@home teveel dataverkeer in avonduren

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kreeg laatst een mailtje van @home dat we teveel dataverkeer veroorzaken. Ik geef ze geen ongelijk want mn broertje was gewoon 24/7 films aan het downloaden met kazaa.. maar dat terzijde..
ik kreeg dus een mailtje met oa.a het volgende:
Wij hebben geconstateerd dat uw gebruik van de @Home Internet Service
een buitenproportionele belasting voor ons netwerk vormt. De hoeveelheid
data die u tijdens de drukke avonduren in een kort tijdsbestek ophaalt
heeft negatieve consequenties voor de overige gebruikers van de @Home
Internet Service en is daarmee in strijd met de Aanvullende
Gebruiksvoorwaarden.
er wordt dus vermeld 'tijdens de drukke avonduren'.. wordt hier nou mee bedoeld dat we wel gewoon mogen blijven downloaden, als we dat maar buiten die drukke avonduren doen? Of kan ik maar beter even oppassen en helemaal niet meer downloaden? Ik bel/mail liever niet naar @home omdat ze straks nog meer gaan uitzoeken en erachter komen dat ik een router etc. heb (wil geen slapende honden wakker maken :Y))
Misschien dat iemand anders dit gevraagd heeft aan @home?

Mn broertje mag van mij nu iig niet meer downloaden, maar als ik zelf es wat wil downloaden, kan ik dat dan gewoon 's ochtends of 's nachts doen of kan ik het maar beter even uit mn hoofd laten om uberhaupt iets te downloaden op welk tijdstip dan ook? Ik kreeg na dat eerste mailtje weer een informele waarschuwing, omdat ik dat eerste mailtje nooit op tijd gelezen had (werd gestuurd naar mn pa's account, en die checkte gisteren ze mail pas weer, mailtje was al een paar dagen eerder verstuurd). Uit die 2de blijkt dat ze nu elke dag bij teveel dataverkeer zo'n mailtje sturen.. dus ze houden me kennelijk extra in de gaten..

moet ik me nu ongerust maken of krijgen veel meer tweakers zulke mailtjes :?

Verwijderd

Ik kreeg van de week precies dezelfde mailtje :D direct een mailtje terug gestuurd met mijn verontwaardiging hoe ik nou moet 'ruiken' wat volgens hun teveel is.

Nou in een reactie daarop:
Wat wij u verzoeken te doen, namelijk niet te veel te downloaden in de avonduren en dat wij u herhalingsemails zullen sturen zodat u op die manier een idee kunt krijgen van wat de veel dataverkeer is.
Nou het zal wel, de eerste paar dagen ff rustig aan gedaan en ik zal nu wel ff eraan denken dat ik iig in de avond het rustig aan doe :P en ik zie wel waar het schip strand :D

Btw. ze zeiden dat dit een informele waarschuwing was, dus ik neem aan dat hierop volgt: een formele, dan een gele kaart en dan een rode kaart dus Death Meath oftwel afgesloten :( :P

Verwijderd

Er is een algehele waarschuwing geweest, men kan een gele kaart krijgen en daarna nog eens en dan zeggen ze dat de service van @home gestaakt wordt voor degene die te veel internetverkeer gebruikt via @home, of te wel dan wordt je afgesloten.
Ik vraag me af of ze dit wel mogen doen.
Je betaalt toch een behoorlijk bedrag voor het abonement.
Zelf heb ik een poos zonder de service van @home moeten doen omdat er een behoorlijke storing in hun netwerk was, storing heeft 3 weken zeker geduurd, ik moet mijn geld nog steeds krijgen, ze zijn dus heel snel met waarschuwingen en geld innen maar geld uitbetalen omdat zij een fout hebben in hun netwerk, homaar, daar gaat een hele tijd overheen, als ik uberhaubt wel geld van hun krijg, ik denk niet dat je zo moeilijk over hoeft te doen, wees eerst voorzichtig met downloaden want je moet namelijk ook ff denken aan mede netwerkgebruikers, das namelijk het nadeel van een gedeelde medium, denk aan elkaar.

groetjes, Hypertrance

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:08

Crazy D

I think we should take a look.

op zich lijkt het me duidelijk: of je ajb 's avonds het wat rustiger aan wilt doen :) Kan er weinig anders van maken... maar lijkt me ook wel reeel. Ik bedoel, ze hebben zo'n faire use policy, waarin staat (als ik het ff in Jip & Janneke :P taal vertaal) dat je lekker kan internetten wat je wilt zolang je anderen maar niet tot last bent (en ja, 24/7 downloaden, bij voorkeur ook nog eens lekker snel, veroorzaakt "overlast" al is dat wel een groot woord...). Aangezien de meeste mensen 's avonds internetten, is dat dus het tijdstip waarop je "overlast" veroorzaakt. 's Nachts en overdag zal niemand er last van hebben, dus imho mag je gewoon zonder problemen overdag en 's nachts je films downloaden, alleen 's avonds dus ff wat rustiger aan doen :)

Exact expert nodig?

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

rick_h
ik heb dit mailtje ook gehad in maart ofzo, ze bedoelen dus wel ff wat rustiger aan in de avond uren
wat ik gedaan heb sindsdien is, downloaden na 12 uur snachts en dan gecapped op 150k/sec, heb geen haast :)
en savonds wat minder downloaden tot 1 gig ofzo maar niet elke avond :) en ook gecapped op 150k/sec als ik uit de nieuwsgroepen download
heb sindsdien niks meer van ze gehoord, en in april tegen de 50 gig gedowned
succes

Jsunnyreports

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 15:02 schreef threedrules het volgende:
rick_h
ik heb dit mailtje ook gehad in maart ofzo, ze bedoelen dus wel ff wat rustiger aan in de avond uren
wat ik gedaan heb sindsdien is, downloaden na 12 uur snachts en dan gecapped op 150k/sec, heb geen haast :)
en savonds wat minder downloaden tot 1 gig ofzo maar niet elke avond :) en ook gecapped op 150k/sec als ik uit de nieuwsgroepen download
heb sindsdien niks meer van ze gehoord, en in april tegen de 50 gig gedowned
succes
Welk progsel gebruik jij om te cappen, klinkt me wel goed in de oren :)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47

Sorcerer8472

Mens sana?

