Radeon 8500 werkt niet onder Win98?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:57

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een radeon 8500 van gigabyte en probeer nu de drivers te installeren, maar de setup weigert te installeren, want die zegt dat het geinstalleerde apparaat (Standard VGA device) niet compatible is met de drivers..

Nu heb ik die standard vga al een weggegooit, maar dan zegt ie weer dat er geen device is geinstalleerd..

De drivers zitten ingepakt in een *.cab en die kan ik niet uitpakken, dus ik kan ze ook niet handmatig installeren.

Iemand een idee hoe dit gaat lukken?
De drivers zijn wel voor win98

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 21:00

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Een cab zou je uit moeten kunnen pakken met winzip oid of met windows zelf.. mij lukt t iig wel

maar goed probeer anders de powered by ati drivers es van de ati site ipv de built by ati drivers (neem aan dat je die nu gebruikt) :)

suc6

Specs | Audioscrobbler

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 13:04 schreef Sappie het volgende:
Een cab zou je uit moeten kunnen pakken met winzip oid of met windows zelf.. mij lukt t iig wel

maar goed probeer anders de powered by ati drivers es van de ati site ipv de built by ati drivers (neem aan dat je die nu gebruikt) :)

suc6
heel raar dit..

ik d8 ik haal wel gelijk de nieuwste drivers van de gigabyte site, maar die werken dus niet en de gene van de cd wel!

Problem Solved!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je wel de goede van de site afgehaald :?
ik zie er namelijk een paar voor de ati chipset.
en als je ze uitpakt zit er toch echt een setup.exe bij :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Dat is een veelvoorkomend probleem met radeon based kaarten,je kan in kladblok het bestand ""atiixpag*"" openen van je originele driver van de cd en hieruit het volgende kopieeeren,en in dat zelfde bestand van de gedownloade driver plakken.

"Radeon 7200 / Radeon" = ati2mtag_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144
"Radeon 7000 / Radeon VE" = ati2mtag_RV100, PCI\VEN_1002&DEV_5159
"Radeon 7500" = ati2mtag_RV200, PCI\VEN_1002&DEV_5157
"Radeon 8500" = ati2mtag_R200, PCI\VEN_1002&DEV_514c

Dan heb je kans dat hat dan wel werkt omdat dan zeker jouw kaart herkend wordt,je moet wel handmatig de driver toevoegen vanuit stuurprogramma bijwerken in het apparaarbeheer niet de ATi setup uitvoeren.Ik heb op die manier verschillende drivers aan de praat kunnen krijgen.
Het werkt helaas niet met alle drivers.Ook kreeg ik sommige drivers zoals die van Omega alleen werkend als ik eerst die van de bijgeleverde CD instaleerde en die andere eroverheen.

Ps.Dit heb ik ervaren bij het gebruik van een Jetway kaart met een radeon7500 chipset.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ah je bedoeld zoiets ;)
[topic=492161]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zondag 19 mei 2002 13:06 schreef Snow_King het volgende:

[..]

heel raar dit..

ik d8 ik haal wel gelijk de nieuwste drivers van de gigabyte site, maar die werken dus niet en de gene van de cd wel!

Problem Solved!
heb je drivers van de cd geinstalleerd? lijkt me niet goed. die zijn vaak heeeeel oud. en vooral bij radeon kaarten kan dat niet goed zijn...

ik heb de build by drivers gepakt voor m'n club 3d radeon 8500 en dat werkt perfect. pak anders de powered by. je zal dan ook merken dat het zaakje een stukje lekkerder loopt :)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 13:19 schreef weareborg het volgende:

[..]

heb je drivers van de cd geinstalleerd? lijkt me niet goed. die zijn vaak heeeeel oud. en vooral bij radeon kaarten kan dat niet goed zijn...

ik heb de build by drivers gepakt voor m'n club 3d radeon 8500 en dat werkt perfect. pak anders de powered by. je zal dan ook merken dat het zaakje een stukje lekkerder loopt :)
gewoon www.ati.com?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 19 mei 2002 13:27 schreef Snow_King het volgende:

[..]

gewoon www.ati.com?
jep :)
deze:
http://www.ati.com/support/drivers/powered.html