[PS2] Blazer scart kabel geeft plate beeld.

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren zo.n goldplated Blazer scartkabel aangeschaft.
Wat het beeld betreft ben ik erg tevreden. :)
Alles is echt veel scherper dan met de gewone kabel.

Het probleem is alleen dat alles nu erg plat op het beeld komt. :?
Ik heb al het beeldscherm instelling op 4:3 en op volledig staan zonder resultaat.

Met de gewone kabel heb ik dat niet.

tevens vraag ik me af wat die twee dim pluggen voor zij die aan de PS2 kant uitkomen, dus niet bij de scartkabel.
! ervan kun je in de stekker stoppen die in de PS2 gaat maar dan blijft er 1 over. Gebruiksaanwijzing zat er niet bij dus weet niet wat ik hier mee aan moet.

iRacing Profile Flickr

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Op zondag 19 mei 2002 09:59 schreef seninha het volgende:

tevens vraag ik me af wat die twee dim pluggen voor zij die aan de PS2 kant uitkomen, dus niet bij de scartkabel.
! ervan kun je in de stekker stoppen die in de PS2 gaat maar dan blijft er 1 over. Gebruiksaanwijzing zat er niet bij dus weet niet wat ik hier mee aan moet.
Links rechts, van het stereo (analoge) audio signaal!
En die female plug is voor het aansluiten van de guncon.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Oke, bedank.

maar weet je misschien ook waarom ik zo'n plate beeld heb :?
het is echt irritant om zo te gamen. :(

iRacing Profile Flickr

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Hoezo platte beeld?
Pic?
Waar heb je die kabel gekocht?

Samen staan we sterk!

• GeJe

GeJe

Je...

Geen flauw idee waarom je plat beeld hebt. Instellingen van je tv misschien (sony tv's hebben zo'n knopje om het beeld naar 16:9 te verdrukken...) en anders toch bij je ps2/game instellingen gaan kutten.

NB. Wat wel een algemeen probleem is dat als je zo'n scart kabel gebruikt het beeld een stukje naar links gaat.

Verwijderd

Bedoel je een RGB kabel? Als je hier 'plat' beeld van krijgt is er iets goed mis.... Voor verdere vragen kun je me mailen.

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb het denk ik voor elkaar.
Op de stekker die aangesloten wordt op je PS2 kun je kiezen tussen "dvd en Game"
Hij stond dus op game, zoals het moet.

Maar dan kreeg ik een erg plate beeld :( wat niet om aan te zien is , maar dan heb je wel een erg stakke graphics.

Nou heb ik net de schakelaar om gezet naar DVD en alles is weer normaal . Alleen zijn de graphics naar mijn mening het zelfde als er voor.

Ik heb de kabel trouwens bij DIMENSION PLUS.NL gekocht

iRacing Profile Flickr

• GeJe

GeJe

Je...

Volgens mij interpreteerd jouw tv het signaal verkeerd, en gaat hij het automatisch platdrukken. Dat knopje verwisseld inderdaad coax <-> rgb (btw is nog steeds iets mooier als de standaard kabel).
Ik heb dezelfde kabel en als je hem naar 'game' switch set hij stroom op die 'activatie' pin van je scart zodat hij er gelijk heen springt. Probeer is een andere scart aansluiting...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op maandag 20 mei 2002 15:40 schreef GoLarge.nl het volgende:
Bedoel je een RGB kabel? Als je hier 'plat' beeld van krijgt is er iets goed mis.... Voor verdere vragen kun je me mailen.
Iets goed mis?? Pff.. bijna ALLE philips TV's doen dit! Dit gebeurde met mijn PS1 en PS2 m.b.v. een RGB kabel ALTIJD! (op een philips TV dan).. Ik heb ook nog een kleine sony waar dit NIET op gebeurt.
Beeld is m.b.v. de afstandbediening weer gewoon in 4:3 te zetten, zodat je beeld weer normaal is.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

wat is nou plat beeld ?

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Het is inderdaad een Philips TV :(

Is er dan niets aan te doen om dit op te lossen :?

iRacing Profile Flickr

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 21 mei 2002 00:35 schreef B0MBACI het volgende:
wat is nou plat beeld ?
De TV denkt dat het breedbeeld is, en schakelt zelf over naar een soort van breedbeeld mode, dus hele mooie zwarte balken.

Ik heb er zelf geen oplossing voor. Of je moet niet in RGB mode spelen. Ik schakel zelf mijn TV gewoon terug naar 4:3 m.b.v. de afstandbediening. Als je tv kan schakelen tussen 4:3 en 16:9 is er hiervoor ook een knop te vinden op je AB.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Zal vanavond gelijk ff kijken of die mogelijkheid aanwezig is op m'n afstandbediening.

Anders moet ik maar zo doorspelen :(

iRacing Profile Flickr

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Nou ik heb gisteravond ff gekeken maar kan niets vinden om het beel terug op 4:3 te zetten.

Het beeld gaat gelijk op breedbeeld als ik de schakelaar op games zet :(

Zou er niets bestaan om dit te vermijden :?

iRacing Profile Flickr

• Creepy

Creepy

Geen idee... denk van niet eerlijk gezegd...
Weet je zeker dat er niks op je tv zit op dit aan te passen?? Bij mij waren dit gewoon de knoppen die je ook gebruikt om door de menu's heen te lopen (die 4 "cursor" toetsen dus).

Het kan ook zijn dat het de knop is waarmee je je tv handmatig in breedbeeld mode kan zetten, je kan daarmee ook terug schakelen...

• GeJe

GeJe

Je...

Op woensdag 22 mei 2002 08:00 schreef seninha het volgende:
Nou ik heb gisteravond ff gekeken maar kan niets vinden om het beel terug op 4:3 te zetten.

Het beeld gaat gelijk op breedbeeld als ik de schakelaar op games zet :(

Zou er niets bestaan om dit te vermijden :?
Ik heb ook een philips breedbeeld en het is of de cursor toesten naar links/rechts bewgen of de toets met het beeldscherpmje erop.
Tis nu wel duidelijk, je bedoelt een uitgerekt beeld, ik dacht dat je beeld was ingedrukt.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:23
Ff voor de duidelijkheid: Volgens mij gaat de TV automatisch letterboxen omdat ie denkt dat het een 16:9 beeld is. :)

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Nou, ik begrijp er niets van. Heb ff naar de gebruiksaanwijzing van m'n TV gekeken en daar staat dus dat je het BEELDFORMAAT kan veranderen.

Maar wat is het probleem.
Als ik in het menu ga dan staat het dus bij mij niet bij :(

Vraag me af of de info die ik bij de TV kreeg voor meerdere type's te gebruiken is :?
Misschien dat iemand weet waar ik op internet meer info over m'n TV kan vinden, want zelf ben ik niets tegen gekomen.(via google)

Het is een PHILIPS MATCHLINE en op het gebruiksaanwijzing is een sticker geplakt met het volgende nummer.

21TP701A/00
GC009418 101110

A51EAK02X05

Ik dacht zelf dat het eerste nummer het type was , maar daar kan ik dus niets over vinden.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1