Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
!!!!!!!!!!!!! NOOIT MEER SONY VOOR MIJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderd
Goed idee ! Ik neem aan dat jij ons subsidieert met zeg.... 75 % van de nieuwprijs ?Op vrijdag 31 mei 2002 08:12 schreef Tampie2000 het volgende:
nieuwe batterij kopen?![]()
Ik ga ff Sony boys bellen of ik niet zelf langs het ServiceCentre kan rossen, en daar de boel kan afhandelen (nieuw batterijtje kunnen we toch zo regelen?).
Ik laat jullie weten hoe en wat!
multisync is gebanned dat was hard nodig :D
niet bepaald... het zijn 'slimme' Li-ion batterijen met Sony-only pinnen en de hele rateplan.Op vrijdag 31 mei 2002 10:07 schreef firoz het volgende:
die batterijen kan je toch ook gewoon bij de kruidvat halen
"de wachttijd is meer dan 6 minuten..."
Ik ga dus binnenkort ff met de camera langs, want ik vertrouw de ptt niet
Verwijderd
Bovendien zijn mijn batterijen en camera nu net iets ouder dan een jaar
Ik hoop dat als ik daar ben dat ik wellicht ff kan peilen bij een wat bekwamer persoon of het idd aan de stamina-crap ligt. Die dit ironisch genoeg moet voorkomen, maar goed.
FYI: http://forum.steves-digicams.com/Forums/viewmessages.cfm?Forum=54&Topic=7877
we zijn niet de enige...
Nog iets vaags af en toe gaat ie vanzelf aan zonder dat ik eraan zit
Waar kan dit nou aan liggen aan de camera zelf of aan de batterij ? owja ik had de batterij er 24 uur niet in gedaan en toen ik hem weer erin stopte ging ie dus niet vanzelf aan en ik drukte op de power on knop en hij ging weer gewoon aan en gewoon uit, dus ik probeerde het weer en toen deed ie dus weer helemaal nix...
Alvast bedankt voor de tips
Cam = DSC-S30
Batterij = NP-FM50
Verwijderd
hij doet het weer voor een jaartje
Verwijderd
Ik wilde eigenlijk een extra accu gaan kopen, altijd handig, maar als die krengen na een jaar kapot gaan is dat natuurlijk wel zwaar k*t.
Verwijderd
Verwijderd
http://groups.google.de/groups?q=sony+P1+battery+charger&hl=de&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF8&selm=Z7Ol8.349%24lX5.1956%40castor.casema.net&rnum=1
Als je in Google Groups gaat zoeken op "Sony P1 battery problems" dan kom je hetzelfde verhaal vaker tegen.
Camera terug gebracht - je hebt maar 3 maanden garantie op de batterij
Anyways, ik mocht dus ene nieuwe kopen a veel pleuro's. Toch ter reparatie aangeboden en jawel - de camera's software was outdated. En ik had ook een nieuwe oplader nodig.
Niks gekost, alles werkt weer perfect
Verwijderd
huh??!!chem schreef op 13 augustus 2002 @ 21:29:
zo, tijd voor een lekkere kick
Camera terug gebracht - je hebt maar 3 maanden garantie op de batterij
Anyways, ik mocht dus ene nieuwe kopen a veel pleuro's. Toch ter reparatie aangeboden en jawel - de camera's software was outdated. En ik had ook een nieuwe oplader nodig.
Niks gekost, alles werkt weer perfect
nix gekost...
dan ga ik die van mij ook maar is opsturen... hopelijk krijg ik ook een nieuwe oplader (die van mij is kaput)...
tip: ga nu && 's ochtends anders mag je een uur wachten...
Ik ga hem morgen weer retour sturen
Verwijderd
chem: was het terugsturen gratis?? en wat hebben ze precies gedaan? hij is natuurlijk al buiten de garantie...
even for the record:
Heb in maart 2001 2 stuks P1 meegenomen uit Lanzarote, 1 voor m'n zwager, 1 voor mezelf.
Die van m'n zwager heeft ook al een retour Sony achter de rug: batterij laadde niet meer op.
