SB Live5.1 en Receiver probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik heb een SB Live 5.1 en een AC-3 ready receiver (geen decoder). Deze receiver heeft geen optical in (wel iets genaamd "VIDEO IN" onder het kopje AC-3.

Wat sluit ik nou op de Center en Sub ingangen aan?
De front en rear aansluiting van de live -> receiver spreken voor zich, maar ik mis een uitgang.. of zit ik nou vreemd te denken?

[edit]
De live heeft wel een digital out. Is er een soort van digital out (jack) -> 6 tulpstekker (front,rear,center,sub)?

Verwijderd

je haalt dus de boel echt verschrikkelijk door elkaar, een kleine uitleg:
Je sblive heeft 3 stereo aansluitinge( FR L/R, REAR L/R, C/SUB). als je de receiver voor games wil aansluiten doe je dit mbv jack->tulp kabels op de 6 kanaals ingang van je amp.

Je spdif zit echter geintegreerd met de C/SUB aansluiting, dus het is OF 6kanaals analoog OF spdif OF 4kanaals+spdif.

hij moet op een coax ingang van je amp, als je hem digitaal aansluit.

Wat je ook kunt doen is de kaart 6 kanaals analoog aansluiten en de kaart de ac3 laten decoderen. klinkt stuk minder maar goed, dat moet dan maar. Of je moet een digitaal bracket halen van 45 euro van hoontech. dan sluit je em en 6kanaals aan en coax digitaal(zo zit het bij mij nu)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Gebruik de search, het sticky topic bovenaan en lees het grote sblive topic eens door

De connectoren op de sb-live zijn VAAK aan bod geweest!

Dit topic is gesloten.