Toon posts:

MP3 cdspelers: welke hebben (al) mp3pro support?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnen kort een mp3 cd speler aan te schaffen. Nu wil ik daarop graag wel één feature zien, namelijk: MP3pro support. Aangezien vrijwel al mijn mp3'tje (inmiddels een uur of 50) in dat formaat zijn.

Heeft iemand enige idee welke spelers dit supporten? Het wordt namelijk bij de meesten niet in de specs genoemd. Hooguit dat in de toekomst er support komt dmv een firmware upgrade. Maar ik heb welke fabrikanten hebben dan inmiddels een firmware upgrade met MP3pro support.

OK graag ervaring met dergelijke spelers.

Verwijderd

Ik heb voor zover ik weet nog geen enkele mp3 cd speler gezien die het ondersteunt. Een merk als iRiver (of SonicBlue Rio) maakt zich wel sterk door te zeggen dat ze het in de toekomst kunnen ondersteunen met hun firmware-upgrades, maar ik vraag me af wanneer die er eindelijk zullen komen (heb al eens gemaild naar de mensen van iRiver in Korea met de vraag wanneer ze met Ogg-support gaan uitkomen, maar daar antwoorden ze ook héél vaag op).

Als ik me niet vergis kan je wel je mp3pro's al afspelen op een gewone mp3 speler maar (gezien maar een deel van de data gelezen wordt) de kwaliteit zal nu niet bepaald denderend zijn (zeker niet goed genoeg om je zo'n dure speler te kopen ;)).

Verwijderd

Vind de kwaliteit van mp3pro op mijn napa mcd380 zeer behoorlijk. Heb gehoord dat het op de oudere versie niet is. De mijne is gefabriceerd in april 2002. Iemand anders hier ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
Dat gevoel had ik ook al een beetje. Er wordt namelijk al best lang geroepen dat met firmware upgrades in de toekomst standarden als MP3pro understeund zullen worden. Maar ik heb er nog niks van gezien.

Trouwens hebben er mensen ervaringen met de Dioneer DCP-100? Lijkt op zich een goede speler voor zijn prijs.

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 10:06
Ik hoop maar dat dat hele mp3 pro niet zo'n succes wordt. MP3 is nu eenmaal de standaard in de scene, mp3 pro wordt alleen maar gebruikt bij een paar websites.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 22:04 schreef djmartyn het volgende:
Ik hoop maar dat dat hele mp3 pro niet zo'n succes wordt. MP3 is nu eenmaal de standaard in de scene, mp3 pro wordt alleen maar gebruikt bij een paar websites.
Ik zie het probleem niet zo. MP3pro is inprincipe volledig compatible met normale mp3. Iedere mp3 speler kan mp3pro nummers spelen. En iets dat mp3pro'tjes speelt zo ook mp3's spelen. Een mp3protje is nu eenmaal een gewoon mp3tje met wat extra info erin, zodat je bij een lage bitrate toch fatsoenlijke hoog tonen hebt.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Denk niet dat het alleen een kwestie is van alleen de firmware updaten.

MP3pro heeft volgens mij ook meer cpu kracht nodig dan gewoon mp3 of wma en dat hebben de meeste, zo niet alle, mp3 spelers niet.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Dat verhaaltje van diverse fabrikanten dat ze mp3 pro zullen gaan ondersteunen en OGG, is een verkoop truc !

Dan zou je bij aanschaf meerwaarde krijgen op je speler.

En daar beginnen ze niet aan ik Korea..!

Ik had de Soul DMP-01, en maar vage verhalen en beloftes, van euh toekomstige bestandsformaten, nooit wat van gekomen.

Op een gegeven moment komen er geen nieuwe firmware versies meer...

Ik had de Rio Volt SP 250, weer de vreemde valse beloftes, nooit wat van gekomen, ze stoppen gewoon ineens met firmware uitbrengen.

Klant opgelicht, geld gevangen, thats it.

Dan zou ineens jij als klant een meer waarde krijgen voor je aankoop.

Dus more value for money, dat doen ze nooit ....En ik kan het weten...Believe me

Na drie nieuwe firmware versies stopt men gewoon, niks toekomstige bestands formaten, ze hebben liever dat je de nieuwe apparatuur gaat kopen.