Ik heb toen nog een batterij ter leen gegeven om te testen of het aan de batterij of aan de cam lag.
batterij van mij ook stuk...nou was die een maand oud dus die kon geruild worden bij de MediaMarkt, tenminste; hij werd opgestuurd naar Sony voor reparatie maar na 2 maanden kregen we toch maar een nieuwe..
Ik heb zelf verder nog geen troubles met m'n P1 gehad (afklop,afklop); heb wel regelmatig dat ik een volle batterij plaats en dat dan de melding verschijnt dat er alleen InfoLithium batterijen gebruikt kunnen worden. Een paar keer switchen met een andere batterij helpt dan wel.
Al met al samen met de verhalen die ik nu gelezen heb wordt de opvolger iig geen Sony meer...
Is er iemand die een idee heeft over de oorzaak van al die batterijperikelen? treedt het op na X-keer laden of misschien wel door hardhandig gebruik? of toch gewoon een inferieur product?
ik dacht dat ik het opgelost had door batterij echt leeg te maken
batterijleeg icoon in beeld na paar minuten foto's maken
terwijl hij net helemaal volgeladen is
toen las ik ergens dat batterij helemaal leeggemaakt moet worden omdat memory denkt dat hij leeg is
dus ik slideshow gestart
ging gewoon 90 minuten slideshow doen (en geen batterijleeg icoon..)
daarna paar keer flitsen en toen was het echt leeg...
daarna opladen tot 88minuten
volgende dag met die batterij zeker 20 minuten foto's lopen maken
(en nog 60 minuten over op meter)
toen even opladen om weer op 88 te zitten (ivm vuurwerk pics die ik wou maken wel zo handig)
meter gaf weer aan 86minuten remaining na opladen
alleen na 5 foto's kwam batterijleeg icoon al in beeld
en gaat hij dus uit
nu kan ik hem iedere keer weer aanzetten en gewoon weer aantal foto's maken
niets leeg aan dus lijkt me (en zoals ik dus ook al gewoon slideshow kon doen om hem echt leeg te maken)
camera en batterijen zijn al ruim 1,5 jaar oud
maar ik heb er 3 jaar garantie op gekocht (via combi)
vandeweek nog maar even echt leeg maken en weer eens kijken
en anders combi maar eens opbellen...
(ik heb 2 batterijen, maar het is volgens mij maar 1 van de batterijen die het probleem heeft (nu even sticker erop gedaan, ik hield het nooit echt zo in de gaten))
aanzetten en na 10sec batterij leeg icoontje (en automatisch uit)
heb wel gewoon zo'n 80 foto's kunnen maken, dus echt leeg waren de batterijen niet
(had ze helemaal vol geladen)
wel vreemd: net gewoon weer ruim 1,5 uur slideshow kunnen draaien op beide batterijen
-zijn batterijen nu kapot/op ?
-is de camera van slag ?
zit niets anders op dan terugsturen ben ik bang
hmm jij hebt hem dus bijna maand geleden teruggestuurd naar sony ?
toch maar even de voorwaardes doorlezen dan van mijn aanvullende verzekering (voor 3 jaar) over reparatietermijn...
anders eerst maar ff de sony u20 bestellen, zodat ik in ieder geval nog foto's kan maken
Met weekend erbij etc. wil ik eind de komende week bellen over het hoe en wat...
Always outnumbered, never outgunned!
maar voor je Sony belt eerste de batterij eens goed ontladen.Keizer schreef op 13 januari 2003 @ 16:11:
Ik heb ook een P1, perfecte camera, lekker compact, mooie foto's. Maar helaas krijg ik de laatste weken ook wel eens te maken met een "batterij leeg" icoon op m'n lcdNadat dat icon er ongeveer 15 seconden geweest is schakelt hij uit. Ik kan 'm dan wel weer aanzetten maar na +- 30 sec gaat ie weer automatisch uit. Zo kan ik dus wel foto's nemen, maar irritant is het wel. Wat moet ik hier nou aan doen? Nieuwe batterij kopen? Camera laten repareren? (1.5 jaar oud, dus geen garantie meer
)
Sony claimed geen 'geheugen'-verschijnsel meer te hebben op de InfoLithium maar da's niet helemaal waar..
