Toon posts:

[MS access] hele getallen laten zien als 11,00

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een access 2000 database met waardes erin die een geld bedrag aangeven nu wil ik dat deze niet als : € 11 worden weergegeven maar als € 11,00 hoe doe ik dit ?

later wil ik deze waarden weer met delphi 6 uitlezen.

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:42

Kappie

Tell me your secrets...

In het scherm tabel ontwerpen in Access kun je bij een Numeriek veld een notatie opgeven. Er zijn er al een aantal voorgebakken maar via de help kun je ook zelf eentje maken.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 12:27 schreef Kappie het volgende:
In het scherm tabel ontwerpen in Access kun je bij een Numeriek veld een notatie opgeven. Er zijn er al een aantal voorgebakken maar via de help kun je ook zelf eentje maken.
Dit heb ik al eens gedaan, ik had deze op "Euro" gezet. in access ziet het er dan als volgt uit : € 11,00 maar in delphi zo : 11

hoe los ik dit op ? het lijkt alsof die notatie alleen binnen access werkt ?

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:42

Kappie

Tell me your secrets...

Het zou inderdaad best kunnen dat het kaal in de access db opgeslagen wordt. En dat bij de client kant van access de boel wordt aangepast. Zou ook wel logisch zijn anders kan access ze nml niet als integer getal opslaan in de db.

Ik denk dat je het beste in delphi een procedure kan maken die de getallen aanpast.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

Topicstarter
ik lees die database met de BDE database componenten uit ... ik heb geen flauw idee hoe ik dan dat moet aanpassen .... met SQL ?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kan je in Delhpi dan niet je weergave aanpassen? Moet toch wel kunnen, lijkt me?

En anders kan het misschien met SQL. Ik weet niet of je FORMAT kan gebruiken? In Access kan het daar in ieder geval wel mee.
format(waarde,opmaak)
dus
format(11,"€0,00")

zou het goede resultaat moeten geven.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 14:13 schreef Boss het volgende:
Kan je in Delhpi dan niet je weergave aanpassen? Moet toch wel kunnen, lijkt me?

En anders kan het misschien met SQL. Ik weet niet of je FORMAT kan gebruiken? In Access kan het daar in ieder geval wel mee.
format(waarde,opmaak)
dus
format(11,"€0,00")

zou het goede resultaat moeten geven.
bij de properties van het veld kon ik idd dit opgeven:
displayformat:='#.00'

het werkt nu dus !!!
Pagina: 1