Toon posts:

wd200bb slechts 10 gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de techneuten: ik heb heb 2X wd200bb harddiskken gekocht voor uiteraard niet te veel, werden overigens verkocht voor 10gb hd'en. Wel een stickerdje met "replace voor Compaq...." dus weinig garantie bij wd. Draaien momenteel perfect in raid. Vreemd is echter dat de sticker op de hd en bios wd200bb als type aangeven terwijl er maar 10 gb herkent wordt. Ik heb een be6II V2.0 mb met HPT370 raid onboard, daar ligt het niet aan. Het is een vervanging voor een fuitsi 10gb hd bij compaq. Ik denk dat WD de drives "gelocked" heeft tot 10gb. Zodra ik een tool van wd wil openen die de juiste grootte moet aangeven krijg ik de melding "absolute sector 0 count 1", dan stopt het programmaatje.Ik ben wel zover dat de absolute sector te maken heeft met LBA mode. Ook al een lowlevel gedaan, maakt niet uit. Is het mogelijk om toch 20gb te krijgen?
Hier nog wat overige info:
model : wd200bb-60CJA0
c h s : 19386 16 63

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je zou het kunnen proberen dmv een debugmethode.
die mikt echt alles van je hdd af. misschien dat je dan wel de grootte normaal herkend.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op zondag 19 mei 2002 10:23 schreef Terw_Dan het volgende:
je zou het kunnen proberen dmv een debugmethode.
die mikt echt alles van je hdd af. misschien dat je dan wel de grootte normaal herkend.
Ik verwacht van niet.. Zoals ik het lees heeft WD gewoon in de hardware van de HDD aangegeven dat die schijf slechts 10GB is.. (in de firmware dus).

Daar is zomaar niet onderuit te komen.. Misschien als je een complete printplaat op de kop weet te tikken van een echte wd 20GB schijf, dat je dan ook echt 20GB krijgt, maar dan is het nog riskant.. (misschien zitten er minder koppen in o.i.d.).