Toon posts:

[3Ds max] belichting brazil met 2 bounces

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ehm ik zit met het volgende "probleem"

Afbeeldingslocatie: http://www.nimation.nl/hugo/belichting2.jpg
Dit is helemaal ok... rate staat gewoon op 30 en je krijgt ook wel mooie geladde muren zo

maar zet ik de bounces op 2 en ik render op rate 30 dan krijg ik dit...

Afbeeldingslocatie: http://www.nimation.nl/hugo/belichting1.jpg
Nu zijn de muren weer waardeloos en lijkt het op rate 10 ofzo als bounces op 1 staat...
ik heb ook delen gerendered met de rate op 70 (is niet te doen zo traag) maar dan nog worden de muren nog niet mooi glad...

moet ik nog wat anders instellen dan de rate om dat een beetje mooi te krijgen of is dit gewoon nog niet zo goed mogelijk?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er nu nog mee bezig..dus als iemand een antwoord weet zeg het dan ffkes ...dan kan ik weer verder :)
(verborgen subtiele schop omhoog :P )

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

ik denk dat hier 'bounce' hetzelfde is als pov-ray's 'recursiveness'. heb je 't al op 3 geprobeerd?

is er misschien een brazil FAQ, by the way? ik wil 't zelf ook wel eens proberen, maar die vlekken staan me niet erg aan :P.

teveel zooi, te weinig tijd

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Het ligt niet aan het aantal bounces. Als ik het zo zie gebruik je een lichtgevend object aan de linkerkant (die wand, toch?) en dat kan Brazil nog niet goed. Inderdaad moet je daarvoor de rate op 100 of hoger zitten en dat is natuurlijk ondoenlijk. De gratis Brazil-beta kan dit gewoon nog niet. FinalRender wel.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 16:40 schreef Oogst het volgende:
Het ligt niet aan het aantal bounces. Als ik het zo zie gebruik je een lichtgevend object aan de linkerkant (die wand, toch?) en dat kan Brazil nog niet goed. Inderdaad moet je daarvoor de rate op 100 of hoger zitten en dat is natuurlijk ondoenlijk. De gratis Brazil-beta kan dit gewoon nog niet. FinalRender wel.
grmbl... finalrender kost veel geld :/