Toon posts:

Help! Wat kan ik het beste doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi,

Ik heb de volgende config die ik wil gaan overclocken. Helaas snap ik het verhaal van deviders e.d. niet ...

Asus A7V333
Apacher 256DDR(333) ... loopt nu nog op 133 :Z
Copperbased CPU cooler t/m 2,2Mhz
Enermax SPS (met 2 fans)
1x Titan Fan voor
1x Cheap ass Fan achter.

Hoe kan ik het beste gaan overclocken? Ik heb al de FSB omhoog gegooid, maar volgens mij blijft het daar niet bij toch? Wat te doen met BIOS settings zoals deviders en RAM timmings etc..

Ik wil mijn CPU niet gaan unlocken, dus heb ik mijn mamaplank op Jumperfree gezet, of heeft het nog nut om toch met de multiplier te gaan spelen?

Help! Ik raak verdwaald....

-MrLee 8-)

Verwijderd

Multiplier word dat denk ik he, das zoonbeetje het makkelijkste wat echt effectief is

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Welkom @ Got,

Ik heb zojuist nog even uit de faq gehaald dat je de deviders alleen nodig hebt als je met de fsb gaat overclocken. Jij hebt een AMD en die kan je makkelijker met de multiplyer overclocken.

Dus ik stel voor dat je de fsb lekker laat staan, en begint met het in stapjes omhoog zetten van de multiplyer. Dan kan je later als je hier op got de search hebt gevonden, die gebruiken om hier o zoek te gaan naar andere topics over overclocken.

Enne groeten (naam eronder) doen we niet wan dan blijven we eeuwig aan de gang. De regels van een topic staan bovenaan in de FAQ van iedere fora.

Ik hoop je een beetje op weg geholpen te hebben zo.

--
edit:
--
Ik lees nu dat je niet wil unlocken. Ik denk dus dat je idd een amd hebt zoals ik vermoedde. En zoals je zelf al dacht: dan heeft het Idd geen zin om met je multiplyer te gaan spelen. Jumperfree betenkend niets anders dat je de settings die je anders met schakelaartjes op je mobo zou regelen, nu in je bios kan instellen.
--
--

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 09:15 schreef Interstice het volgende:
Ik heb zojuist nog even uit de faq gehaald dat je de deviders alleen nodig hebt als je met de fsb gaat overclocken. Jij hebt een AMD en die kan je makkelijker met de multiplyer overclocken.

Dus ik stel voor dat je de fsb lekker laat staan, en begint met het in stapjes omhoog zetten van de multiplyer. Dan kan je later als je hier op got de search hebt gevonden, die gebruiken om hier o zoek te gaan naar andere topics over overclocken.
:? FSB laten staan? Wy the fuck dat! Je moet juist beginnen met FSB en als je niet meer verder kan, dan ga je pas verder met multiplier... toch?>

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 12:02 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

:? FSB laten staan? Wy the fuck dat! Je moet juist beginnen met FSB en als je niet meer verder kan, dan ga je pas verder met multiplier... toch?>
idd, dat wou ik ook net zeggen

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 21:20
Je proccie is toch multiplier locked, dus dat kan je niet aanpassen

Een waarschuwing...
Kijk uit met wat je doet als je er niks van af weet...
Je maakt je pc sneller dood dan je denkt, lees eerst wat faq's en zo, overklok telkens met één mhz fsb of zo, check je temps en je stabiliteit, en dan overklok verder

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 02:49 schreef MrLee88 het volgende:

Asus A7V333
Apacher 256DDR(333) ... loopt nu nog op 133 :Z
Copperbased CPU cooler t/m 2,2Mhz
Enermax SPS (met 2 fans)
1x Titan Fan voor
1x Cheap ass Fan achter.
Misschien ligt het aan je koeling :+

Nee maar daar ging het niet over ;)

Maareh.. Kijk, je moet het gewoon afwisselen denk ik.. Eerst fsb op zn hoogst en dan multiplier.. Als hij het dan weer niet trekt doe je de fsb iets lager en de multiplier weer hoger.. Zo kan je tot je hoogste waarde komen :)
Pagina: 1