High Quality Streaming Video

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 17:53
heyz,

Ik was van plan om hier op het locale 100mbit netwerk een pc te laten fungeren als "tv".
Er komt dan een TVkaart in etc, en dan wil ik dat dat beeld streaming te bekijken is over het netwerk.
Dit kan in princiepe met meerdere software pakketen, maar ik heb een aantal eisen:
+ goede beeld qualiteit mogelijk (bitrate van tot 2Mbit per stream oid)
+ goedkoop / gratis software

en dan zou het mooi zijn als:
+ meerdere streams tegelijk uitzenden (bijvoorbeeld 1 high en 1 low quality)
+ Logs van welk ip op welke tijd ingelogged heeft

Ik geloof dat het niet mogelijk is om met de Divx codec te streamen? Want dat zou wel heel mooi zijn :o

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Je zou even naar Windows Media Encoder kunnen kijken...

maar ik denk niet dat daar logs worden aangemaakt, maar ik heb het programma dan ook niet goed bekeken.

en naar divx compressen en dan broadcasten dan moet je een helse machine hebben staat hoor :)

en 2 streams kan denk ik ook niet omdat er maar 1 programma tegelijk van die input kan luisteren.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:35

Nakebod

Nope.

Je zou Active WebCam kunnen proberen, http://www.pysoft.com/?ActiveWebCamMainpage.htm werkt ook met tv kaart, en webcam (logisch he?) en als je hem insteld op streaming, moet je toch wel zo een 20fps kunnen krijgen, en de grote kan je zelf instellen.
Standaard 320*240 d8 ik, webcam formaat.
Kwaliteit staat standaard ook vrij laag, 3% d8 ik maar, dus kan je ook vrij hoog instellen.
Hogere kwaliteit/schermgrote is logischerwijs ook weer minder fps, ookal is het local.

(Er zit, volgens mij, alleen geen geluid bij, weet niet of dat ook vereist was?)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Xandrios
Op zondag 19 mei 2002 12:25 schreef [Airwolf] het volgende:
Je zou even naar Windows Media Encoder kunnen kijken...

maar ik denk niet dat daar logs worden aangemaakt, maar ik heb het programma dan ook niet goed bekeken.

en naar divx compressen en dan broadcasten dan moet je een helse machine hebben staat hoor :)

en 2 streams kan denk ik ook niet omdat er maar 1 programma tegelijk van die input kan luisteren.
die heb ik een tijdje terug bekeken, en ik geloof dat daar alleen lage resoluties mee te halen zijn...maar 'k zal dat nog even checken :)
Op zondag 19 mei 2002 12:33 schreef Nakebod het volgende:
Je zou Active WebCam kunnen proberen, http://www.pysoft.com/?ActiveWebCamMainpage.htm werkt ook met tv kaart, en webcam (logisch he?) en als je hem insteld op streaming, moet je toch wel zo een 20fps kunnen krijgen, en de grote kan je zelf instellen.
Standaard 320*240 d8 ik, webcam formaat.
Kwaliteit staat standaard ook vrij laag, 3% d8 ik maar, dus kan je ook vrij hoog instellen.
Hogere kwaliteit/schermgrote is logischerwijs ook weer minder fps, ookal is het local.

(Er zit, volgens mij, alleen geen geluid bij, weet niet of dat ook vereist was?)
eens even checken, geluid is wel nodig ja :P

• Xandrios
Op zondag 19 mei 2002 12:36 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

die heb ik een tijdje terug bekeken, en ik geloof dat daar alleen lage resoluties mee te halen zijn...maar 'k zal dat nog even checken :)
[..]

eens even checken, geluid is wel nodig ja :P
Windows media encoder werkt wel, maar niet helemaal de qualiteit die ik wil halen :(
Met PAL is de max iets van 768kbit :(

Dat andere prog is helemaal erg, dat zijn gewoon plaatjes die refreshed worden @ 5Frames/sec max :P

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:26
hee dit is een cool topic, dit wou ik namelijk ook, anders moet ik de coax naar boven leggen,
dus je kan beneden een tv kaart erin stoppen (in mijn geval) en boven kijken dmv streamen, maar hoe start je zo'n stream dan?

• Xandrios
Op zondag 19 mei 2002 22:06 schreef DarkShadow het volgende:
hee dit is een cool topic, dit wou ik namelijk ook, anders moet ik de coax naar boven leggen,
dus je kan beneden een tv kaart erin stoppen (in mijn geval) en boven kijken dmv streamen, maar hoe start je zo'n stream dan?
via bijvoorbeeld Windowsmedia Encoder kun je streamen.

Dan kan een client met Windowsmedia PLayer de stream bekijken :)

Maar ik wil eigenlijk nog een iets hogere qualiteit...is real een beete te down? Of betaal je je daar blauw aan licenties?

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

www.tomshardware.com hadden ze er een artikel over kijk maar ff daar..

hierzo http://www.tomshardware.com/network/02q2/020423/index.html

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:48
Op zondag 19 mei 2002 22:11 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

via bijvoorbeeld Windowsmedia Encoder kun je streamen.

Dan kan een client met Windowsmedia PLayer de stream bekijken :)

Maar ik wil eigenlijk nog een iets hogere qualiteit...is real een beete te down? Of betaal je je daar blauw aan licenties?
Er is een gratis versie van Realserver dacht ik.. kon iets van een paar streams serven...

ff zoeken :)

Edit: kan m niet vinden :(
Wel een demo versie..
http://www.realnetworks.com/products/servers/intranet/index.html

• Xandrios
Op zondag 19 mei 2002 22:45 schreef B0MBACI het volgende:
www.tomshardware.com hadden ze er een artikel over kijk maar ff daar..

hierzo http://www.tomshardware.com/network/02q2/020423/index.html
thnx, ik ga eens even op zoek naar een "testversie" :P
Op maandag 20 mei 2002 12:58 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Er is een gratis versie van Realserver dacht ik.. kon iets van een paar streams serven...

ff zoeken :)

Edit: kan m niet vinden :(
Wel een demo versie..
http://www.realnetworks.com/products/servers/intranet/index.html
thnx, ff downloaden :)

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 08:51
Ik had laatst mijn webcam gestreamd met realserver en realproducer. Heb je wel een aardige pc nodig en Winnt/2k/linux of andere niet windows besturingssystemen.

Maar daar kun je ook je tv kaartje mee streamen, meerdere streams 25, meerdere kwaliteiten tegelijk (van 56kbps tot 786kbps dacht ik, maar weet ik niet zeker), je kan alles loggen.

Het was mijn insziens ideaal, vergt wel veel van pc waar realserver op draait, maar ik kon het goed voor elkaar krijgen met server pII450 met 192mb en producer pc was pII350 met 64 MB. Helaas ons netwerk is nu plat (server is overleden) Dus ik kan het helaas niet laten zien.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:41

qless

...vraag maar...

Ik heb zowel met real als met microsofts software gespeelt, en met geen van beide kon ik mijn tv-kaarts beeld oversturen... Dus kan kennelijk niet met elke kaart
(ik heb matrox g400max+rainbow runner)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Pagina: 1