled ? System perfomance op Normal ? Welk Voltage ? Welke FSB ? Wat voor geheugen ?

Virussen? Scan ze hier!

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Wanneer hangt ie ??? Wat draait er op dat moment ??? e.d. Graag iets meer info.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Asus A7V + Bios 1004C + NO Sound.
Maar die van mij heeft nog nooit gehangen.
Misschien BIOS ff nieuwe flashen of ATA100 de nieuwste driver installeren ???

Verwijderd

Topicstarter
Thunderbird 700 (unlocked origineel)
A7V rev. 1.01
bios. 1004c
nieuwste via drivers(4.25a)
Nieuwste Promise-drivers (1.60, build 25)
Nieuwste Datonater drivers voor geforce 256
Win98 SE

geheugen 128/133
fsb 100Mhz (nog niks overgeklokt)
volt. op 1.782v

hangt gewoon als ik hem laat aanstaan en niks heb lopen

Bios settings post ik zo even, ff restarte

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nieuwste Datonater drivers voor geforce 256[/quote]6.31 toevallig ? Die deden bij mij ook lelijk. 6.27 deed het veel stabieler en beter. Probeer die nog eens ?

Je zou ook het geheugen tijdelijk op 100 Mhz kunnen zetten ipv 133, om te kijken of het dan wel goed gaat. Zo ja : omruilen dat geheugen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
wat heeft traveler draaien?? me/se/2000????

• Apie!
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

wil niet vervelend doen, maar afgezien van de detonator drivers die bij m'n v6800 behoorlijk hard zuigen kan het net zo makkelijk een ander onderdeel van je machine zijn die de crash veroorzaakt. was bij mij in ieder geval wel 't geval ->soundcard :(
Daarnaast zit de voltage ook niet helemaal lekker geloof ik... heb een duron600 en die heeft 1.5volt nodig, maar moest 'm toch echt 1.7 geven wilde ie fatsoenlijk draaien onder windhoos...draai overigens ook 98se

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
dus toen je hem op 1,5 had liep hij gewoon, maar liep hij vast

Kun je dit zomaar doen??? volt opkrikken

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
ik heb ook last van vette vastlopers. ik heb dus ook een a7v + dondervogel 800 en heb hier ook al meerdere postings over gedaan, met vele reacties (thnx daarvoor) maar helaas, niks hielp. ik heb zelfs een niewe voeding (300wat) gekocht zonder resultaat.

ik doe nu nog 1 poging en daarna laat ik het die gasten van informatique maar uitzoeken.

Mijn Systeem:
Asus A7v
dondervogel 800 niet overclocked
128mb pc-133
Creative Geforce 2 GTS
SB live player 1024 retail
Tiger 300 PCI ISDN kaart
El cheapo 10mbit realtek NIC

30,7 GB maxtor 7200rpm aan promise controller gehangen.
Iomega zip-100 IDE
Asus 50x cdrom
Wearnes 622 2x 2x 6x cdfikker (philps 3610 cloon)
1,44 fd drive

dit alles in een Penguin Miditower met een pas aangeschafte 300 wat voeding.

Alle bios settings staan op standaart, met geheugen op 133 (100 werkt ook niet)
bios 1004c geflasht.
Niewste via drivers
Niewste nvidia drivers (6.31)
Niewste promise drivers
Rest ook niewste drivers

Als ik m'n netwerk kaart eruit sloop loopt het wel iets stabieler, maar nogsteeds vastlopers. Met volle bak doet 3dmark nog geen 2 runs. Als ik alles eruit haal loopt ie als een zonnetje. Informatique zegt dat het niet aan de voeding ligt, waar ik nu wel aan begin te twijfelen.

Dit staat er op m'n voeding:
Merk: Fortron/source
Model: FSP300-60BT
DC output: +3,3v 14A (ogr) +5v 30A (red) +12v 11A (yel)
+5Vsb 2A (purp) -5V 0.3A (white) -12V 0.8A (blue)
Fuse rating: 6.3A 250V
MAX output power 300W (+3,3V & +5V 150W max)

Als iemand hier een antwoord op weet, ben ik hem(/haar?) eeuwig dankbaar.

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:37
Wildhagen

Waar haal jij in gods naam die via 4in1 driver versie v4.25a vandaan?????????

ik kan alleen 4.24a vinden!

Verwijderd

gewoon op de via site , bij kt133 ????

