Toon posts:

DVD speler >> rechtstreek boxen aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.680 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DVD-speler gekocht met ingebouwde DTS-decoder... Nu vraag ik me af op ik de boxen er rechtstreeks erop aan kan sluiten :?

Ik ben echt een dombo wat dit soort betreft, dus ik vraaghet maar ff... niet dat ik iets opblaas ofzow :P

Is het mogelijk om rood/wit plugjes aan mijn boxen te maken zodat ik ze rechtstreeks aan kan sluiten op mijn dvd speler?

• DaFearLess
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nee dat kan helaas niet,
er zijn wel speakers set met ingebouwde versterker wat je er voor kan gebruiken

specs : http://specs.tweak.to/7435

Verwijderd

Sja simpelzat hè, der moet een versterker tussen. Soms kun je dit wel zo op de subwoofer aansluiten waar dan een geintegreerde versterker inzit. Maar dat moet er dan wel bijstaan.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je kunt wel actieve speakers gebruiken, zoals de speakersetjes die je normaal gesproken aan je PC zou hangen, maar "normale" Hifi-speakers hebben echt een versterker nodig omdat het uitgangssignaal van een DVD-speler veel te zwak is.

Actieve speakers hebben feitelijk een ingebouwde versterker en hebben dus geen "echte" versterker meer nodig.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 19 mei 2002 14:10 schreef /downtime/ het volgende:

Actieve speakers hebben feitelijk een ingebouwde versterker en hebben dus geen "echte" versterker meer nodig.
Maar je wil nog wel een beetje het volume regelen, lijkt me

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 14:41 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Maar je wil nog wel een beetje het volume regelen, lijkt me
Of dat kan middels de line uitgang of dat kan op de subwoofer (meestal zit daar de versterker vanwege de grootte) danwel met AB.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:03

JT

VETAK y0

Je zou is kunnen kijken voor actieve speakertjes van Tannoy, de Tannoy Reveal.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12 22:25
Rechtstreeks je luidsprekers aansluiten op je dvd-speler zal idd niet werken. Je hebt namelijk een versterker nodig, wil je geluid uit je boxen krijgen.
Actieve boxen zijn een oplossing wanneer je je dvd-speler direct op je boxen aan wilt sluiten. Bij een 5.1 systeem lijkt me een gewone versterker met losse boxen echter iets handiger dan een systeem met 5 losse actieve luidsprekers.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 15:03 schreef Asclepius het volgende:
Bij een 5.1 systeem lijkt me een gewone versterker met losse boxen echter iets handiger dan een systeem met 5 losse actieve luidsprekers.
maar ook duurder... ik heb hier nog wat losse boxen staan en een centrespeaker... maar dat wordt dus nix..

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-12 11:30

Nik

Oke, dan nu mijn vraag, even dit topic schoppen.

Ik heb voor mij DVD speler (Sony DVP-400), geen echte 5.1 versterker met boxen. Natuurlijk kun je dan niet helemaal van 5.1 genieten maargoed.

Gelukkig heb ik wel een zeer leuke speakerset op mijn TV zitten, met Virtual Dolby. Hiermee kan ik een aardig ruimtelijk effect bereiken. Nu is het zo dat ik ook nog eens mijn radio/cd speler er op heb zitten, een Sony RXD9, en een Sony RXD6-AV waarvan de laatste Dolby Surround ondersteund.

Dan heb ik nog een speakerset voor de PC, de Creative FPS1000, dat is een simpele maar best lekker klinkende 4.1 set.

Dit alles staat bijna op elkaar aangesloten, dus tv, en 2 radio/cd spelers. Nu wil ik graag ook die 4.1 set eraan hangen. Deze heeft een actieve woofer (met voeding en dergelijke). kan ik deze rechstreeds bij de DVD erop aansluiten, of zou dit mijn boxen opblazen? Het volume is wel te regelen vanaf de woofer.

Iemand een suggestie (leuk, al die boxen bij elkaar, een totaal van 14 boxen :P)
Pagina: 1