DDX gaf boven al een tip, ik doe meestal dit:
- als icoon gaat knipperen, net zo lang foto's met flits maken tot ie uitgaat.
- 5 minuutjes wachten, aanzetten en op slideshow net zo lang laten lopen tot ie vanzelf weer uitgaat.
- keer of 2-3 herhalen
- dan een volle nacht aan de lader.
Doet ie het dan nog belabbert; Sony bellen
helaas, lees mijn 2e reactie maar (leek erop dat dit ging werken)Hangloozz schreef op 13 January 2003 @ 17:22:
[...]
maar voor je Sony belt eerste de batterij eens goed ontladen.
Sony claimed geen 'geheugen'-verschijnsel meer te hebben op de InfoLithium maar da's niet helemaal waar..
DDX gaf boven al een tip, ik doe meestal dit:
- als icoon gaat knipperen, net zo lang foto's met flits maken tot ie uitgaat.
- 5 minuutjes wachten, aanzetten en op slideshow net zo lang laten lopen tot ie vanzelf weer uitgaat.
- keer of 2-3 herhalen
- dan een volle nacht aan de lader.
Doet ie het dan nog belabbert; Sony bellen
er is volgens mij meer iets mis spontaan tussen camera en batterijen
wel erg toevallig dat beide batterijen spontaan zelfde probleem hebben
heb het afgelopen nacht nogmaals geprobeerd met beide batterijen
gaven beide 87minuten aan na opladen
alleen ik kan maar 3 foto's maken en dan gaat het alweer knipperen (en uit)
net weer zonder problemen ruim 1,5 uur slideshow gedaan
We zullen zien.
ff de tips lezen ...
...
Denk eerst dat die batterij gewoon klote was na veel gebruik en oplaad-cycli. Dus maar een nieuwe batt gaan halen voor veel €€€'s. Werkte weer perfect, maar een paar weken terug kreeg hij weer kuren. De ene keer wel last van, de andere keer weer niet. Maar ik heb toch sterk het vermoeden dat het aan de software cq hardware van die P1 ligt.
...
Ik heb er niks voor betaald maar heb eea ook binnen de garantie gedaan.
...
heb flink aangedrongen etc.
ps., neem je voeding mee, die moest ik later opsturen nl.
kosten 115 euro !
uiteindelijk de kosten van de batterij en de adapter
sony heeft zelf van de totale rekening , bijna 215 euro, zelf 100 euro neergeteld.
als er interesse is wil ik wel de specificatie en de batterij tip van sony posten.
...
die van mij gaat volgende week retour leverancier
(moest eerst even een andere camera regelen (u20 gekocht), kan echt geen paar weken zonder)
- wanneer u het apparaat gebruikt in combinatie met de lichtnetadaptor voor opname of weergave is het verstandig de accu te verwijderen.
-onder koude omstandigheden kan de capaciteit van de accu aanmerkelijk lager zijn.
- Frequent gebruik van het LCD scherm of herhaaldelijk gebruik van de zoomfunctie kan de gebruiksduur van de accu aanmerkelijk verkorten.
opslag van de accu:
- als de accu voor langere tijd niet gebruikt wordt, is het raadzaam de volgende procedure te volgen
1. laad de accu volledig op
2. ontlaad de accu volledig door het apparaat aan te schakelen in slide show playback mode
3. verwijder de accu uit de camer en sla deze op een koele droge plaats op
...
Op zich nog een redelijk lange periode als ik het zo vergelijk met voorgangers uit dit topic, maar een recordtijd is het niet.