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 23:03 schreef Samplex het volgende:
Wildhagen

Waar haal jij in gods naam die via 4in1 driver versie v4.25a vandaan?????????

ik kan alleen 4.24a vinden![/quote]Die stonden laatst hier op tweakers.net ! Moet je even zoeken.

Op de site van VIA gaan ze idd maar tot 4.24.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik heb nu WinME draaien, maar ik zet denk ik toch maar windows98 erop :)
Want, m'n iconen zijn fucked up :(
Nieuwste VIA 4in1 drivers kun je downloaden op.

http://www.via.com.tw

Verwijderd

Athlon800 Thundervogel (Standaard snelheid)
ASUS A7V No Sound (1004C)
256MB PC-133
SB Live! 1024 Player
Voodoo3 PCI 2000 :(
WinTV
Compex RE100TX Netwerkkaart

Geen problemen ik !
Vaag hoor, dat jullie er problemen mee hebben

Verwijderd

Topicstarter
Dus we hebben gewoon te snel de eerste revisie gekocht.

Ik ga terug, dat ze me maar een andere rev. geven

Is het hier iedereen mee eens??

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Asus A7V rev 1.01 BIOS 1004b
Thunderbird 800@850
192 MB 100MHz
Asus V3800 TVR Deluxe
235W AOpen voeding

Ik had ook de hele tijd vastlopers, dus heb ik win2k opnieuw geinstalleerd, en met een lege installatie alleen 3D Mark 2k geinstalleerd, en meteen vastloper bij de 2e run. (Met die helicopter)

kan het zijn dat als ik 3d ga berekenen, dat gewoon mijn voeding tekort schiet? er zijn hier wel mensen die zeggen dat het niet aan de voeding ligt, maar bij mij loopt die altijd vast als je aan 3D begint.
(Ook quake/Halflife enz.)

kan het zijn dat

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
M'n config:

A7V rev1.01 Bios 1.003
T-bird 800 @ 824
256MB PC133
V7700 Pure
wat SCSI zooi.

In het begin veel problemen mee gehad, vastlopen tijdens bootup (net als windowsdesktop verschijnt), tijdens spellen (o.a. NFS5) etc.
Dacht eerst dat het aan het BIOS lag en toen 1.004a geinstalleerd. Nog steeds bagger.

Vervolgens 1.003 weer teruggezet, fastwrites uit in BIOS, Windows98SE opnieuw erop, Via 4in 4.25a erop, Asus (dus niet detonator) 6.18 erop en sinddien draait alles prima.

Ik moet wel zeggen dat ik de Promise U-DMA100 gedisabled heb in Win98SE omdat ik alleen SCSI-schijven en CD-ROM/RW heb. Tevens heb ik BIOS 1.003JIM wat wil zeggen dat de BIOS van Promise ook uitgeschakeld is.

Ik hoop dat je d'r wat mee kunt :)

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Topicstarter
Voor Dirk Jan

een thunderbird 900 trekt al 160w
en jij draait een 235, je hebt zeker een 300 nodig.

we denken het probleem gevonden te hebben. namelijk 300w voeding is te weinig, ben nu aan het testen met 2 voedingen, kijken of hij nog vastloopt..............

• sharkzor
laat ffe weten met die voeding! mijn voeding levert aan 3,3v en 5v max 150 wat. is dan dus beetje weinig. wel 300 wat voeding, dus nogsteeds vaag....

Verwijderd

Topicstarter
die van mij 160w aan 3.3 en 5v

Hij staat nu al 3.5 uur aan, is nog niks
kijken of 10 uur haalt

Ik hoop dat dat het probleem is, opgelost=opgelost

Ik las in "Power Supply roundup @ GamePC" :
/You could find yourself with problems when you start to add CD-RWs and extra hard drives, not to mention extra PCI cards, especially SCSI adapters/

Nu heb ik een ata100 eraan hangen, een scsi-adapter, trekt deze ook veel?

Verwijderd

Topicstarter
ook nog gelezen:
<PSU-Enermax-550watt bij oc-shop.nl fl 549.-
maar dan heb je ook POWER en das een must voor mensen die bv veel kaarten in hun pc hebben en/of veeeeeeeeeeeeeeel luchtkoeling/>

Ik heb 9 * 12v koelers (foto`s volgen nog)

het verhaaltje begint te kloppen, geloof ik

Iemand die hier nog problemen mee had, WAT HEB JE ALLEMAAL IN JE KASSIE GEPLEURD??????????

