Toon posts:

Netwerkmanagement Station HP Openview

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier mensen waar men ook gebruik maakt van een netwerkmanagement station op basis van NT en HP Openview NNM 6.0 ?? Vroeg me af of er bij hun ook op papier staat wat er allemaal moet kunnen met het systeem.

- logging ?
- Rapportage ?
- Monitoring ?
- Beheer ?
- Configuratie ?

HP Openview NNM is zo modulair en je kan er zo veel mee. Ik vroeg me af of er andere bedrijven zijn die op papier hebben staan met welke doelstelling ze dit apparaat hebben ingezet. Kortom waar gebruikt men het voor.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:20

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Wij gebruiken het met name voor logging en monitoring, beheer kan er min of meer ook mee .. maar ligt met name welke beheertools de hardware heeft die je gebruikt.
Als je alleen HP gebruikt kun je je hardware ermee beheren.

Verders zijn we er wel achter dat de verkopers de tools vaak mooier en handiger maken dan dat de praktijk uitwijst .. ik kan je zo een heel mooi verhaal vertellen over hp toptools .. KUT PAKKET . maar da's offtopic ..

HP openview is in mijn ogen MITS goed geconfigureerd ( en da's niet echt makkelijk ) een goed pakket om SNMP traps te loggen en derhalve je netwerk te monitoren

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaande reactie bevestigd eingelijk mijn gedachte gang....ben er ook niet echt super kapot van. Tot dusver hebben we het ook alleem gebruikt voor monitoring. Met de logging doen we eigenlijk weining. Veel al ook onzinnige meldingen zoals dat er staat Server name changed : SERVER to SERVER.DOMAIN.NL ...daar heb je niets aan. Aangezien ook ook integratie softwate voor compaq cim, 3com transcend en Cisco heb geinstalleerd. worden de logs (en iconen) wel wat duidelijker. Als je op de openview forums voor nnm kijkt daarintegen dan zou het (volgens de gebruikers dan he!) een geweldig pakket zijn wat vreselijk flexibel is en waar eigenlijk alles mee kan. :r

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:20

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Mij hoor je niet zeggen dat het geen geweldig en flexibel pakket is .. integendeel juist wel !

Alleen je moet er echt VEEL tijd in de configuratie van en je SNMP devices en Openview stoppen.
En om het allemaal binnen een bestaande omgeving op te zetten is niet de leukste klus.
Echter als het eenmaal draaidt en je hebt alles goed geconfigureerd dan kun je er erg veel info uit halen.

Let wel dat dit pakket echt bedoeld is voor ECHTE enterprise omgevingen.

Ik denk dat je gewoon de afweging moet maken of je veel tijd wil steken in dit pakket en of het voor jou de moeite loont.
Misschien kun je met wat mailto scripts en andere sciptjes ook een eind komen.
Dan ben je NOG flexibeler .. en laten we 1 ding zeker niet vergeten ook VEEL GOEDKOPER uit .. want openview is nou niet echt wat je noemt een goedkoop pakketje !

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...