Toon posts:

Hoe zit het nou precies met ISDN?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb je nou een totale bandbreedte van 8 k verdeeld over upload en download of 8k voor upload EN 8k voor download?

Dit omdat ik WinMX gebruik om files te sharen en wil weten of de uploads me downloads beïnvloeden

Verwijderd

volgens mij 8k voor up en dowload

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Precies weet ik het niet, maar bij upload, kost het snelheid bij je download.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 22:59

Blauw

De Schreeuw

Upload kost altijd een zekere snelheid

Verwijderd

Je hebt totaal +/- 8 kbps beschikbaar die dus verdeelt wordt over je up en down stream.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 12:13 schreef Sepans het volgende:
Je hebt totaal +/- 8 kbps beschikbaar die dus verdeelt wordt over je up en down stream.
Dat d8 ik ook altijd, maar ik heb enkele ISDN en ben nu aan het downloaden met een constante snelheid van 7,5 kbps en aan het uploaden met constante snelheid van 5,5 kbps.
Ik zal zo ff screenshot van de Systeemmonitor van Win98 posten..

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:01
Of de bestanden worden gecomprimeerd en dan verzonden/ontvangen of de meter klopt niet.

Een ISDN huurlijn is b.t.w. wel full-duplex.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

LopeZ

Too much is never enough

Move [forum=6] -> [forum=4]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
isdn is full duplex

oftewel 64k (single line) up 64k down

natuurlijk neemt het allebei wel wat van elkaar weg maar niet zo als met kabel of adsl

Verwijderd

In principe heb je 8 kb/sec up en 8 kb/sec down. Maar in de praktijk gaat een van beiden iets langzamer, bijv uppen met 5 kb/sec en downloaden met 7,5 kb/sec

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 12:13 schreef Sepans het volgende:
Op zondag 19 mei 2002 13:33 schreef [Airwolf] het volgende:
isdn is full duplex

oftewel 64k (single line) up 64k down

natuurlijk neemt het allebei wel wat van elkaar weg maar niet zo als met kabel of adsl
Mijn probleem is duidelijk.
Iedereen zegt wat anders.

Kan iemand met bewijzen komen wat het nou is?

Overgens neig ik naar het full-duplex verhaal. Dit heb ik al eerder gehoord en ook al meerdere keren ervaren.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 13:14 schreef LopeZ het volgende:
Move [forum=6] -> [forum=4]
[forum=4]
Het forum voor al je vragen over ADSL, GSM's, e-mail, domeinregistraties, webspace en meer.
Aangezien dit een puur hardwarematige vraag is en I&T (waar ik zelf ook regelmatig kom) vooral over de softwarematige kant gaat, besloot ik hem in [forum=6] te zetten.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op dinsdag 21 mei 2002 15:29 schreef Blackwater het volgende:

[..]

[..]

Mijn probleem is duidelijk.
Iedereen zegt wat anders.

Kan iemand met bewijzen komen wat het nou is?

Overgens neig ik naar het full-duplex verhaal. Dit heb ik al eerder gehoord en ook al meerdere keren ervaren.
ik weet 100 procent zeker dat die van mij de goede is :Y)
anders ga je even googelen voor de specificaties van isdn...

ik heb zelf 6 jaar met isdn gezeten dus ik hoop dat ik er het nodige over mag weten.

Verwijderd

ISDN is Full Duplex. Dat houd in IN/OUT tegelijkertijd. 64K up- en downsteam. :)

Dit is volgens mij de juiste info. Ik heb ook ff gesheckt bij dynalink.com *D

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:41

qless

...vraag maar...

ISDN is FULL duplex. Dus 64 Kbps beide kanten = max 8KB/sec.
Echter als je download moet jouw pc ook zijn bevesting en vraag acties aan die server kunnen doorgeven. Daardoor zal je download snelheid in elkaar zakken als je flink upload.
Overigens is ook ADSL full-duplex, kabel juist weer niet. (coax kabel is half-duplex, maar 1 drager)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:28
Op dinsdag 21 mei 2002 15:41 schreef questa.unigame het volgende:
ISDN is Full Duplex. Dat houd in IN/OUT tegelijkertijd. 64K up- en downsteam. :)

Dit is volgens mij de juiste info. Ik heb ook ff gesheckt bij dynalink.com *D
ISDN is full-duplex, dat houdt in dat je om te downloaden niet hoeft te wachten tot de upload vrij is, maar je kunt het tegelijkertijd doen. De bandbreedte ondersteunt niet meer dan 64 kbps dus dit wordt verdeeld over de upstream en de downstream. je kunt dus up en down bij elkaar niet boven die 64 kbps uitkomen. :'(

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:21
Dat kan dus wel, het is full-duplex. Het probleem is alleen dat als je upload vol zit, de bevestigings packets voor het downloaden vertraging oplopen waardoor het donwloaden trager gaat. Ook kabel en ADSL zijn helemaal full-duplex, het probleem van de bevestigings packets is hier alleen nog groter omdat je veel meer downstream hebt dan upstream.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:29
Op dinsdag 21 mei 2002 16:08 schreef Pc123 het volgende:
Dat kan dus wel, het is full-duplex. Het probleem is alleen dat als je upload vol zit, de bevestigings packets voor het downloaden vertraging oplopen waardoor het donwloaden trager gaat. Ook kabel en ADSL zijn helemaal full-duplex, het probleem van de bevestigings packets is hier alleen nog groter omdat je veel meer downstream hebt dan upstream.
ADSL is geen full duplex... :z

En bij ISDN kan je wel boven de 64Kbps komen door 2 lijnen te bundelen dan heb je 128Kbps en met ISDN-30 haal je 2Mbps :)

Verwijderd

je kunt met 1lijns isdn 8kb/sec down en uploaden tegelijk

dit heb ik bij een eerdere discussie hier op got is getest, waarbij ik er ook vanuitging dat het niet kon, het kon dus wel
Pagina: 1