procesor alleen op 100mhz fsb

Pagina: 1
Acties:

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Ik heb een probleem, ik ben vorrige week overgegaan op een andere cooler (stille 3500rpm) Als eerste starte de pc op totdat windows moest starte (bios starte dus wel op) NA wat geklooi starte de hele zooi wel op op 1400mhz (athelon) dit ging een paar dagen goed. Totdat gister ik mijn pc aanzet en winxp weer niet opstart dus weer wel de bios...
Ikke kijken naar windows mappen is de system32 map gewist!!! dit is kompleet nieuw voor mij maar mischien virus (hoewel ik voledig up to date norton 2002 gebruik + zonealrm pro 3.0018)
any way ik wil win 98 starten raad eens.. Ook hier was de system 32 folder gewist. Hierdoor ging windows pas de fout in bij laden 32 bit software maar dat betekend dat ik een mooi windows is aan het starten scherm kreeg.
Ik heb windows opnieuw geïnstaleerd maar dit kon allleen met een fsb van 100mhz. Op geen enkele andere manier kom je in windows. Gek genoeg kan ik wel met een boot diskette in dos komen. Maar windows xp/98se starte beide niet.
Het is zeker weten geen warmte probleem, ik heb mijn oude cooler er weer opgezet temperatuur in bios blijft na lang aanstaan netjes rond de 45 graden. HEt geheugen is het ook niet want dat staat op 'de 'liefste' instellingen mogenlijk en ik heb beide modules getest.
Een andere reden warom temperatuur mij onwaarschijnlijk lijkt is dat voordat de sys folder was verwijderd de pc wel op 1400mhz (dus een fsb van 133mhz) draaide.

• breadje
nog effe vergeten te zeggen ik denk dat het geen voeding kan zijn ik gebruik nu een enermax met twee fans die 430 volt levert en voor de rest ook op elke draad voldoende ampere heeft. Ook als ik een oude 350 watt voeding gebruik (amd aproved) blijft het zelfde probleem voorkomen.
Ik heb trouwens op de dag dat de system32 folders verwijderd werden twee keer geboot dat alle leds op rood bleven. (cpu dood/ verkeerd geïnstaleerd) en in de windows map stond een bestand van 14 kb dat system. hete (dus geen extentie..

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:16

Epsilon

Op zondag 19 mei 2002 14:03 schreef breadje het volgende:
nog effe vergeten te zeggen ik denk dat het geen voeding kan zijn ik gebruik nu een enermax met twee fans die 430 volt levert en voor de rest ook op elke draad voldoende ampere heeft. Ook als ik een oude 350 watt voeding gebruik (amd aproved) blijft het zelfde probleem voorkomen.
Ik heb trouwens op de dag dat de system32 folders verwijderd werden twee keer geboot dat alle leds op rood bleven. (cpu dood/ verkeerd geïnstaleerd) en in de windows map stond een bestand van 14 kb dat system. hete (dus geen extentie..
430 volt is toch echt dodelijk voor je hardware hoor ;)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op zondag 19 mei 2002 14:03 schreef breadje het volgende:
nog effe vergeten te zeggen ik denk dat het geen voeding kan zijn ik gebruik nu een enermax met twee fans die 430 volt levert.......
>:) >:)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• breadje
ok lol dit is weer zo'n vrij intilligente foud :)

ok ok dan is het watt niet zeuren hoor, ik had gewoon mijn athelon een beetje geoverclocked naar 100ghz, gebruikt ie een beetje meer energie. ;)

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Heb je wel koelpasta gebruikt?

Maar eigenlijk kan daardoor niet een hele folder verwijderd kunnen worden, lijkt me toch softwarematig dit.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Roberto
  • Laatst online: 20-08 15:39
Op zondag 19 mei 2002 14:32 schreef breadje het volgende:

ok ok dan is het watt niet zeuren hoor, ik had gewoon mijn athelon een beetje geoverclocked naar 100ghz, gebruikt ie een beetje meer energie. ;)
100 ghz :? :D lol dat wil ik ook wel :P

