Toon posts:

[EL] Voeding te groot voor oude-486-router-MOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit ff met een probleem(pje). Ik heb een oude 486-DX-66-je opgedaan ergens; waar ik een mooie Freesco router van wil maken, zo compact mogelijk. De software en shit draait inmiddels perfect; maar ik wil nou van die grote lelijke kast af die erom heen zit. Als ik het moederbord eruit haal, en de insteekkaartjes (die erg laag zijn door de VESA uitbreiding) erin plug, heb ik een kastje met de afmetingen van 8x26x22. Maarrr: de voeding. Deze is bijna net zo groot als de kast himself :). Heeft iemand ideeën hoe ik dit kan gaan oplossen?? Mijn opties:

1) ik bouw de kast twee keer zo groot; vind ik niet mooi 8x26x22 is juist zo mooi klein.

2) ik bouw de voeding in losse onderdelen in (alsnog groot en zonder "kooi van Faraday" => is dat nodig???)

3) is het mogelijk zelf een voedingkje te bouwen van een trafootje en wat 7805, 7812 jes..??? (klinkt vast simpeler dan het is) vermogen hoeft t niet te trekken. 1 HD; 1 CPU; 1 MOBO; 1 VGA; 1 NE2000; 1 HD CONTROLLER.

4) Iemand nog andere ideeën???

Thnx alvast voor de support

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 14:10

BaRF

bijna kerst

kun je er niet gewoon een bestaand cheapo 'kleiner' voedinkje in stoppen?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Wat is cheapo (€??) voor een kleine AT voeding?? 't moet niet al te veel kosten uiteraard hehe. En waar kan je daar aan komen?? Computerboer in de buurt had niet echt iets wat ik zocht; veelal atx.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14

Epsilon

Schroef je voeding es open, en kijk es hoeveel ruimte je hebt. Als het ongelooflijk uitstekende koelribben zijn, kan je deze misschien vervangen. Meestal is de grote trafo het hoogste gedeelte.

Je kan de kast gewoon kleiner maken (platter). Doe er dan een 60mm fan ipv een 80mm fan in, en je bent klaar :).

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 09:35
Hmmmz, denk dat het erg moeilijk wordt om ZELF een voeding te maken. Ernaast zetten is idd niet erg mooi, maar we gaan natuurlijk nie standaart doen he :)

Misschien kun je je voeding "verstoppen". Dus ergens in een kast uit het zicht, en een mooie gerounde kabel naar je pjoeter. Je hebt zo te horen maar 1 molexje nodig en een kabel voor mobo ps, dus dat moet makkelijk tot 1 dikke kabel verwerkt kunnen worden :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 14:04 schreef epsilon het volgende:
Schroef je voeding es open, en kijk es hoeveel ruimte je hebt. Als het ongelooflijk uitstekende koelribben zijn, kan je deze misschien vervangen. Meestal is de grote trafo het hoogste gedeelte.

Je kan de kast gewoon kleiner maken (platter). Doe er dan een 60mm fan ipv een 80mm fan in, en je bent klaar :).
Ik heb ff gekeken; koeling van de IC's is vooral het grootst; hoeveel kan ik daar van weghalen?? Iemand een idee?

Extern een kabel kan ook wel; Er zijn in principe maar 7 aders nodig; heel veel is dubbel uitgevoerd heb ik al gezien. Mooi is anders; alles geïntegreerd vind ik persoonlijk beter.

• Mr_Ozio
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04-2022

Mr_Ozio

Kawaaai! (@ lan)

1) Prcies, niet doen dus...

2) Jahoor, ben ik ook mee bezig, je haalt gewoon de fan eruit, scheelt je weer wat ruimte, maar ik zal niet de koellichaampjes zelf kleiner maken... das wat te radicaal... En wat de straling betreft: Gebruik een stuk staal dat je om je voeding heen buigt, daar kan je b.v. het overgebleven deel van het voedingkistje voor gebruiken

3) Ja tuurlijk, alleen 1: dat kost je weer geld en 2: Je hebt toch al een mooie voeding

4) Kheb nog wel een leuk idee; waarom gebruik je een hd? je kan freesco net zo goed op een schijfje laten draaien, dan hoef je je ook niet zo zorgen te maken over de warmte die je voeding afstaat... Tenzij je een webserver wilt gaan draaien... Dan zou ik wel een fannetje gaan gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Echt vermogen hoeft de voeding niet te produceren; ik heb een tweede voeding ook nog liggen; kan het één keer fout gaan :D.
Ik ga op freesco e-mail & (misschien) webserver draaien; dus dan is het niet anders. Ik denk dat ik toch over ga tot het verbouwen van mijn voeding. Een gedeelte is ook voor 110 volt; kan dus ook weg.
Iemand nog creatieve ideeën??
Pagina: 1