[wc] impeller pomp stiller gemaakt

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Mijn impeller pomp vond ik nogal veel lawaai gaan maken als ik em een beetje afkneep.
Binnenin zat dus een stuk magneet die de impeller aandrijft met daarop een impeller die dus ongeveer 180 graden rond kon draaien.
Deze heb ik vastgelijmd zodat ie niet meer tenopzichte van de magneet kan draaien en mijn pomp is nu lekker stil, geen geratel meer :)

Iemand hier ervaringen mee? En of dit slecht is voor de pomp?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
nee, geen ervaring. Maar ik weet wel dat ik je dankbaar ben voor de tip, ik heb ook zo n herrie ding
thnx

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• bobo1on1
Ennuh neem wel goeie lijm ;)

Het zal vast wel een rede hebben dat dat ding kan bewegen maar bij mijn pomp was het alleen maar om mij te pesten ofzo :(
Ik geloof dat het iets met het starten van de pomp te maken heeft ofzo.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• ernst
hmm ik zal de dieren winkel hier wel eens vragen ;)
ik d8 er eigelijk over om gewoon lijmpistool lijm te nemen die kan je alijd nog verwijderen ;)
en anders is er voor mijn aqua star 1400 (= weller) altijd nog een nieuw magneetje met dat ding (8> te koop

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• bobo1on1
Het zou misschien ook een beveiliging kunnen zijn tegen drooglopen, want eerst begon ie helemaal te ratelen als ie geen water kreeg en nu is dat niet meer zo.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
PICZ

dan weet ik tenminste waar je het over heb.

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 15:01 schreef Bredend het volgende:
PICZ

dan weet ik tenminste waar je het over heb.
Een pic zegt meer dan duizend woorden. Heb werkelijk amper een idee wat je waar verandert hebt. Ik heb die pomp gewoon in isolatie materiaal ingepakt. hoor em totaal neit meer.

• bobo1on1
Ik heb geen camera maar ik heb ff gepaint :)
Dit zit dus binnenin je pomp.
Waar de lijm zit kon dat ding dus een stukje draaien.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1402192685

Als ik de pomp iets afkneep dan begon ie te ratelen, nu doet ie dat dus niet meer :)

• ernst
hmmm, ik ga nu aan de slag met lijmpistool kan ik altijd nog verwijderen, ervaringen volgen ;)
[edit] het werkt niet zo goed als ik gehoopt had :(

• bobo1on1
Ik heb het geprobeerd bij mijn ouwe 600l/u pompje en die wil dus niet meer starten, mijn 2200l/u >:) pomp heeft hier dus geen last van.

Dus dat systeempje heeft met het starten van de pomp te maken.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 12:05 schreef bobo1on1 het volgende:
Ik heb het geprobeerd bij mijn ouwe 600l/u pompje en die wil dus niet meer starten, mijn 2200l/u >:) pomp heeft hier dus geen last van.

Dus dat systeempje heeft met het starten van de pomp te maken.
Gewoon je pompie niet meer uitzetten >:)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• bobo1on1
Op maandag 20 mei 2002 12:11 schreef SlinkingAnt het volgende:

[..]

Gewoon je pompie niet meer uitzetten >:)
|:(
zal ie toch eerst moeten starten.

Verwijderd

Dat magneet kan draaien ivm het dooie punt, de 1e omwenteling haalt ie waarschijnlijk niet als ie niet hard genoeg draait. De grote pomp draait flink hard en dus zal die het wel halen, de kleinere pomp niet, maar geef je em een zetje of een flinke stoot (tl starter id) dan gaat ie gewoon perfect werken, aanzetten en niet meer uitzetten. Of (heb ik al een keer gedaan) ik had een 12v pomp, schakelingetje gemaakt (met hulp) die em eerst een paar sec 16v gaf en daarna 12v. Werkte perfect, de truc van het vastlijmen is al 'eeuwen' oud
Pagina: 1