Toon posts:

GeForce 4 & AMD 1000... zinvol?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een A7V Bordje,een AMD TB 1GHz en een GeForce2 GTS 32MB. Ik begin te merken dat ik met mijn videokaart bij de wat nieuwere spellen (o.a. Morrowind) niet meer 'voluit' kan gaan (view distance op 100% etc.).
Ik vroeg me af of het zinvol is om een snelle GF3 of een GF4 in mijn systeem te zetten, zonder dat ik hiervoor mijn proc en mobo hoef te upgraden (de A7V loopt nl. 100% stabiel en ik wil er nog een jaartje mee overbruggen ;))

Zijn er tweakers die hier een duidelijk antwoord op kunnen geven??? (ja, ik heb de search gebruikt, maar daar staat niet echt een bruikbaar antwoord bij)

Alvast thanx!

Verwijderd

Ik denk dat het wel verschil maakt als je er een nieuwe videokaart in schroeft. de videokaart heeft per slot van rekening zijn eigen proc. Ik ben wellis ergens topics over de gf 4 tegen gekomen, dus moet je daar ff naar zoeken voor een btr antwoord.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik ken iemand die ook een Athlon 1Ghz heeft een gf4MX440 van asus, zijn 3dmark 2001se is 4500 afgerond

Bij jouw systeem zou je nu ongeveer 3000-3500 scoren, dus ik denk dat het wel zinvol is

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Indien de videokaart tegenwoordig ongeveer voor 90% verantwoordelijk is voor de 3dprestaties, dan zou een Athlon1000 echt wel voldoende motor moeten zijn om die videokaart aan te drijven.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Use the search... U must...

Neem bv. deze [topic=458361]

Verwijderd

Topicstarter
Damn wat een snelle reacties :P
Ik ken helaas niemand met een GF4, maar ik ga eens proberen om een snelle GF3 bij iemand te lenen en dan eens kijken of de proc de bottleneck vormt... mijn 3Dmark zal ongetwijfeld omhoog gaan, maar ik ben benieuwd of het veel scheelt in vergelijking met bijv. een AMD1900+ ofzo.

Thanx...

Verwijderd

Hier is in de search veel over te vinden, en neem ook eens een kijkje in de grote Geforce4 topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.