Wel mooi dat ze het nu vooral beperken tot de avonduren. Bij mij gaat het meeste tegenwoordig 's nachts en in de ochtend vlak nadat ik opsta (in het algemeen tussen 2 en 14u dus :))
Heb zelf nog nooit een mail van ze gehad, maar wel van een kennis gehoord dat hij gebeld is met de vraag niet meer teveel te downen van 1800 tot 2400...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vraag me af waarom je een probleem in ziet. 'S avonds is het drukker op internet, dus heb je dezelfde bandbreedte te verdelen over een meer aantal mensen, logisch dan dat je dan minder moet gebruiken dan overdag/'snachts toch?
Tja, ze vragen volgens mij niks te veel, downloaden kun je makkelijk tot 's nachts bewaren ofzo, dus pas je nou maar gewoon aan. :P
Op zondag 19 mei 2002 15:42 schreef Lighteye het volgende:

[..]

[topic=496501/1/100]
Die topicstarter gaat dus zoiets maken, of het is al af.. ik weet niet, houd het iig maar in de gaten. :)

🌞🍃

• Palomar
  • Niet online
ok, er wordt dus duidelijk alleen 's avonds bedoeld.. ik dacht de hele dag. Maar het internetten gaat hier 's avonds helemaal niet trager ofzo hoor. Volgens mij zitten er in mijn buurt ook maar weinig mensen aangesloten. Dus dan moet er iemand gebeld hebben met een klacht dat het traag ging :? Zal dan wel zo'n oude gek zijn geweest die de stekker dr niet in had ofzo :{

Ik vind het nog wel een beetje vreemd dat ik bij een commerciele dienst waar je veel geld voor betaalt rekening moet houden met anderen.. ik ben geen aso ofzo maar ook geen liefdadigheidsinstelling. Als het mogelijk is om anderen te belemmeren moeten ze duidelijke grenzen en regels maken (technisch onmogelijk maken dat ik anderen tot last ben) en niet zo'n vage fair-use-policy.. als je een auto koopt zegt de verkoper toch ook niet: "niet constant mee rijden hoor want de buren willen er soms ook in rijden" :?

• IceStorm
  • Laatst online: 22:14

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 19 mei 2002 18:05 schreef rick_h het volgende:
ik ben geen aso ofzo maar ook geen liefdadigheidsinstelling. Als het mogelijk is om anderen te belemmeren moeten ze duidelijke grenzen en regels maken (technisch onmogelijk maken dat ik anderen tot last ben) en niet zo'n vage fair-use-policy..
Oh dat kan prima hoor, dan krijg je gewoon 10 pakketten waarbij het duurste pakket € 150,- per maand is en je dan nog een limiet van 15 gb hebt.
En dat is niet wat je wilt.

Die FUP is niks speciaals hoor, dat je andere mensen niet tot last mag zijn. Bijv banken doen het ook, stel dat er in totaal bij een bank voor 100 miljoen op rekeningen staat dan heeft de bank echt geen 100 miljoen (woei leuk he, grote getallen :P) in cash op voorraad maar slechts een gedeelte. Men gaat er gewoon niet vanuit dat IEDEREEN tegelijk zijn geld komt opeisen.
Zelfde geldt voor @home. Ze gaan er gewoon niet vanuit dat iedereen tegelijk vol zijn verbinding gaat belasten.
Als jij bij je bank zou komen en zou zeggen, ik wil 1 miljoen want dat staat nog op mijn rekening dan zeggen ze daar echt "dat komt u over een week dan maar halen". Zelfde geldt een beetje voor @home, beetje rekening houden met anderen :P

* IceStorm heeft het idee dat ie weer eens een totaal nonsens verhaal heeft opgeschreven dat lekker wel klopt voor zichzelf :D

• Palomar
  • Niet online
hehe.. maar bij de bank verkopen ze geen producten (itt het product kabelinternet). Je kunt het dan wel niet contant opnemen maar overmaken naar een andere rekening kan best, maw. je hebt altijd de beschikking over het geld. Het is niet zo dat er opeens 1000 piek van je rekening af is met de melding "ja meneer, een client van ons had wat extra geld nodig, dat hebben we maar van uw rekening gehaald" :+

maar ok, kabelinternet valt niet echt te vergelijken met iets als auto's of banken.. het is alleen wat rot als je in een hele drukke buurt zit. Dan krijg je voor die 100 piek per maand veel minder voor je geld dan in een buurt waar niemand anders is aangesloten..

fair use vind ik gewoon een vaag begrip voor een comemrciele dienst waar je ontzettend veel voor betaald.
Oh dat kan prima hoor, dan krijg je gewoon 10 pakketten waarbij het duurste pakket € 150,- per maand is en je dan nog een limiet van 15 gb hebt.
En dat is niet wat je wilt.
daar heb je ws wel gelijk in...

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Op zondag 19 mei 2002 15:42 schreef Lighteye het volgende:

[..]

nou mijn newserver proggy kan mijn download cappen, de software die ik gebruik is newspro
http://www.usenetopia.com/

Jsunnyreports

Pagina: 1