Toon posts:

DVD op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje ik heb een computer met een DVD speler nou wil ik die DVD op mijn TV krijgen Ik kon dat doen dmv een S-Video kabel te kopen en koppelen nou dat heb ik gedaan maar ik krijg nog geen beeld die Meneer van de winkel zei er nog wel bij van je moet wel die (iets) instellen van Argentinie naar PAL.
En je krijg ergens in Windows 2 submenus erbij waar je dat kan doen alleen nu weet ik niet waar ik die Submenus kan vinden om die instelling te veranderen weet iemand hier wat meer over al is het maar waar ik het kan vinden.

Alvast Bedankt.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mag ik je even wijzen op de TV out faq ?

Daar staat héél veel info over dit onderwerp in, suc6! :)
Check het tv-out signaal : moet op PAL staan in plaats van NTSC
Waarschijnlijk staat deze waarde wel al ingesteld op PAL, want dat is de Europese standaard. Maar kijk het voor de zekerheid even na.
Sommige tv's zijn in staat allebei de signalen goed weer te geven, meestal is dit niet het geval en krijg je op een PAL tv bijna zwart/wit beeld als er een NTSC signaal de tv binnenkomt.

Waar stel ik dit dan in

Bij de meeste Geforce-kaarten vind je het bij display properties, advanced, twinview, device settings, output device, change format.
Bij Matrox kaarten is het display properties, advanced, dualhead, tv output, tv standard, change settings.

Gebruik het juiste videokanaal
Bij de meeste moderne tv's heb je keus uit meerdere videokanalen, meestal S-Video (ook wel S-VHS genoemd), composite en het normale beeld. Zit je op het verkeerde kanaal, dan kan het zijn dat de kleuren verkeerd worden weergeveven.