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Op zondag 19 mei 2002 14:32 schreef breadje het volgende:

kijk je temperatuurtjes eens na in je bios als je dat hebt en anders voel je ff aan het koelraam van je cooelr of die heet is, zo ja dan moet je ff andere koelpasta gebruiken en/of koeler er goed op zetten, en eventueel ff je bios updaten, ik neem trouwens aan dat je 1400 niet overgeclocked is, anders kan eht idd voorkomen dat xp niet boot als je hem installed met je goede fsb en daarna xp boot met een hogere fsb mocht ie weleens weigeren :)

• breadje
nee ik heb volgens mijn bios max temp dus bij idle (tenzij bios 100% procesor gebruikt :) ) 45 graden. Geef toe is niet al te laag maar dit is hij altijd al geweest. Bovendien heeft hij wel een paar dagen gedraaid. En hier bleek dat de temp bij voledige belasting 56 graden.
Ik heb met fusie logic in windows mijn fsb proberen te verhogen naar 133 mhz, ik kreeg onmiddelijk een zwart scherm. (monitor ging echt uit) als het temp is hoe kan die dan in een keer zo heet worden dat hij vastloopt hoort toch langzaam te gebeuren of niet?

• irmscher
  • Laatst online: 30-05-2025
wow, dit heb ik nog nooit gehoord. lijkt me een heel vaag probleem.
maar sluit absoluut niets uit, kan zelfs aan het meest onbenullige onderdeel liggen.
b.v. dankzij een in eens verrotte nic deed mijn pc helemaal NIETS meer.
dus probeer een alleen met een ouwe pci videokaart te klooien, watr er dan gebeurt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, ik denk dat ik een paar dingen begrijp (na 3 keer lezen- ik hoop dat je dyslectisch bent, zo niet, schaam je erg diep :z )

Allereerst lees ik nergens wat voor mobo je hebt. Het zal wel een MSI zijn (Fuzzy logic, he), maar het zou nuttig zijn om dat te weten.

Ten tweede, heb je een 1400B of 1400C Athlon (B=100MHz, C=133MHz), en draait hij op 100MHz FSB 1400MHz of juist 1050MHz? Als hij op 100MHz FSB 1400MHz draait is het niet gek dat het niet harder wil met dezelfde multiplier, de Thunderbird core komt meestal niet boven de 1500MHz; in dat geval multiplier omlaag naar 10.5x en 133 moet lukken. Als hij op 1050 draait is het wel gek.

Ik denk dat in het slechtste geval je de core bij het plaatsen van de nieuwe koeler je core zeer licht beschadigd hebt, of dat je evt geplaatste streepjes op de L2 bruggen verstoord hebt, maar het klinkt gewoon als settings en software.

Oslik blyat! Oslik!

• breadje
ok mijn nederlands is nie goed, maar ik ben helaas echt dyslectie nog wat (nee echt waar)

Sory hoor ik dacht in mijn sig mijn mobo ook stond, stom.
Het is een msi k7t 266 pro2-ru.

Ik ben geen voledige newbee, ik heb eerder pc in elkaar gezet en weet dat mijn amd athelon 1400 mhz zijn fsb op 133 mhz kan draaien, volgens mij zeg ik dat ook in mijn verhaal. (ok geef toe is totaal onleesbaar)
Is trouwens gewoon een bios setting om hem op 100 of 133 mhz te laten lopen. Verder bestond alleen deze athelon versie toen ik hem kocht (dacht ik zo de 1400 was net uit) volgens mij bestaat er niet eens een 1400mhz met een fsb van 100mhz.

any way het lijkt mij dat een procesor die op halve kracht werkt niet zomaar instructie sets gaat overslaan die aan de rand (het 'afgebroken deel') liggen. Het lijkt mij dus vrij onwaarschijnlijk dat mijn processor kapot is.

Overigens loopt mijn pc ook niet op 1400 mhz als alleen een wel heel erg bejaarde pci kaart wordt gebruikt. (s3)

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb eerder ook zoiets gehad (voor zover ik je verhaal begrijp). Op 133 Mhz FSB wilde me Athlon XP 2000 niet opstarten. Dit kwam omdat het mobo ingreep aangezien de cpu te warm werd. Op 100 Mhz FSB werkte hij wel, echter draait een Ahtlon XP 2000 dan op een stuk lagere snelheid en is word herkent als gewone Athlon.

Nu heb ik een andere koeler en werkt het wel.

Dus ik zou zeggen, controleer je koeler. Voel voorzichtig aan je koelblok, als die niet warm is dan is je koeling echt onvoldoende.
Pagina: 1