Toon posts:

[php] bestand uploade lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hosting die heeft php op safe modus draaien, nou lukt het uploaden niet meer :(
PHP:
1
<?if ($submit) { if (is_uploaded_file($bestand)) {  copy($bestand, "files/$bestand_name");  echo "Bestand '$bestand_name' met de grootte: $bestand_size bytes is succesvol geupload!"; } else {  echo "Er is een fout bij het uploaden van bestand: '$bestand'!"; }}else { echo "<form method=\"post\" enctype=\"multipart/form-data\">  <div align=\"center\">    <p>       <input type=\"file\" name=\"bestand\">      <br>      <input type=\"submit\" value=\"Uploaden\" name=\"submit\">    </p>  </div></form>";}?>

als ik $bestand echo zie ik dit: /tmp/php0dxjHo
en $bestand_naam ziet er zo uit: 1496362668.gif (dat klopt, ik wou die file uploaden)

Warning: open_basedir restriction in effect. File is in wrong directory in /usr/local/*******/home/vhosts/*******/httpdocs/******/upload/upload.php on line 4
Bestand '1496362668.gif' met de grootte: 15626 bytes is succesvol geupload!

regel 4 is dus de copy regel.

wat doe ik nou fout?

owja ik kon niet echt veel zinnigs vinden met de search, wel upload scripts, maar die werken ook niet.

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je doet niks fout, je heb gewoon niet genoeg rechten om te copy'en naar je bestemde locatie of je mag niet in de upload map, een van de twee :)
je zegt dat je in safe_mode draait, maar je draait ook in open_basedir, dit houd in dat je niet buiten 1 bepaalde map met je php scripts mag komen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 13:23 schreef Glock het volgende:
je doet niks fout, je heb gewoon niet genoeg rechten om te copy'en naar je bestemde locatie of je mag niet in de upload map, een van de twee :)
je zegt dat je in safe_mode draait, maar je draait ook in open_basedir, dit houd in dat je niet buiten 1 bepaalde map met je php scripts mag komen.
mijn open_basedir is de root van mijn hosting (/usr/local/*****/home/vhosts/********/httpdocs).

en ik kan gewoon overal php gebruiken hoor, ik heb een forum, dat draait op php en werkt.
phpnuke werkt ook.

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17
Op zondag 19 mei 2002 19:54 schreef 2Cool het volgende:
schopje
niet nodig :{

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Hoi,
[topic=392390/1/25]
Policy mbt het omhoogschoppen van threads. Wacht minstens 24 uur voor je je topic omhoog schopt. Doe dit dan ook alleen met een zinnige opmerking en dus niet met "Waarom antwoord er nou niemand" nadat je 5 minuten geen antwoord hebt gehad. Sommigen van ons hebben een leven :+
niet doen dus

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Gebruik move_uploaded_file(). Die luistert niet naar safe modes :)

This can no longer be ignored.

• _DeWie_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 16:23
denk dat deze methode ook bij jou zal werken :
http://linux.gelrevision.nl/phpfaq/PHP-MySQL-NL-15.html#ss15.2
Pagina: 1