Is ook de laatste keer geweest dat ik een digicam koop waar een eigen type accu en/of geheugenmedium in gaat
Ik loop wel te dubben of ik ermee naar Sony zal gaan; ben bang voor de kosten en uiteindelijk kan ik er nog wel foto's mee maken alleen niet meer dan 20 ofzo per accu. (= ongeveer 10-15 minuten stroom)
* Hangloozz hoopt spoedig z'n savings voor de s602 bij elkaar te hebben
[ Voor 6% gewijzigd door Hangloozz op 05-02-2003 22:48 ]
woeiSony camera heeft batterij-probleem
12:31 uur - Sony heeft aangeboden om digitale camera’s van het type DSC-P1 te controleren en bij eventuele fouten gratis te repareren. Aanleiding voor de oproep is het aantal klachten over de Sony Cybershot DSC-P1 waarvan batterij te kort of niet goed zoud werken. De camera’s werden tussen oktober 2000 en september 2001 verkocht. Ontevreden klanten kunnen hun toestel opsturen naar Sony. Bij eventuele gebreken, wordt het apparaat gratis gerepareerd. Sony sluit niet uit dat de klant moet opdraaien voor de transportkosten. (EF)
vergeet het steeds (u20 bevalt ook prima)
staat helaas geen bron bij webwereld
en sony.com /sony.nl zie ik zo snel ook niks
'Sony sluit niet uit dat de klant moet opdraaien voor de transportkosten'
of is dat webwereld taal ?
Nog steeds troubles met je P1, chem?
http://www.dpreview.com/news/0304/03041601sonyp1problem.asp
Wednesday, 16 April 2003
Sony DSC-P1 Battery Issue
Sony has released a statement on its support site about a potential issue affecting some of its Cyber-shot DSC-P1 digital cameras. The cameras may exhibit shorter time between charges and/or the inaccurate indication of the need for battery recharging. The issue seems to be caused by corrosion on the connection between the AC adaptor and the camera.
....
...
..
.
en sony site :
http://www.ita.sel.sony.com/support/news/dscp1svc.html
[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 16-04-2003 23:09 ]
vorige week vrijdag middag camera aangetekend verstuurd naar sony nederland
vanmorgen pakketje afgeleverd
2 nieuwe batterijen
en nieuwe lader
ook software in camera is vervangen
top service !
(1e batterij is nu aan het laden, waarschijnlijk weer batterijduur zoals 2 jaar geleden toen ik hem kocht)
werkt weer ok !
(75 minuten aangeven en ook gewoon 1 a 2 uur foto's kunnen maken)
Nieuwe lader, nieuwe firmware en 2 nieuwe batterijen
laten we hopen dat het nu niet terugkomt over tijdje....
naja iig kan ik met m'n vakantie weer mooie foto's maken (inc onderwaterbehuizing)
(en voor snelle werk heb ik de u20 nogsteeds)
Toch vaak erg snel leeg (overnacht opladen, 's ochtends stekker eruit en 's avonds (ongebruikt) weer leeg).
je had hem teruggestuurd nadat sony dat bericht geplaatst heeft ?chem schreef op 25 June 2003 @ 09:41:
* chem twijfelt nog altijd
Toch vaak erg snel leeg (overnacht opladen, 's ochtends stekker eruit en 's avonds (ongebruikt) weer leeg).
of ervoor ? (misschien dat ze toen weinig gedaan hebben)
Jij gebruikt je P1 ook met onderwaterhuis? Tof. Ik gebruik hem zelf ook al een paar jaartjes, maar heb tot nu toe gelukkig geen last van die batterij-problemen.
Vertrek over een dikke week op vakantie naar Elba dus durf hem nu niet meer op te sturen ter controle.
Heb jij toevallig ook een externe flitser van Sony op je onderwaterhuis zitten? Of misschien andere mensen hier met een onderwaterhuis voor de P1 met externe flitser? Ik zou graag eens weten of je die nog kunt krijgen en hoe die bevalt.
Bedankt
heb er geen externe fitser bijHingking schreef op 26 juni 2003 @ 10:34:
Hallo DDX.
Jij gebruikt je P1 ook met onderwaterhuis? Tof. Ik gebruik hem zelf ook al een paar jaartjes, maar heb tot nu toe gelukkig geen last van die batterij-problemen.
Heb jij toevallig ook een externe flitser van Sony op je onderwaterhuis zitten? Of misschien andere mensen hier met een onderwaterhuis voor de P1 met externe flitser? Ik zou graag eens weten of je die nog kunt krijgen en hoe die bevalt.
gebruik hem eigenlijk ook meer als (dure) berscherming voor mijn camera voor watersporten enzo