ff helpen met berekening...

Pagina: 1
Acties:

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Goed, ik heb dus nog een 486DX2-60 staan, die onder het motto 'je moet wel ouwe koeien uit de sloot halen' nog best wat kunnen grazen. Probleempje is, deze pc zit niet in het netwerk en om daarvoor nou een kaartje/kabel te voor gaan kopen...

Dus had ik het volgende bedacht, de PC fetcht van een buffer op de HD, en flusht naar een flop, die ik om de paar dagen ff leeg. Nu zit ik alleen met de berekening: hoe groot kan de buff-out maximaal worden, en hoe groot moet de buff-in zijn?

Een 486 doet ongeveer 60 Kk/sec (gem. AnandTech/Dnet). FF de vragen op een rijtje:

- Hoe maak ik met m'n client een buffer aan die op een flop past?
- Hoelang zou de 486 hierover doen? (uitgaande van 12 uur per dag)
- Hoe flush ik deze via m'n client?

ehh...da wast wel ongeveer. Ik weet het, met een beetje logisch redeneren kom je er zelf ook wel, maar misschien is dit ook wel handig voor andere niks-staan-te-doen pc's (en ik ben ook niet helemaal helder meer.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hehe :9

De oplossing die ik heb bedacht voor mijn 468 ( zonder beeldscherm in een hoek ) is :

* zet een client op een flop
* start de client op een PC met internetverbinding
* vul je buff-in met pak em beet 500 wu's
* sluit de client af
* stop de flop in de 468
* start de client en klaar :)

Wil je flushen dan sluit je de client af stopt de flop in een PC met internetverbinding start de client , buffers up-daten en klaar :)

M.a.w als je de PC NIET nodig hebt kun je de client gewoon van flop draaien en is 1x per week updaten meer dan genoeg }:O

[chips]
toch tiepvaute
[/chips]

• LoneGunman
  • Niet online
Das helemaal geen gek idee, ik zal het meteen ff proberen. Ik ben alleen nogal een stats-liefhebber, dus ik ga nog ff uitzoeken hoelang een 486 nou precies over een x-aantal WU's doet.

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:06
lang

Verwijderd

Voor de duidenlijkheid, ik heb hier een 80486DX2-66 werken onder MS-DOS 6.0 BETA.
Ik heb de koe op RAM-disk staan werken omdat een flop te veel herrie maakt.

Die koe doet net 20 blokjes op 24uur dus is dat 10 blokjes op 12uur.

Laat even weten als je die koe ook op RAM kracht wilt laten werken, wel 8Mb ram voor nodig, en ik mail je wel de instructies hoe dat moet.

Verwijderd

Die van mij doet 212 wu's in de maand, ik moet hem wel van flop draaien want zo gauw ik de client op de HD zet loopt het pc-tje vast.
Met de client op flop het ik al een UP-time van dik 2 maanden onder Win 3.11 :9
Hij maakt helemaal geen geluid bij het wegschrijven of ophalen van de info :) dus daar heb ik geen last van !

• LoneGunman
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Laat even weten als je die koe ook op RAM kracht wilt laten werken, wel 8Mb ram voor nodig, en ik mail je wel de instructies hoe dat moet.[/quote]

Ja, dat zou ik wel willen weten, m'n floppy drive maakt ook best nog wel veel geluid.
Pagina: 1