Toon posts:

AMD Athlon 1800+ en een MSI K7T Turbo2 mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik zit met een probleem. Ik heb net geupgrade naar een AMD Athlon 1800+ en een MSI K7T Turbo2 mobo. Eerst zat ik met het probleem dat de comp aan gaf dat ie maar op 1150 mhz draaide ipv 1533, maar na een search op dit board kwam ik erachter dat ik ff een jumpertje moest verwijderen op men mobo en dat ie dan wel op 1533 draait en ook 1800+ aangeeft.

Maar, nu zit ik met het volgende probleem. Als ik windows XP wil starten, dan krijg ik een blauw scherm met een mededeling dat er een fout is opgetreden in atapi.sys En ik krijg de comp ook niet meer opgestart tenzij ik de jumper er weer opzet en de bios reset en dus weer op 1150 mhz draai.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

Bij voorbaat dank.

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
maybe voltage wat hoger zetten
maakt wel wat uit hoor.

Veel succes ermee

Verwijderd

Heb je windows al opnieuw geinstalleerd?

Bij mij startte windows xp na de upgrade met K7T Turbo 2 en Athlon XP 1700 ook niet totdat ik hem opnieuw installeerde. Windows 98 startte nog wel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 11:25 schreef Carlo_666 het volgende:
Heb je windows al opnieuw geinstalleerd?

Bij mij startte windows xp na de upgrade met K7T Turbo 2 en Athlon XP 1700 ook niet totdat ik hem opnieuw installeerde. Windows 98 startte nog wel gewoon.
Ja, ik heb xp er nog een keer overheen gegooid. Dat is dus het probleem niet.

Verwijderd

Probeer de power management uit te zetten in je bios. Daarna opnieuw XP installeren en dan zou het over moeten zijn. In het begin had ik dit ook en dat is zeer vervelend. Spontane reboots en zo. Dacht er mog over om hem terug te sturen maar nu werkt het perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 12:01 schreef Jean-Paul.nl het volgende:
Probeer de power management uit te zetten in je bios. Daarna opnieuw XP installeren en dan zou het over moeten zijn. In het begin had ik dit ook en dat is zeer vervelend. Spontane reboots en zo. Dacht er mog over om hem terug te sturen maar nu werkt het perfect.
Tried it, no luck :(

Thx anyway.
Nog iemand anders suggesties?

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 12:11
ik heb het zelfde probleem en de zelfde dingen geprobeerd alleen heb ik dit met een athelon 1400 mhz

[topic=499253/1/25]

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Klinkt afgezaagd, maar is je voeding wel sterk genoeg ?.
Draai zelf ook een xp1800 op een msi turbo 2 lite, zonderproblemen. Heb zelfs na de upgrade (van msi pr02a/amd 1000) niet eens win xo opnieuw hoeven instaleren.

Do as I say, don't do as I do.

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 12:11
nou bij mij is dat niet het geval ik gebruik nu een enermax 431 watt voeding. Ik heb ook getest met een amd aproved 350 watt voeding maar er is geen verschil

(ik gebruik trouwens ook een msi k7t pro-ru board

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 mei 2002 14:15 schreef Bart-01 het volgende:
Klinkt afgezaagd, maar is je voeding wel sterk genoeg ?.
Draai zelf ook een xp1800 op een msi turbo 2 lite, zonderproblemen. Heb zelfs na de upgrade (van msi pr02a/amd 1000) niet eens win xo opnieuw hoeven instaleren.
Ja, volgens mij is men voeding sterk genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
*D Bump *D

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met mijn setje hardware: 5 van de 10 spellen starten niet meer op of sluiten ineens af. De spellen die het wel nog doen draaien in slow motion. Mijn videokaart is denk ik niet het probleem (Ati Radeon 9000 Pro 128 MB DDR). Ik denk dat dit komt door de bios-update 3.6 Sinds die tijd gaat het fout. Misschien ook een probleem bij jullie?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oude }:O

Ga na of jouw voeding in orde is, zie ook LEZEN eer je hier een topic opent! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.