Toon posts:

welke virusscanner beste geschikt voor XP???

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Norton en McAffee geven nog welleens conflicten, ook al heb je een XP-versie.

Maar nu heb ik gehoord dat er van Philips een gratis virusscanner is, welke voor Nederland de beste is. En tijdens een liveupdate jat ie info weg van alle bekende grote sites (McAffee, Norton...). Ook weet hij alle Nederlandse virussen, die in Amerika en zo nog onbekend zijn. Weet iemand welke scanner dit is en waar te downloaden?

En anders weet iemand welke virusscanner het beste Xp-compatible is???

Verwijderd

Norton, McAffee de laatste versies werken perfect met XP.

Verwijderd

Hmm, ik heb toch echt geen enkel probleem met Norton.
Heb zowel op m'n werk als thuis Norton AntiVirus Corporate Edition 7.61 onder WinXP Pro draaien.
Ook heb ik Norton AntiVirus 2002 gedraaid onder WinXP Pro, zonder enig probleem.
Over die Philips(:?) virusscanner weet ik niets... Philips en virusscanner klinkt mij ook enigsinds vreemd in de oren. Philips is een electronica gigant en doet naar mijn weten niets met software.
Je kunt ook nog even op www.tucows.com | www.tucows.nl | www.download.com kijken voor virusscanners.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is dat van Philips maar een roddel.

Maar de laatste Norton versie gaf bij mij nogal is opstartproblemen. Dat stond ie beneden in de taakbalk disabled of een kruisje er doorheen. Ik heb dat bij meer mensen gezien, erg vaag.

McAffee liveupdate werkt handig??

Verwijderd

ik heb hier norton 2002 draaien maar werkt perfect onder windows xp

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-10 12:31

Empathy

Extreme Audio

Op zondag 19 mei 2002 10:59 schreef Bas25 het volgende:

Maar de laatste Norton versie gaf bij mij nogal is opstartproblemen. Dat stond ie beneden in de taakbalk disabled of een kruisje er doorheen. Ik heb dat bij meer mensen gezien, erg vaag.
Dat heb ik alleen als XP nog niet volledig is opgestart. Verder werkt Norton 2002 bij mij perfect.

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:00

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik gebruik de laatste mcafee werkt goed hoor :)

Ik moest wel wat updates downloaden om de instantupdater te updaten |:( erg vaag dus.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 11:10
als je ontevreden over de 2 'grote' jongens bent, gebruik dan eens kaspersky AVP.

Ik weet wel waar je hem kan downen, mag het waarschijnlijk hier alleen niet zeggen ??

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 10:59 schreef Bas25 het volgende:

McAffee liveupdate werkt handig??
Als er een kruisje door het icoontje staat is auto-protect gedisabled. Rechter muisknop, Enable file system realtime protection. Dat zou het moeten doen. :)

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 00:12
Draai hier Kaspersky AntiVirus v3.5.1.6... Werkt als een "tiet" :)
Gebruik ik al jaren, en werkte prima onder 98, 2000 en XP.
Voor mij geen ander meer :P

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bij mij liep mcafee 6 zo gigantisch onstabiel, dat ik in XP niet normaal kon werken.

XP loopt normaal niet vast, maar met mcafee gaf hij steeds conflicten en het opstarten duurde ook een paar minuten, maar van andere hoor ik weer dat het perfect gaat, het wisselt nogal

mcafee 4.6 werkt wel perfect, haast geen recources, alleen update gaat wat minder, omdat ze een liveupdate voor de 4x engine niet meer ondersteunen en dus moet je zelf een vrij groot bestand downloaden (superdat)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga die Kaspersky AntiVirus eens downloaden dan.

McAffee gaf bij mij welleens bluescreens (Iqrl_not_less_or_equal), en Norton had de fijnste liveupdate maar bleef soms "haken".

PS. Jumperfree heb rijd dezelfde auto als ik? heheh zie picture. (Prelude).

