Toon posts:

Overklok bios, waar !!??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees hier regelmatig over mensen die een aangepaste versie van hun bios hebben die beter is voor overklokken.
Dit heeft meestal betrekking op de cpu/mem fsb ratio's.

Ik wil hier persoonlijk wel eens het fijnere van weten, want volgens mij kan het best wel veel performancewinst opleveren.

Nu is mijn vraag dus:
Wie kan mij vertellen waar je zo'n aangepast bios kan vinden, of hoe je er zelf eentje kunt maken......
Uiteraard is alle andere relevante info ook welkom hier.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
anders moet je ff op de site van Gigabyte kijken :)

Verwijderd

Volgens mij ben je totaal van de fabrikant van je mobo afhankelijk en de bios fabrikant hoe goed en of je kunt overklokken met je Bios

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zoek reviews op van je moederbord, en kijk naar de overklokresultaten, en welk bios ze hebben gebruikt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Of je bent juist niet afhankelijk voor die overclock bios. Een paar maanden geleden was er van het ECS k7s5a mobo alleen een niet officiele oc bios beschikbaar. Sinds pas kan je pas met de officiele bios overclocken.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al vaker gelezen over gemodde biossen, dus er zijn mensen die zelf een bios ombouwen en er dus ook echt nieuwe opties in zetten.

Ik heb niet echt een veel voorkomend moederbord dus ik verwacht niet dat er al een overklok bios te vinden is voor mijn ga-7dxr, maar misschien dat iemand mij kan uitleggen hoe ik hem zelf kan modden.

Ik ga ondertussen weer verder met mijn zoekactie op google :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zondag 19 mei 2002 10:59 schreef Death996 het volgende:
Ik ga ondertussen weer verder met mijn zoekactie op google :)
ik heb heel google afgestruind om een manier te vinden om het bios van mn GA-7IXEH aan te passen, so far niks. Heb Gigabyte gemailed, die hebben mn mailtje geforward naar iemand die daar meer van af weet, maar nog altijd (2 weken) geen antwoord weer....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 11:15 schreef m-m het volgende:

[..]

ik heb heel google afgestruind om een manier te vinden om het bios van mn GA-7IXEH aan te passen, so far niks. Heb Gigabyte gemailed, die hebben mn mailtje geforward naar iemand die daar meer van af weet, maar nog altijd (2 weken) geen antwoord weer....
Als je iets meer te weten komt hoor ik het GRAAG van je.
En ik heb idd op google ook niks kunnen vinden

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1