En hup, weer 275 Euro uit je knip gehaald

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op dinsdag 21 mei 2002 23:05 schreef Macaroni het volgende:
ze hebben liever dat je de nieuwe apparatuur gaat kopen.

En hup, weer 275 Euro uit je knip gehaald
Er zijn toch geen draagbare apparaten die Ogg en MP3pro ondersteunen?

Hoe kun je die dan kopen volgens jou? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Nee hehe, nu nog niet nee...

Maar later over een paar maanden.

Eerst het verkoop success van de niet ondersteunende apparatuur uitbuiten, de klant pappen en nathouden door die beloftes te doen van binnenkort ondersteuning van de nieuwe formaten dmv nieuwe firmware etc.

Die klant denkt dan op dat moment, aah mooi even een speler kopen, want over een tijdje doet ie ook nieuwe formaten, das mooi dan he (denkt die klant, en doet een aankoop)

En daar komt dus nooit wat van...

Na een tijdje is de rek eruit van het verkoop success van de niet ondersteunende apparatuur, iedereen heeft er wel eentje, ( markt is verzadigd inmiddels) en dan gebeurt er dit:

En ineens,maanden en maanden later: Tatatadaa: beste mensen toekomstige en bestaande klanten:

Zie hier, de OGG en MP3 Pro apparatuur !

En iedereen weer helemaal gek natuurlijk en er vreselijk bovenop springen he, en iedereen weer helemaal crazy op gadget talk pagina's, mekaar gek maken etc.

En zie daar: weer een verkoop success..!

Weer miljoenen in de zakken van de aziatische heren
(want iedereen koopt dus maar dan de nieuwe spelers)

Nooit marketing bestudeerd???

Leer mij Aziatische verkoop technieken kennen zeg...

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 22:51 schreef Trias het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet zo. MP3pro is inprincipe volledig compatible met normale mp3. Iedere mp3 speler kan mp3pro nummers spelen. En iets dat mp3pro'tjes speelt zo ook mp3's spelen. Een mp3protje is nu eenmaal een gewoon mp3tje met wat extra info erin, zodat je bij een lage bitrate toch fatsoenlijke hoog tonen hebt.
Als je mp3pro afspeelt op een speler die alleen mp3 kan afspelen hoor je toch alleen maar 1 kant? Dus ipv 44kHz 22kHz? Correct me if i'm wrong.

Verwijderd

Je hoort gewoon stereo, geen probleem, het is alleen mindere bitrate, ik heb zelf mp3 pro geluisterd op mijn vroegere Rio Volt SP 250 mp3 cd speler, die had GEEN mp3 pro support, en TOCH kon ik mp3 pro files beluisteren, zonder merkbaar kwaliteits verschil

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:50

smallboy

N/A

Je kan ze wel beluisteren, maar als ze op 128 kbit zijn geencoded, klinkt het als een 64 kbit mp3tje, waardeloos dus. Als ie op 256 kbit was geencoded was (als dat kan met mp3pro, er zijn volgens mij geen gratis encoders voor), hoor je 128 kbit kwaliteit, dus wel goed.

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 17:36 schreef smallboy het volgende:
Je kan ze wel beluisteren, maar als ze op 128 kbit zijn geencoded, klinkt het als een 64 kbit mp3tje, waardeloos dus. Als ie op 256 kbit was geencoded was (als dat kan met mp3pro, er zijn volgens mij geen gratis encoders voor), hoor je 128 kbit kwaliteit, dus wel goed.
Maar wat heb je er dan aan, meer plaats > minder geluid :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 17:36 schreef smallboy het volgende:
Nu draai je het volgens mij om. Een 64kbit MP3pro'tje klinkt op een MP3pro speler als een 128 kbit MP3'tje. Als je hem op een speler zonder MP3pro support speelt krijg je iets mindere kwaliteit dan de 64 kbit waarop hij is gecodeert. Overigens ken ik alleen encoders die tot 96 kbit/s MP3pro'tjes encoden.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:50

smallboy

N/A

Oeps, zat zeker te slapen toen ik dat typte, je hebt gelijk Trias. Als je een 64 kbit mp3pro luistert op een speler die geen mp3pro ondersteunt, klinkt het als een gewoon mp3tje dat op 64kbit is geencoded, en dat is niet mooi.

edit: typo
Pagina: 1