Verwijderd

hallo mensen waar zijn we allemaal mee bezig???
ih heb windows millenium draaien op een athlon 950 +geforce 2 maar wisten jullie dat een amd proccessor (athlon) het beste werkt met merk geheugen en het liefst 100mhz maar ja... ik heb zelf ook 133 eerst had ik oem geheugen dus liep hij iedere keer vast met mijn asus moederbord nu heb ik merk geheugen en het is voorbij..!
doe ermee wat je kan.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik onderschrijf de opmerking van Streaming. Misschien dat ik daardoor ook geen problemen heb met de A7V i.c.m. een GeForce2 (immers 2 Kingston modules, één met Hyundia chips en één met Infineon chips, beide 7,5 ns.)

Overigens lijkt me dat voedingverhaal ook erg sterk. 300 Watt is echt vrij veel hoor.
De AOpen HQ08 levert ook 300Watt en da's in mijn systeem schijbaar voldoende om het volgende stabiel draaiende te houden:

kast met 1 extra fan
A7V + Tbird 800 @ 840 (105MHz fsb)
256MB (loopt dus op 140MHz)
Asus V7700
Adaptec U2W-SCSI adapter
Symbios U-SCSI adapter
Geluidskaart
Netwerkkaart
SCSI HD 18GB 7200rpm
SCSI HD 9 GB 10000rpm (en die lusten ook wel wat ;) )
beide HD's in brackets met elk twee fans.
SCSI CDROM
SCSI CD-RW

Conclusie:
Zorg voor goed geheugen (A-merk met max. 7,5 ns en dus niet 8ns) en een 300Watt voeding en je problemen zijn opgelost (althans dat lijkt me).

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

300 watt is echt niet te weinig.

Op 235 draait het zonder asociale apparatuur zonder problemen op 2 pc's hier. (msi bordje met duron 600)

Mijn eigen pc met vrij veel apparatuur heeft een 300 watt voeding en ook dat is genoeg. (abit kt7 met duron 650)

Ik weet niet wat je er in hebt hangen als je aan 300 te weinig hebt (peltiers ed buitengesloten) maar vraag me af waar je het laat.

Verwijderd

Topicstarter
Het leek mij ook sterk, maar mijn a7v@700Mhz thunderbird loopt nu 6uur, zonder te hangen op 2 voedingen
+ 3 spelen lopen geminimaliseerd en burnintest loopt volle toeren, ik weet dit is geen goed programma, maar het gebruikt wel wat WATT`s

Dit heeft hij nog nooit eerder gedaan

• FatalError
  • Laatst online: 23:35
weareborg: die voeding van jou is dezelfde als bijvoorbeeld bij AOpen kasten geleverd wordt. Het is een zeer goede voeding!
Ik heb ongeveer dezelfde config als jou, maar geen problemen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
wat is de rev. van fatale fout?

• sharkzor
en hoe verklaar je dan inexces z'n resultaat dan? die had netzoals ik vette crashes, en nu met 2 voedingen loopt alles stabiel bij hem.

ik zal vanavond of morgen ffe alles uit m'n pc halen en dan die burnintest nog een keer draaien. als dat stabiel loopt kan ik niks anders bedenken dan dat het de voeding is.

Verwijderd

Topicstarter
rustig he, ik laat hem vannacht aanstaan en dan concludeer ik wel verder

Dit was een idee van een vriend van me, die dit ook gaat testen, het lijkt mij erg sterk.
Maar ik heb geen verstand van voedingen, amperes etc.

Ik denk dat het aan de rev. ligt nogmaals.

Morgen meer..............

Verwijderd

Tijd om over te stappen op de nieuwe cyrix cpu :) Die trekt maar 9 watt.

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb genoeg aanstaan waarop hij zou MOETEN crashen:

Burnintest (zonder diskette/printer)volopen
winamp
flash4
dreamweaver
Divx (!!) mision2mars
8xinternet exporer (met refresch pagina`s)
analogx Netstatlive
+ik ben nu aan het netten(deze post bv)

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mischien heel simpel (bij mij tenminste;)),

Heb een Thunderbird 800@945 op a7v 1.01. met alles er op en er aan + ME & 2000

Met ieder bios vanaf 1004 crashen:(, begreep er niks van. Toevallig had asusprobe op record gestaan, en bij het bekijken van de temp. zag ik dat ie na een bios flash van 39C idle naar 51C idle was gegaan!

