PC ontwaakt spontaan uit Stand-by

Pagina: 1
Acties:

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:20
Soms als ik mijn pc op stand-by heb gezet ontaakt hij spontaan uit zichzelf. Soms na 5 min en soms pas na een half uur.
Mobo is Asus CUSL2C met P III 866.
Win XP.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
check bij apparaatbeheer bij je netwerkkaart of die de pc mag ontwaken staat bij energiebeheer bij de eigenschappen van de netwerkkaart :)

• wimmetje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09-2025
Wake on event uitzetten

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 14:39

BaRF

bijna kerst

of check je trojans met wol :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Vodgen
Alle drie bovenstaande topics gecontroleerd.
Alles stond goed.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ook APM in de bios uitgezet?

• Vodgen
Op zondag 19 mei 2002 11:33 schreef Terw_Dan het volgende:
ook APM in de bios uitgezet?
staat ook uit.

Het vreemde is dat het dus soms al na 5 minuten gebeurt maar soms als ik een paar uur van huis ben en dan thuis kom staat hij nog netjes op stand-by :?

Verwijderd

toen ik nog een hele lichte optische muis had werd mijn pc geregeld wakker door de muis. Gewoon door trillen van de houten vloer, het huis is ook +/- 150 jaar oud :)

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 22:59

Blauw

De Schreeuw

Klopt, een optische muis is vaak maar een klein schokje nodig om toch heel ligt te bewegen, en misschien veroorzaakt dat jou probleem ook wel :)

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:28
Ik had dat ook met m'n optische muis. Dit heb ik uitgezet bij apperaatbeheer, en dan eigenschappen v/d muis, en dan kan je ergens af vinken dat ie de pc uit standby stand mag halen.

Verwijderd

En ook de muis met bal kan dit verschijnsel hebben. Ik spreek uit eigen ervaring. Een kleine beweging van de muis kan al voldoende zijn om je PC uit de slaapstand te halen.

• Vodgen
Daar ik een draadloze muis heb zal ik hem voortaan eens buiten bereik van de zender leggen. Kijken of hij dan nog steeds spontaan ontwaakt. Blijkbaar werkt mijn pc liever dan dat hij slaapt. Heeft ie niet de aard van zijn baasje :Z
Pagina: 1