Toon posts:

[PhotoShop] vlammen van een zon laten afkomen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste tweakers,
ik heb een vraag ik ben bezig met een zon te maken (een zon wtf waarvoor dan?) nou het wordt zomer you know what i mean? (UHU!)

nu is mijn vraag hoe kan ik de vlammen eraf laten komen net als wat je altijd in die tekenfilms ziet 8-) heeft iemand misschien enig idee hoe ik dat zou kunnen doen..?
(misschien een tutorial)

hier is het plaatje
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jbay/zon.jpg

(misschien heeft iemand nog een idee hoe ik het meer op een zon kan laten lijken? ;) thx B-)

Verwijderd

de zon is rond en niet stekelig :7

Verwijderd

wellicht staat erbij fotosoep.nl wat nuttigs voor je.

Verwijderd

maak eerst een circle in de zon die wat kleiner is..
jah.....selecteer je zon alpha kanaal als je dat hebt......
dan substract je de selectie van de zon met die van dat rondje.....zodat je eigenlijk alleen de stekels geselecteerd hebt..... dan maak nieuwe layer en vul deze met geel

dan expand je je selctie en gooi er een filter soor als water proplets of swirls.....als het maar distort...

dan een kleine blur erna en het zou ongeveer wel ergens op moeten lijken uit mijn bolle kop!

-Galo

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
Radial blur en distort?

eventueel kan het ook met smudge

dit kun je makkelijk zelf even proberen denk ik

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Verwijderd

/me denkt dat smudge tool idd veel kan doen...
dan wel zorgen dat het niet te wazig wordt, dus even je zonnetje kopiëren naar een nieuwe layer, wat smudge zooi doen, en dan een sharpen edges denk ik, smudge vervaagt nml ook randjes... :{

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 10:14 schreef Godzilla het volgende:
Dag beste tweakers,
ik heb een vraag ik ben bezig met een zon te maken (een zon wtf waarvoor dan?) nou het wordt zomer you know what i mean? (UHU!)

nu is mijn vraag hoe kan ik de vlammen eraf laten komen net als wat je altijd in die tekenfilms ziet 8-) heeft iemand misschien enig idee hoe ik dat zou kunnen doen..?
(misschien een tutorial)

hier is het plaatje
[afbeelding]

(misschien heeft iemand nog een idee hoe ik het meer op een zon kan laten lijken? ;) thx B-)
Sorry hoor maar probeer t eens zelf.
En als je niet weet waar te beginnen kun je t beste met google wat tutorials opzoeken zodat je t programma wat leert kennen.

Verwijderd

Als je geen moeite wilt doen, Eye Candy 4000 heeft een vuur plugin. Wel handig als je geen tijd hebt.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

als je weet hoe je 'gewoon' vlammen moet maken, hoef je ze alleen maar van 't ene eind van de picture naar de andere te laten lopen, en dan gewoon een Distort > Polar coordinates te doen.

verder, illustrator heeft een paar 'twirl' filters erin zitten. als je sowieso een meer cartoon-achtig effect wilt bereiken zou ik dat maarn eens proberen, i.p.v. photoshop.

teveel zooi, te weinig tijd

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Op zondag 19 mei 2002 12:10 schreef Type het volgende:
/me denkt dat smudge tool idd veel kan doen...
dan wel zorgen dat het niet te wazig wordt, dus even je zonnetje kopiëren naar een nieuwe layer, wat smudge zooi doen, en dan een sharpen edges denk ik, smudge vervaagt nml ook randjes... :{
Niet als je die randjes al als layer-effect hebt ipv gewoon... :D Wel netjes werken en niets vastleggen wat dynamisch kan...

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 22:13

Tim Schuhmacher

abasios

is liquify niet bruikbaar?

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zondag 19 mei 2002 15:41 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
is liquify niet bruikbaar?
Wilde ik ook net veronderstellen, als je nou filter->liquify doet en vervolgens een brush neemt met size 145, en deze precies op de ster ingedrukt houdt, krijg je een leuk razor achtig effectje; hoe langer je 'm ingedrukt houdt hoe dramatischer het effect. Hierop kan je ongetwijfeld als onderbasis wel verder op in gaan mbv andere filters.

Afbeeldingslocatie: http://www.phusion.nl/project/prototype/got/liquify.gif

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1780493475

Was niet zo moeilijk, maak eerst 2 layers, daarin een circel.

Bij een layer doe je dan Gaussian blur van best hoog (zonder slectie dus dat hij groter wordt) dan doe je er Disort => Wave over heen. Dan een flinke radial blur (zoom). En dan de andere layer zet je boven deze, en doe je een wat lichtere gaussian blur over heen.
Pagina: 1