1003 terug gezet, en weer draaien als een trein!

Verwijderd

Topicstarter
gaan we dat ook nog eens proberen !!!!!!!!!

(had ik nog niet gedaan, nu niet boos op me zijn he)

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Laat ff weten of het gelukt is, ik hoop namelijk dat ik niet eeuwig met die 1003 opgescheept zit :) klinkt logisch he :? kortom als er maar meer mensen succes hiermee hebben dan knutselt asus mischien een betere 1005.

• FatalError
  • Laatst online: 23:35
Ik heb rev 1.01 en bios 1004c

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc`tje staat nu 20 uur aan zonder te crashen, ik hoop dat ik het nu gevonden heb, als hij 48 uur aanstaat probeer ik het zonder 2de voeding nog een keer.

je moet hier wel f*cking geduld voor hebben

Verwijderd

Topicstarter
hij hing weer.....KUTZOOI

die 20 uur waren dus vette toeval. niemand anders nieuwe bevindingen???????

Next one: 1 voeding, en bios 1003
kijken of dit wel werkt

Tanx voor al de reacties, zijn een hele steun

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand anders ideeien om te testen??

Verwijderd

Waar kan je die Promise 1.60 build 25 vinden? Kan alleen maar build 18 vinden.

• sharkzor
ik geloof dat ik hem een keer bij ntcompatible.com vandaan had gehaalt, maar als je ffe een mail stuurt naar r.vloothuis@hccnet.nl beam ik ze ffe door.

Verwijderd

Ik heb al heel wat zware systemen op een krappe 235 W PSU zien draaien - stabiel- ik denk niet dat je het daar moet zoeken. Asus heeft sinds de K7M enigszins "last" van memorynukken. dwz dat ik het liefst van Asus een registered memory list zou zien voor al haar Athlon planken. Ik heb al heel wat geexperimenteerd met Siemens, IBM, compaq, Hyundai, Kingston en noem maar op om een stabiele plank te krijgen. De beste ervaringen heb ik met Siemens Infineon en Hyundai strippen, terwijl de duurdere merken als Compaq en Kingston gewoon niet de stabiliteit geven dan de eerdergenoemden. Houdt hier ook rekening mee als je er een Geforce in prikt, niet alle memory op een Geforce loopt goed op de Asus AGP pro slots (Creative Annihilator en Asus V6x00 serie, om er maar eens twee te noemen)

Verwijderd

oke, heb net een nieuw moederbord A7V + thunderbird 900, 300 watt voeding, asus geforce2 7100 gekocht, en hangen dat ie deed..

Wat ik heb gedaan (en hij hangt nu niet meer):

Nieuwste bios update: ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133/A7V/1004C.zip

Nieuwste AGP patch voor ahtlon en duron:
http://www.amd.com/products/cpg/athlon-duron/largePageMinimum.reg

Nieuwste Via4in1 drivers:
http://viahardware.com/download/4in1425a.zip

Videokaart drivers:
Asus Detonator 6.18 driver (geen nvidia detonator:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V7100/

greetz

• sharkzor
------------YES-----------

ik denk dat ik het nu wel gevonden heb. ik had gisteren m'n hd van de promise controller gehaalt en aan de gewone controller gehangen, en niks crashen! heb de hele avond doorgewerkt aan m'n #@$%@% presentatie met word/wp9/powerpoint/photoshop 6/clonecd (ffe cdtje gebakken)/internet exploder/icq/msn messenger/netscape/winamp kortom, alles open en niks crash. ik zal vandaag nog ffe de burintest laten draaien, maar volgens mij heb ik het gevonden :)

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
ik heb ook een a7v rev 1.01 en heb totaal geen last van vast lopers mijn systeem staat meestal tussen de 12 en 18 uur aan zonder problemen ik heb de volgende onderdelen.
inwin big tower met 300 watt powerman voeding
thunderbird 800 maxtor 20 gb dma 66 viper 770
video kaart 384 mb pc 133 merk geheugen sblive platinum met liveware 3.0 en 2 realtek netwerk kaarten 1 voor kabelmodem andere voor netwerk via 4 in 1 4.24 hoger is niet door via zelf gereleasd,verder detonator 6.26 cdrom en cd writer verder win98se dit syteem is bij mij stabieler als mn vorige p3-450 met
bx board hiervoor had ik k7v en ook met die geen problemen.