Verwijderd

Ik heb hier Nav2002 ook onder XP draaien loopt prima!
Alleen duurt het opstarten wel iets langer.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op zondag 19 mei 2002 11:04 schreef floduR het volgende:
[..]

en dus moet je zelf een vrij groot bestand downloaden (superdat)
Je hoeft echt niet elke keer die superdat te downloaden en installeren, alleen als de engine wordt ge-update. Je kunt gewoon wel de DAT files alleen updaten. (1.x MB)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op zondag 19 mei 2002 10:49 schreef Bas25 het volgende:
Norton en McAffee geven nog welleens conflicten, ook al heb je een XP-versie.

Maar nu heb ik gehoord dat er van Philips een gratis virusscanner is, welke voor Nederland de beste is. En tijdens een liveupdate jat ie info weg van alle bekende grote sites (McAffee, Norton...). Ook weet hij alle Nederlandse virussen, die in Amerika en zo nog onbekend zijn. Weet iemand welke scanner dit is en waar te downloaden?

En anders weet iemand welke virusscanner het beste Xp-compatible is???
Norton werkt bij mij perfect... en de rest van het verhaal klinkt als pure onzin.

Denk je echt dat fielips anti virus software heeft en daarbij info weghaald bij McAffee en Norton enzo. Fielips heeft amper iets goeds gemaakt dus als ze al een virusscanner hebben dan wil ik hem niet gebruiken. Mochten ze hem hebben dan is misschien nou net de Windows ME versie uit want ze liggen altijd een beetje achter....

Bescherming tegen NL virussen... hij haalde toch info weg weg McAffee en Norton.. die zijn ... Amerikaans :? verder heeft NL 16.000.000 inwoners ... Amerika een kleine 300.000.000 .. waar denk je dat de meeste virusen gemaakt worden...

Kortom zeg maar tegen je MSN vriendjes, ooms of tantes die er "verstand van hebben" dat het klets is.. Nadenken is niet zo moeilijk...

(ik wil altijd het tegendeel bewezen hebben dus als iemand een linkje heeft naar die Fielips virusscanner dan zou ik dat schitterend vinden..)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
MRic3 heb je een kater? :7
Die Philips haalt naast de kills tegen de virussen die in Nederland de ronde doen (en soms door de grote jongens nog niet herkend worden) ook updates weg bij Amerikaanse sites.

Ik heb hem nooit gehad of gezien maar ben de naam vergeten. Ik zal binnenkort eens nachecken of het echt geen Hoax is.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb inderdaad een een kater(tje) maar ik heb net heeel fffkes gezocht en kan niks vinden. Ik kan mijzelf er ook niks van herinneren..

Maar.. ik ben benieuwd.... heel veel suc6 ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kapersky. Werkt hier zonder problemen in tegenstelling to McAfee.

Trial versies van Kapersky zijn volop te vinden. Kreeg er zelf een die een jaar werkt bij PCM of CT...

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ja die Kaspersky is leuk maar van een trail version kun je niet liveupdaten. En een crack die WERKT heb ik nog niet kunnen vinden. Ik denk dat ik er maar weer Norton op gooi :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jah, goed plan, een gekraakte virusscanner van Kazaa af trekken |:(

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Norton werkt hier anders perfect hoor (bij iedereen die ik ken trouwens). Is IMO ook een van de beste virusscanners around.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Omdat ik weinig trek heb in de overdadige interfaces van hierboven genoemde scanners besloot ik eens Sophos Antivirus uit te proberen. Zeer regelmatig komen er updates en verder zeer tevreden over en snel is ie wel.
Snoept ongeveer 5Mb onder Win2k.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, eerlijk gezegd vond ik de wekelijkse woensdag-update van Auto-liveupdate in 2002 een beetje magertjes..
Als er dan een nieuwe virus-threat is op de donderdag daarna heb je mooi pech.

KAV doet dagelijks updates (2-3KB files), een wekelijkse update en een grotere per maand.

