[PHP] Gegevens inladen

Pagina: 1
Acties:

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 10:52
Hallo,

Ik heb een vraag over php. Ik ben er enkele dagen mee bezig geweest, maar ik kom er niet uit hoe het moet :'(

Ik zat mijn vraag even uitleggen:

Ik nu 3 bestanden, een met de layout, een met een tabel waar de info in moet komen en ik heb een bestand waar daadwerkelijk de info instaat.

Waar ik mee bezig was en wilde maken:

Ik heb een layout pagina waarin tabellen staan met info en een foto over tweedehands televisies.

Nu wilde ik het zo maken, dat ik de info over de tv's en de url naar het plaatje in een php file zet. Dus alle tv's in die file stoppen.

Maar nu moet de layout pagina de eerste 5 uit de tvinfo file halen. Op de tweede pagina moeten de volgende 5 worden geladen.

Ik heb de beschikking over PHP3. Heb geen beschikking over MySQL

Ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel :)

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar :'(

Wie kan mij helpen.

Verwijderd

Je kan misschien beter een database emuleren met een bestand dan alles gewoon in een tekstbestand gooien.

http://nl.php.net/manual/nl/ref.dbm.php

Dan hoef je niet te klooien met strings uit files halen.

Verder is je probleem een beetje vaag omschreven, en staat er niet echt in wat er echt fout gaat, of wat je niet snapt.

• damouzer
Op zondag 19 mei 2002 10:56 schreef Mr_Phyro het volgende:
Je kan misschien beter een database emuleren met een bestand dan alles gewoon in een tekstbestand gooien.

http://nl.php.net/manual/nl/ref.dbm.php

Dan hoef je niet te klooien met strings uit files halen.

Verder is je probleem een beetje vaag omschreven, en staat er niet echt in wat er echt fout gaat, of wat je niet snapt.
Effe een toelichting:
Prob: ik vul info van de tv's in in een file:

<?
//Info over de TV's

$merk = "JVC";
$type = "200213";
$beelddiag = "70 CM";
$extra = "Met afstandsbediening";
$prijs = "even nog niet van toepassing";

$image_pad = "/plaatjes/";
$image_name = "tv01_klein.jpg";

$image = "$image_pad$image_name";

?>

Ik kan alleen deze gegevens laden, door in de layout file alle variabelen in te vullen :(

Ik wil dus dat hij de eerste 5 info's over de tvs laad.
Dus bijvoorbeeld layout.php3?showfirst=5

Hij moet dus de eerste 5 laden, zonder dat ik alle variabelen in de layout moet typen.

Verwijderd

include ????

include("textbestand.txt")

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 22:43
Op zondag 19 mei 2002 11:09 schreef DinoRacer het volgende:
PHP:
1
<?//Info over de TV's$merk = "JVC";$type = "200213";$beelddiag = "70 CM";$extra = "Met afstandsbediening";$prijs = "even nog niet van toepassing";$image_pad = "/plaatjes/";$image_name = "tv01_klein.jpg";$image = "$image_pad$image_name";?>
Ziet jouw tekstbestand er zo uit?? Dan kun je net zo goed alles meteen in een php bestand gooien met daarin een aantal arrays, je werkt immers nu met variabelen.

Geef anders gewoon ff de inhoud van het tekstbestand, dan weten we wat je indeling daarvan is (indeling is belangrijk bij zoiets, anders weet je niet waar nummer 5 of nummer 10 staat).

• damouzer
Op zondag 19 mei 2002 13:56 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Ziet jouw tekstbestand er zo uit?? Dan kun je net zo goed alles meteen in een php bestand gooien met daarin een aantal arrays, je werkt immers nu met variabelen.

Geef anders gewoon ff de inhoud van het tekstbestand, dan weten we wat je indeling daarvan is (indeling is belangrijk bij zoiets, anders weet je niet waar nummer 5 of nummer 10 staat).
Volgens mij gaat dit nix worden :'(

Zoals dat bestandje hierboven met die info over die TV, maar dan 20x in een file.

Dus TV1:

Merk: blabbla bla
Type: Blablabla

TV2:

Merk: blabbla bla
Type: Blablabla

Ga zo maar door....

Dan moet hij dus eerste 5 pakken op eerste pagina, dan volgende 5 op de volgende pagina etc.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-09 14:03
Je gooit alles gewoon in arrays dus:

$tv1 = array(merk, type, scherm, enz.enz.)
$tv2 = array(merk, type, scherm, enz.enz.)
$tv3 = array(merk, type, scherm, enz.enz.)
enz.

En dan laad je dat hele bestand dmv. include("file.txt"; en dan kan je gewoon een simpel loopje maken:
PHP:
1
<?//index.php?$vanaf=x$i=0;while ($i < 5){        $temp = "tv" . $vanaf;        $temp = $$temp;        echo "merk: $temp [0] -- type: $temp [1] enz. enz.";        $i++;        $vanaf++;}?>
Pagina: 1