Static Routing bij een Vigor 2200e ???

Pagina: 1
Acties:

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Ik heb net een draytek Vigor 2200e gekocht, prima dingetje... alleen 1 probleempje @home heeft de directe verbinding voor mensen op dezelfde gateway uitgeschakeld,
:( dus als ik met een paar maten in de buurt ff wil chatten/filesharen enz gaat dat nie. Zonder router kon je dat zo oplossen door in de command prompt ROUTE ADD "zijn ip" "gateway" te tikken. Ik begrijp dat dat nu in de router moet gebeuren, maar dat gaat bij de vigor niet zomaar, zelfs nadat ik de dikke handleiding uit het plastic gehaald had lukte het nog niet, :) Op de site van draytek staat niet meer dan in de handleiding. Ik heb al eens een andere router gehad en daar was het vrij simpel: dest. IP, subnet, gateway en WAN/LAN kiezen en het was klaar, maar bij de vigor moet je er toch wat meer kaas van gegeten hebben...., en da heb ik nie :? Ik heb firmware 2.1a. (btw die andere router, static routing was het enige wat ie goed deed...:) )

Kan iemand helpen, THX

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

bij static Route Setup kan je dat toch gewoon invullen in het hoofdscherm?

Multimonitor is relax :P

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 11:01 schreef MeIsTwisted het volgende:
bij static Route Setup kan je dat toch gewoon invullen in het hoofdscherm?
Jawel, maar op het moment dat ik het ip (met submask enz)van mij maat invul bij static routing en op apply druk verdwijnen die ???tekentjes niet, er wordt dus geen nieuwe route aangemaakt... en dat snap ik niet?

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik heb ook een draytek en ik heb het ook geprobeerd en alles deed het gewoon, gewoon al die velden invullen en die combobox ook goed zetten!

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Welke FW versie gebruiken jullie :?

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 12:03 schreef MeIsTwisted het volgende:
ik heb ook een draytek en ik heb het ook geprobeerd en alles deed het gewoon, gewoon al die velden invullen en die combobox ook goed zetten!
Ja, snap ik... dat heb ik denk ik al 100x geprobeert |:(
maar ik ben wat anders gaan proberen, je kunt hem ook via telnet kontvingeren, en wat zien we ...... ik kan gewoon een route adden ???? snap er geen ^%#%@# van. ff daarna met de brouwser bekijken en hij staat er gewoon in. Als ik weer een nieuwe via de brouwser probeer in te vullen gaat het fout, dat wil die dus nie. Weer terug naar telnet en voila, dan wel dus... very strange? Bugje in de firmware ? (2.1a). Zal eens een mailtje naar draytek doen..

THX anyway !

Pagina: 1