[edit]
Footprint KAV CC + monitor bij elkaar 4 MB

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 21:11
Ik ben al een tijd geleden overgestapt op Norman (www.norman.nl) en ik gebruikte vroeger AVP. Ik vind Norman beter, je merkt helemaal nix van het programma verder en heb altijd al mijn virussen kunnen verwijderen.
Goeie internet update enz.
Verder issie niet speciaal voor XP ofzo, maar gewoon goed.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• MaxPoweR
  • Laatst online: 30-11 23:39

MaxPoweR

-=StopTech=-

McAfee 4.5.1 sp1..

Verwijderd

op win98 gebruikte ik altijd sophos antivirus, maar toen ik op win2k en winxp overstapte ben ik norton gaan gebruiken en dat werkt perfect :)

ook bij kennissen en familie installeer ik het en hoor daar nooit klachten over! ff simpel uitleggen hoe hij geupdate moet worden (als er na 3 dagen al niet automatisch gekeken is door norton) en je hoeft er niet meer naar om te kijken!!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik gebruik H+BEDV AntiVir Personal Edition, 100% Gratis.
Duits product (wel in het Engels verkrijgbaar :D) dus met 'eurovirussen' zit het wel snor. Ik heb m al sinds Win98, ook gehad op ME, 2000 en XP. Zeeeer snel, licht en nog geen virus gehad, waarschijnlijk ook door mijn gezond verstand. (Ik heb wel ns een second opinion gehaald bij Trend Micro Online en met Norton AV2003 Pro, maar helemaal clean) Ze brengen nu bijna elke dag een update uit. Dat is wel elke keer een setup wizard maar met steeds volgende klikken gaat r weinig mis. Toch niet slecht voor een freeware scanner. Neenee er zit ook een tray programma bij dat tijdens je ge-pc t geheugen in de gaten houdt, tis niet alleen handmatig scannen :*)

http://www.free-av.com/ Ja deze is traag I know, wil je snelheid en kun je Duits?
http://www.free-av.de/ pak deze en verander in de download link ".../du.." naar ".../en.."

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 19 mei 2002 @ 15:12:
Jah, goed plan, een gekraakte virusscanner van Kazaa af trekken |:(
Krijg je er vaak via kazaa nog gratis een virus bij ook! Kun je meteen de viruscanner testen! superrrr!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
misbehavingman schreef op 15 January 2003 @ 22:31:
Ik gebruik H+BEDV AntiVir Personal Edition, 100% Gratis.
Duits product (wel in het Engels verkrijgbaar :D) dus met 'eurovirussen' zit het wel snor. Ik heb m al sinds Win98, ook gehad op ME, 2000 en XP. Zeeeer snel, licht en nog geen virus gehad, waarschijnlijk ook door mijn gezond verstand. (Ik heb wel ns een second opinion gehaald bij Trend Micro Online en met Norton AV2003 Pro, maar helemaal clean) Ze brengen nu bijna elke dag een update uit. Dat is wel elke keer een setup wizard maar met steeds volgende klikken gaat r weinig mis. Toch niet slecht voor een freeware scanner. Neenee er zit ook een tray programma bij dat tijdens je ge-pc t geheugen in de gaten houdt, tis niet alleen handmatig scannen :*)

http://www.free-av.com/ Ja deze is traag I know, wil je snelheid en kun je Duits?
http://www.free-av.de/ pak deze en verander in de download link ".../du.." naar ".../en.."
Helemaal mee eens, elke kopieer- of verplaatsactie of noem eens wat alleen de eigenschappen van een grote zipfile opvragen gaan STUKKEN SNELLER dan McAfee en Norton, elke pc knapt hier flink van op, en OOK hele snelle pc's. Iedereen die McAfee of Norton gebruikt zou dit (in ieder geval thuis) eens moeten proberen..!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 12:34
Avast

www.avast.com

Snel en makkelijk en automatisch updates werken prima.

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
AntiVir !

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zo wordt het nogal een - bijna per definitie niet nuttige - opsomming :P

Anyhow, in een jaar veranderd er veel: nieuwe versies van vscanners en tegenwoordig is er eev Beveiliging & Virussen waar al diverse discussies zijn over vscanners.

Dit topic sluit ik dan ook, maar daar is natuurlijk (met argumenten) verder te discussieren over virussen etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.