Toon posts:

schijfactiviteit lijdt tot crashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M,n computer draait prima ,alleen zogauw ik de verkenner open, of deze computer begint die met rammelen van m,n schijf zelfs zo intensief dat ik niks meer kan doen.
Als ik met wincommander er in ga gebeurt er niks of met een of ander verkenner progamma.

Verwijderd

loopt ie dan helemaal vast of kan je alleen een tijdje niks doen?

Verwijderd

Topicstarter
Eerst kan ik een tijdje niks doen blijft het lampje maar knipperen soms slaat die vast het gekke is dat dit alleen op de d: schijf gebeurt oja besturingssysteem is xp

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dus concludeer je zomaar, dat die crash wordt veroorzaakt door schijfactiviteit???

Terwijl het dus wel duidelijk is, dat het simpelweg lezen van de file allocation table door een filemanager het niet veroorzaakt. Waarschijnlijk is Windows Explorer dus de veroorzaker van de crash, en is schijfactiviteit slechts een symptoom.

OM -> WOS ?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Terwijl het dus wel duidelijk is, dat het simpelweg lezen van de file allocation table door een filemanager het niet veroorzaakt. Waarschijnlijk is Windows Explorer dus de veroorzaker van de crash, en is schijfactiviteit slechts een symptoom.

:? ok maar wat doe ik er aan ?

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 19 mei 2002 12:21 schreef crx het volgende:
:? ok maar wat doe ik er aan ?
Geen idee, dan moet je eerst de oorzaak ontdekken. Gezien de ongedetailleerde beschrijving kan het alles zijn. Een corrupte systemfile, of een file die de image-preview-functie van explorer laat crashen, etc.

Misschien kan je met SoftIce de oorzaak ontdekken, maar misschien is Windows opnieuw installeren een betere oplossing. Of Linux nemen :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
housecall.antivirus.com ?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb wel vaker gezien dat intensieve schijfactiviteit tot crashen lijdt.

Oplossingen:
1. Defragmenteren
2. HD formatteren en nieuwe installatie
3. Nieuwe Snelle schijf

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Wordt ie niet te warm? Ik bedoel: vanaf 7200 rpm wordt een hd-koeler aangeraden.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 19 mei 2002 22:01 schreef GerbenW het volgende:Wordt ie niet te warm?
Da's hier natuurlijk niet de oorzaak, want het gebeurt alleen in 1 specifieke situatie. Daarom is het gewoon een softwarematig probleem, dat diskactiviteit tot GEVOLG heeft. En daarom is deze thread hier niet op z'n plaats.
Ik bedoel: vanaf 7200 rpm wordt een hd-koeler aangeraden.
Tsja, door de verkopers van die dingen misschien. Ik heb hier verschillende ongekoelde 7200 rpm schijven, en ik moet de eerste crash nog mee gaan maken.

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
onder allebei zit een hd cooler op ze worden niet warmer als 35 graden ,en hij doet het meteen al ook al is die net opgestart.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nou 2 weken verder bijna en het houd niet op ik heb de computer 2 keer opnieuw geinstalleerd een nieuwe partitie aangemaakt
En toch komt het telkens weer , als die begint te knipperen doet de muis niks meer en moet ik 30 sec wachten spelletjes haperen .
Wie helpt!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-04 09:08

Valkyre

Kitesurf FTW!

Heb je wel je geheigen gecheckt dat kan ook nog uit maken!!!
als je 2 bankjes hebt 1 er uit halen, en anders Geheugen progje of iets dergelijks!!!! is veel kans dat dit het probleem is!! 8-)

iRacing Profiel

Verwijderd

vreemd joh

probeer is dan een andere os. misschien helpt dat
want in xp is explorer best wel onstabiel

heb namelijk ook wel probleempjes gehad en anders
haal je de updates ff van et net :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 12:58 schreef tha_stinger het volgende:
vreemd joh

probeer is dan een andere os. misschien helpt dat
want in xp is explorer best wel onstabiel

heb namelijk ook wel probleempjes gehad en anders
haal je de updates ff van et net :)
Het wordt steeds vreemder en toch heeft die het altijd goed gedaan onder xp , als ik nu dit replytje tik hapert die zelf om de paar woorden. :'( (begin hem goed zat te worden :( )
Pagina: 1