• sharkzor
hey monterey, gebruik jij die promise controller?

• Animal_X
  • Laatst online: 02:47

Animal_X

Rodin

Same problem here!!
1003 bios. 1.1rev
Abit GF2 mx
Hangt steeds zodra hij in windoos komt.

Had ik dat geweten dan had ik toch mij mijn oude en vertrouwde merk gebleven, namelijk ABIT!!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• sharkzor
kunnen julie ook zeggen of julie wel/niet de promise controller gebruiken en of hij wel/niet vastloopt?

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:56
hmm, ik had eerst problemen met me sound
(128bits trust kreng) maar met mn nieuwe SB niet. waar ik wel last van heb is dattie sichzelf hangt als ie in standby staat, maar dat moet volgens mij gewoon in de bios settings zitten dus dat zoek ik nog wel uit.

BTW fixt die nieuw bios het 'niet werkende HD ledje?'

• Deftronic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:21
Die van mij hangt bij het afsluiten van windhoos, maar alleen als ik een 3D app gedraaid heb.

Er draait niks op de achtergrond en shutdown patch help ook niet.Clean install ook gedaan.

Iemand suggesties ?

May the stability be with your system ......... and mine offcourse ;)

Verwijderd

Topicstarter
We zijn er uit denk ik, het moet een grotere voeding zijn 330 of meer, alles is al getest geworden en dat is het enige waar hij op bleef lopen, bij iemand anders dan

mee eens allemaal???

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
als ik op mijn a7v de gehugen instelling zelf verandert hangt ie ook bij weing belasting
Als ik em door de spd laar rulen loopt ie als een zonnetje

Verwijderd

Ridge en ik hebben afgelopen zondag op de beurs een nieuw systeempje aangeschaft:

Een Asus A7V met Amd Duron 600, nou loopt die van mij op 800 as een zonnetje (en dan heb ik het eigenlijk vooral over Half-life) hij perst echt alles uit mijn Voodootje 3 3000 en bij Ridge is ie in Half-life niet vooruit te fikken. hij draait dan nog wel op 600, maar dat zou weinig uit moeten maken.
Kan dit dat te maken hebben met het feit dat hij pc 133 heeft en ik pc 100?

gaarne wat tips (dis allemaal nieuw voor mij, dus rustig aan met mij :))

• sharkzor
charly > draai het hd led kabeltje op je moederbord eens om.

inexces > had je al geprobeerd om je hd van de promise af te halen? volgens mij is het echt dat.

Verwijderd

hmm.. weareborg kan ook weleens gelijk hebbe.. Ik heb na alle nieuwe drivers geinstalleerd te hebben wel minder last van hangers... maar toch loopt ie veel minder dan mijn vorige PIII-450 configuratie.

Ik heb nu een hdd (ata100) op de promise zitten....
Ik zal vanavond es verwisselen, ik hou jullie op de hoogte... greetz

Verwijderd

Ik heb problemen met de Promise 1.60 build 25 en netwerk kaart. Ze delen een IRQ. Na 5 minuten doet het netwerk (internet) het niet meer. En computer loopt langszaam vast. Uitzetten van Promise in device manager hielp. (win98se). Maar ja, ik wil ze wel graag gebruiken natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
tanx qmaster, voor de medewerking!!!!!!!!

Verwijderd

Nouja, goh wat moet ik erover zeggen, ik heb het de kabel verwisseld.. lijkt wel iets stabieler, maar heb wel weer 2 vastlopers gehad.
Het vreemde is dat het niet echte vastlopers zijn lijkt wel, had namelijk een mp3'tje opstaan, die ging gewoon door met spelen en ook de internet verbinding leek gewoon door te gaan. Maar niets was meer te gebruiken... (freeeeeze). shit zooitje..

Verwijderd

Absoluut dat het aan het moederbord ligt.
Had een asus a7v en elke keer vastlopers.... heb vanmiddag meteen me moederbord geruild voor een MSI (misschien niet het beste merk) maar absoluut geen vastlopers meer.

