Toon posts:

iiyama wordt af en toe paars?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een iiyama Vision Master Pro 451 en tot nu toe erg tevreden itt vele anderen. Toch heb ik ook een probleem. Heel af en toe komt er een paarse gloed over het hele scherm, en vooral aan de rechterkant (me PC staat er aan die kant naast). Na een paar seconde verdwijnt dit weer. Vaak gebeurt dit 2 of 3 keer achter elkaar en dan een week weer niet.

Nu gebeurde het gisteren 3x2 keer, allemaal in de middag. Ik heb dus het id dat ie gewoon te warm wordt, kan dat het zijn? Hij staat een paar centimeter van de muur en aan de bovenkant zit op 7 cm afstand een plank, maar het scherm wordt niet helemaal ingesloten. Het is wel warm in me kamer dankzij de PC en het scherm, en ook het scherm voelt vrij warm, maar niet superheet aan.

Is het de warmte of toch wat anders?

Verwijderd

Het zou eventueel ook een slecht contact kunnen zijn. Zowel in de monitor als de verbinding v/d vga op de pc ->monitor.

Op de achterkant v/d beeldbuis zit een printplaat, waar de contacten v/d beeldbuis zitten. Die solderingen kunnen ook wel eens slechter worden.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

thuis maar ook op de RU in groningen heb ik etzelfde. maar hierbij zijn de letters ook vervaagd.

een klapje tegen de zijkant lost dit tijdelijk op. et heeft wel iets met warmte te maken iig.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Topicstarter
Hij's nog geen half jaar oud...gebeurt trouwens op het moment weer.

Maar goed, heb nog garantie dus kan altijd nog een nieuwe krijgen als het niet over gaat..

edit:
Had ik het toch goed? :) Scherm is nu nogal heet...

Verwijderd

Gebruik de search eens en zoek naar: probleem iiyama a902mt

voila

Het komt er op neer dat dit paars worden een soort automatische kleurcorrectie is. dit gebeurd bij mij ook vooral merkbaar vaker als de monitor lang aanstaat(dus warm is) en als het buiten en dus automatisch binnen ook wat warmer is.
Ik heb zelf namelijk ondervonden dat als je hogere resoluties gaat draaien het ook vaker voorkomt. omdat de monitor dan warmer wordt omdat deze meer 'power' moet leveren.

Trouwens Iiyama zegt dat dit hoort, het enige probleem met de eerste productie was dat de kleurcorrectie te snel werdt uitgevoerd waardoor het echt om de 5 min gebeurde.

Verwijderd

Tip: als het probleem van dat paarsworden zich voordoet moet je eens aan de zijkant van de monitor in die roosters koele lucht blazen

Verwijderd

Is het zo dat je monitor moet opwarmen? Dit gebeurd vaak met hele oude monitoren. Als je monitor daar nu al last van heeft moet je zeker op de garantie terugvallen. Anders is het waarschijnlijk een los contact en moet je ff oppassen dat het niet aan je vga kaart ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden, ik heb nu zo een grote huis-tuin-en keuken fan aangezet (wordt ie ook weer es gebruikt :)) dus ben benieuwd of het nu minder wordt. Draai trouwens 1280*1024, dus dat valt mee voor een 19 inch ;).

Nogmaals bedankt.

PS, ik zocht btw op 'paars', vandaar dat ik het niet met de search vond...

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:11
Op zondag 19 mei 2002 12:41 schreef ferdivdw het volgende:
Gebruik de search eens en zoek naar: probleem iiyama a902mt

voila

Het komt er op neer dat dit paars worden een soort automatische kleurcorrectie is. dit gebeurd bij mij ook vooral merkbaar vaker als de monitor lang aanstaat(dus warm is) en als het buiten en dus automatisch binnen ook wat warmer is.
Ik heb zelf namelijk ondervonden dat als je hogere resoluties gaat draaien het ook vaker voorkomt. omdat de monitor dan warmer wordt omdat deze meer 'power' moet leveren.

Trouwens Iiyama zegt dat dit hoort, het enige probleem met de eerste productie was dat de kleurcorrectie te snel werdt uitgevoerd waardoor het echt om de 5 min gebeurde.
mooi weet ik dat ook weer. ik heb er ook last van, nou ja last het maakt mij niet zoveel uit, bij mij wordt rechts onderin zo af en toe ook paars. dan springt ie op paars dan weg dan paars dan weg nog een keer en dan is het weer goed.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 12:55 schreef Deacon het volgende:

[..]

mooi weet ik dat ook weer. ik heb er ook last van, nou ja last het maakt mij niet zoveel uit, bij mij wordt rechts onderin zo af en toe ook paars. dan springt ie op paars dan weg dan paars dan weg nog een keer en dan is het weer goed.
Dit noemt Iiyama dus automatische kleurcorrectie :r , wel vreemd dat andere merken monitoren dit niet hebben

Verwijderd

Topicstarter
Die automatische kleurcorrectie is alleen wel erg willekeurig...weken niet en dan 10x op een dag.

Maar heb het nu al weer een 20 minuten niet gehad sinds die fan er op staat...lijkt dus te helpen.
Pagina: 1