Toon posts:

asus v3800 bios flashing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik het proggie van asus voor flashen gebruik......meld dat ding dat hij flashv3k.vxd niet ken openen????terwijl die wel in de dir staat ...
proggies filenaam = 38-213a.exe
als iemand ken helpen ...graag

Verwijderd

Gewoon NVFLASH gebruiken en een losse bios-file, NADAT je uiteraard met VGABIOS getest hebt of de bios draait op je systeem.
Zie mijn V3800 page voor links naar deze tools en bios-files.

Verwijderd

Nou, Bunny die V3800 pagina ziet er inderdaad indrukwekkend uit, alleen ik zit een beetje met de vraag waarom zou ik telkens maar weer nieuwe drivers installeren en de Bios upflashen. Ik heb de 2.25 driver geinstalleerd (Macrovision beveiling verwijderd) en heb verder geen klachten alles werkt prima, ook Asus Live 4.0 B1 loopt zonder probs. So, Please explain!!!!

GrTnX Corleone.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Hmmm, hoe krijg je die Macrovision beveiliging weg??

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ....mooie site trouwens
ik gaat ff rommelen met die files...moet wel lukken zo :)

Verwijderd

Het verwijderen van de Macro Vision beveiliging gaat door in je windows/system directory een 'vxd'-file te verwisselen door een aangepaste versie. Deze file is genaamd v38ioctl.vxd en schijnt alleen te werken met de originele Asus 2.25 drivers. http://hermes.spaceports.com/~boptra/asusfix.exe

GrTnX Corleone.

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Bedankt voor de info!

Verwijderd

Corleone:
een nieuwere vga-bios heeft vaak wat bugjes gefixed, die tijdens bepaalde games optreden (bv verkeerde cursor-kleur ofzo bij bepaalde games) of in combinatie met bepaalde hardware (bv timingsproblemen m.b.t. specifieke chipsets of snellere processors). Helaas geeft NVIDIA meestal niet al te nauwkeurig aan wat er precies gefixed is, dus valt er weinig over te zeggen.

Enkele dingen die ze wel aangeven (om een idee te krijgen):

2.04.24 Changes: Default to CRT if neither CRT nor TV attached at boot.

2.05.19.03.00 Changes: Removed the Aladdin TNT2 bypass on the NV5 software fix for the "fast cursor blink" hardware issue.

Zelf wil ik gewoon de nieuwste hebben, of ie nou merkbaar beter is of niet. :9

Drivers upgraden doe je voor bugfixes, nieuwe features en/of performance-winst. Aangezien de laatste NVIDIA-drivers voor de TNT- en TNT2-kaarten alleen maar langzamer geworden zijn, dus eigenlijk alleen voor evt. bugfixes. (de performance-tuning en de nieuwe features worden eigenlijk alleen nog voor de GeForce gedaan, vandaar).

Maar ook hier geldt vaak gewoon een tweakers-verslaving om altijd de nieuwste versie te hebben... :9

Als je tevreden bent en je systeem werkt prima, is er inderdaad geen reden om continu alle updates te gaan proberen ("if it ain't broken, don't fix it").

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

("if it ain't broken, don't fix it").

D8 dat het Tweaker motto was: ("if it ain't broken, Tweak it").
Ongeacht of het nu wat zal helpen of niet

And The Only One

Pagina: 1