BurnInTest 2.1 passed

Heerlijk gewoon, niet verwacht dat asus zo'n slecht moederbord kon maken.

greetz

Verwijderd

kan iemand mij vertellen hoe ik die ata100 controller uitzet (bij boot) ik heb hem (nog) niet nodig

als ik straks een HD ervoor heb, kan hij wel aan, maar nu neemt hij alleen maar tijd in beslag
is er geen biosversie die hem niet initialiseert ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
moet je wel biosversie 4000 hebben, dan kun je hen pas uitzetten.

en dat het msi bordje niet vastloopt, heb je de specificaties van je (niet overclockbaar) bordje gezien? trekt wel wat minder spanning

o ja...............................

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 19:57 schreef diddel het volgende:
300 watt is echt niet te weinig.

Op 235 draait het zonder asociale apparatuur zonder problemen op 2 pc's hier. (msi bordje met duron 600)

Mijn eigen pc met vrij veel apparatuur heeft een 300 watt voeding en ook dat is genoeg. (abit kt7 met duron 650)

Ik weet niet wat je er in hebt hangen als je aan 300 te weinig hebt (peltiers ed buitengesloten) maar vraag me af waar je het laat.[/quote]heb jij een A7V??????????????????? o, we hebben getest met msi bordjes daar deed hij het inderdaad gewoon op, het ligt inderdaad aan de a7v omdat hij meer watt trekt

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 23:44
had ik eerst ook.. altijd hangen..
heb de bios geflashed van 1004 naar 1007.. probleem opgelost

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

kijk nou eens goed naar die datum......

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Op zondag 01 oktober 2000 09:44 schreef wildhagen het volgende:
Welke revisie ? Welk BIOS-versie ? Nieuwste VIA 4-in-1 drivers (4.25a) ? Nieuwste Promise-drivers (1.60, build 25) ? FastWrites disabled ? System perfomance op Normal ? Welk Voltage ? Welke FSB ? Wat voor geheugen ?
Als niets helpt is het meestal de sytem performance die niet op normal staat waardoor agp 4x aanstaat en er random crashes optreden.

Deze moet je niet dus niet op optimal zetten maar op normal meestal lost dit veel problemen op.

Ik benadruk het nog maar eens, ook omdat het bij mij hielp.

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
*******ASUS A7V - hangen onder windows? wie heeft dit nog?*********

wie heeft dit niet?? |:(

Verwijderd

Misschien dat dit al eens geroepen is, maar ik heb geen zin om alles door te gaan lezen:

Prik je soundkaart eens in een ander PCI slot. Wil meestal ook nog wel eens helpen.

Mijn TB1200/266 op Asus A7V133 met sb!live, 3c905, Dynalink interne ISDN, Adaptec scsi en GeForce2 draait perfect. Alleen die takkeherrie :r

• superjoost
  • Laatst online: 26-08 23:44
Op woensdag 13 juni 2001 13:05 schreef onne het volgende:

ik

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 13 juni 2001 13:05 schreef onne het volgende:

Ik heb dit niet, werkt als een tierelier :)

Virussen? Scan ze hier!

• JvdBosch
  • Laatst online: 26-08 22:04
De A7V is HEEL kritisch wat betreft geheugen. Ik heb zelf Infineon en raad alle A7V bezitters aan goed geheugen te kopen. Ik heb ooit J-Plus gekocht maar dat kon meteen weer terug. Crashes alom. Vorige week moest ik 768 Mb hebben, dus ik dat gehaald bij MyCom (M-Tec geheugen). Werkte ook voor geen meter. Ik kwam Win2K niet eens in. Zelfs niet op 100Mhz en 3-3-3.
Dus uiteindelijk maar iets meer uitgegeven aan Infineon geheugen en dat draait perfect op 133-2-2-2 zonder problemen!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JvdBosch: zelf heb ik er 2x 256 MB Hyundai-chips inzitten (1x noname, 1x Dane-Elec). En ze doen het prima.

Virussen? Scan ze hier!

• JvdBosch
  • Laatst online: 26-08 22:04
Op zaterdag 16 juni 2001 16:12 schreef wildhagen het volgende:
JvdBosch: zelf heb ik er 2x 256 MB Hyundai-chips inzitten (1x noname, 1x Dane-Elec). En ze doen het prima.
Hyundai is ook goed geheugen. Maar alles wat op tec eindigt (Mtec, Spectec, etc) vertrouw ik niet.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
mobo: A7V
hdd's: 2
cd-roms: 2
floppydrive
Geforce 2 GTS
TNT2 vanta PCI
Soundbalster PCI128
Netwerkkaart
CCFL neon lamp
2 koelers
en een Duron 800 met een coolermaster..
320 Mb ram

dit alles draait mega stabiel op 250 watt

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 08:20
ik heb ook een a7v
heb ik het begin ook wel een beetje gezeik gehad maar probleem is nu helemaal opgelost, lag bij mij o.a aan 't b-geheugen dat de optimal optie niet trok. Via drivers; gewoon verschillende proberen.
detonator drivers maakt volgens mij geen zak uit, ik gebruik altijd 7.58 die draaid bij mij hard.
draai nu 1155 (11*105), 140 mhz cas2-2-2 optimal, en mijn pc staat bijna altijd aan, crashed misschien 1 keer per week, maar dat komt dan omdat ik echt loop te kloten..

