Toon posts:

Motorola Surfboard niet bereikbaar via Vigor2200e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Netwerkexperts,

Vroeger toen ik nog geen router gebruikte kon ik het webinterface van m'n Motorola kabelmodem bereiken via adres 192.168.100.1 maar met die router ertussen werkt dat niet meer... iemand een idee hoe ik dat weer aan de praat kan krijgen?

Pingen naar 192.168.100.1 werkt ook niet (meer ik weet niet of dat eerste wel werkte).

Groetjes,
Gert

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Waarschijnlijk is er geen route meer op de router naar de modem.

En
Graag geen groeten/naam in je post, zie Begroeting onder posts & replies

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

En als je de router er tussen uithaalt, werkt het dan wel?
Heb je misschien een netwerkkaart of DHCP-server die op dat netwerksegment zit?
Heb zelf ook ooit dit probleem gehad icm superklote verbinding (kreeg 1x per 32148374 keer proberen een ip adres en dan was het na een reboot weer weg). De helpdesk kon mij ook niet verder helpen en beloofde dat er contact werd opgenomen door iemand de TD, maar dat hebben ze nooit gedaan.
Nou had ik ook met de instellingen op het modem zitten klooien en ik had er toendertijds ook een LiNuX-router tussen zitten.
Na een tijdje was het probleem plotseling verdwenen. Het kan zijn geweest dat ik een verkeerde instelling goed heb gezet. Ik weet het niet.

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik ervoor zorgen dat er weer een route ontstaat van router naar kabelmodem?