kep bios versie 1004 en via 4.31

als je er echt niet uitkomt kan het dus ook best zijn dat je een maandagmorgen mobo hebt wat gewoon niet goed is, terug gaan dus.

• I.R. Overclocked
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Je moet ff kijken wat voor geheugen je hebt, a7v's hebben altijd conflicten met hyundai geheugen. verder moet je warschijnlijk het voltage van je geheugen ff goed jumperen. die jumper zit boven je geheugen slots, warschijnlijk staat ie op de middelste 2 pinnen gejumperd. hij moet op de achterste 2 (achter = achterkant van je kast)
Verder is rev. 1.01 beter dan rev 1.02 omdat deze nog geen 686B southbridge heeft.
Als laatste zou ik ook nog ff bios 1007 installeren want die is ook een stukje stabieler....
suc6

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb er nooit problemen mee. Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien zeg ik dit ten overvloede...
Maar heb je al een keer het hele systeem geformateerd en Windows opnieuw erop gezet.
Of probeer eens een andere windows.

Geen inspiratie

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

a7v's hebben altijd conflicten met hyundai geheugen
O ja? Moet je me toch eens uitleggen waarom mijn 2x 256 MB Hyundai PC133 al een half jaar prima werkt op CAS2.... op een a7v ja!

Virussen? Scan ze hier!

• I.R. Overclocked
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Sorry, 128 Mb hyundai dual side geheugen |:(

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Verwijderd

Ik heb begin dit jaar een probleemgeval A7V van iemand in mijn handen gehad. Nadat ik vanalles getest had, heb ik het bord laten omruilen. Dat was de oorzaak toen. :P

Verwijderd

Yo,

Ik heb denk het zelfde probleem net als jullie: Mijn pc hangt steeds (beeld freez en het geluid blijft hangen net als bij een plaat die blijft hangen!!!) Ik heb het volgende in mij pc zitten:
- A7V met 1000 mhrz AMD TB (niet overclocked)
- 3x 256 mb 133 7 ns
- Geforce 256 GTS
- 1x 60 gb 7200 toeren maxtor
1x 30 gb 7200 toeren maxtor
- netwerk kaart (3com 3c905b)
- SB-Live
- 300 w voeding in aopen HQ8 kast.
- bios en drivers van alles geupdate etc.
- EN RUIM VOLDOENDE KOELING

En het koleren ding heeft nog nooit stabiel gedraaid :') maar wie o wie heeft er nou echt een oplossing waar we wat mee kunnen

laterzzz :P

Verwijderd

En nu heb ik de oplossing voor het vastlopen onder windows!!! Het is een jumper waarmee je de voltage van je geheugen regeld. Hij zit rechts boven je geheugen. Hij staat normaal in de middelste stand. Zet de jumper uiterst recht en kijk dan maar wat die doet.

suc6 >:)

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Bios-Update kan ook wonderen doen ... trust me on that one ....

Zal mischien niet al jouw problemen oplossen, maar een hoop wel.

Jive's Box
Jive @ DNET

• Rhino
  • Laatst online: 20-08 13:03

Rhino

Dat ben ik

Snotvergeme... ligt het aan mij of is de overeenkomst hier dat iedereen met problems met z'n A7V Rev 1.01 een Maxtor ATA100 hd d'r aan heb hangen?

Zelf problemen met mijn A7V... deed het eerst ok (niet al te stabiel, maar goed)... nu flipt ie constant door in win2k (NTFS_FILE_SYSTEM errors, etc. etc.) Met alles het alleraller nieuwst... zonder ook problems.

Ik ben al blij als ie opstart.

Verder nog iemand last gehad met het warme weer?

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik gooi deze dicht omdat er een nieuwe topic over dit onderwerp loopt:

[topic=196172]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.