Zojuist m'n pc geformatteerd...ik deed dat via xp setup en ik koos de optie voor NTFS install....normaal gesproken voor de formatatie was mijn HD ruimte met winxp erop en verder niks 18Gb als ik nu naar my computer ga en op C: klik staat er 9,76 gb free size...ehm...hoe krijg ik mijn verloren ruimte terug..dit is echt heel gek.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:53
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
even xp weer reinstall
goed kijken bij je partities hoe xp dat ingedeeld heeft en evt. opnieuw aanbrengen.
goed kijken bij je partities hoe xp dat ingedeeld heeft en evt. opnieuw aanbrengen.
Vaag probleem, maar je hebt tog dat XP elke gb voor 1000 leest ofzo
en dat hij een paar gb gebruikt voor zichzelf en systeemherstel
ik heb namelijk een 80 gb schijf die XP maar voor 74,5 gb ziet..
ik heb namelijk een 80 gb schijf die XP maar voor 74,5 gb ziet..
ow en dit staat nog in de faq:.....
Ik heb een 60GB harddisk gekocht, en nu geeft windows maar 55.9GB aan..
Dit klopt. De harddisk fabrikanten rekenen voor het gemak maar 1.000.000.000 bytes voor 1 GB, terwijl we toch met machten van 2 moeten rekenen. Als we dit nu gaan omrekenen zien we het volgende:
60.000.000.000 bytes = 58.593.750 KB = 57.220 MB = 55.8 GB
Dit klopt. De harddisk fabrikanten rekenen voor het gemak maar 1.000.000.000 bytes voor 1 GB, terwijl we toch met machten van 2 moeten rekenen. Als we dit nu gaan omrekenen zien we het volgende:
Verwijderd
yes, maar de helft nog maar over is wel errug weinig ehOp zondag 19 mei 2002 07:55 schreef djgero het volgende:
Ik zou ff partition magic 7 installeren, daarmee vind je die verloren ruimte zo weer terug. Je hebt blijkbaar per ongeluk niet alle ruimte geselecteerd om een partitie van te maken.
ja maar als je een beetje kan rekeken dan weet je dat zelfs een 18gb disk met een kale windows XP erop geen 9,8 lege ruimte kan overlaten...Op zondag 19 mei 2002 07:55 schreef djgero het volgende:
topicstarter: hoe groot is je swapfile? en hoeveel ram zit er in je pc?
A wise man's life is based around fuck you
dan zal je swapfile zo rond de 500mb zijn...Op zondag 19 mei 2002 14:53 schreef devilsnight het volgende:
Swapfile??? ik heb 384 ram in m'n pc.
A wise man's life is based around fuck you
Swapfile = wisselbestand (gaat er al een lampje brandenOp zondag 19 mei 2002 14:53 schreef devilsnight het volgende:
Swapfile??? ik heb 384 ram in m'n pc.
even over Partitionmagic, ik heb er wel eens wat meegedaan maar ging grandioos de fout in toen 
hoe krijg ik met PM mn verloren Gb'tjes terug?
hoe krijg ik met PM mn verloren Gb'tjes terug?
Uh ok....en dan? of bedoel je dat ik dat in PM moet doen?
NTFS is zeik 
Zet alles gewoon om naar FAT32. Kan met Partition Magic. Kun je converteren, gewoon vanuit het programma zelf...
Zet alles gewoon om naar FAT32. Kan met Partition Magic. Kun je converteren, gewoon vanuit het programma zelf...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Hier kan je ook knettergek van worden, een goeie kennis op m'n msn zegt over NTFS ..perfect..houden zo..veel betere performance en minder crashes...
Verwijderd
Primaire XP partitie op NTFS zetten is zobiezo niet een al te slimme zet, XP naar de fuck , probeer er dan nog maar es op te komen via een dos bootflop
, gewoon Fat32 inderdaad, hoef je ook nie elke keer al je bestanden kwijt te raken als je problemen hebt en ook niet elke keer XP opnieuw te installeren als je een beetje met dos om kan gaan en weet waar het probleem zit met je XP.
Flikker NTFS ervan af en gebruik FAT32
Zet hybernate uit scheelt 384 MB
Zet daarna ook meteen eff system restore uit.
goed, hoe doe ik dat? hoe krijg ik fat32 weer terug? sorry weet hier amper tot niks vanaf...wil niks vergallen..en waar zet ik hybernate uit?Op dinsdag 21 mei 2002 09:35 schreef KBDE het volgende:
Flikker NTFS ervan af en gebruik FAT32
Verwijderd
Gewoon niet moeilijk doen. Met partition magic heb je zo die ruimte weer terug. Je hebt gewoon de partitie verkeerd aangemaakt!!!
FAT32: Partition magicOp dinsdag 21 mei 2002 19:53 schreef devilsnight het volgende:
[..]
goed, hoe doe ik dat? hoe krijg ik fat32 weer terug? sorry weet hier amper tot niks vanaf...wil niks vergallen..en waar zet ik hybernate uit?
Hybernate uit: Powermagegment opties openen -> Hibernate (of slaapstand in het NL) enable hibernate (of slaapstand dus
System restore: System properties openen (My computer -> rechter knop -> eigenschappen) en daar in system restore vakje deactiveren
Ff een paar opmerkingen:
- NTFS is via wat omwegen wel degelijk toegankelijk via een bootflop. Beetje zoeken op internet levert je zeker weten de benodigde DOS drivers op
- Converteren van NTFS -> FAT32 (of omgekeerd) kan theoretisch, uit eigen ervaringen raad ik het AF. Windows vindt het namelijk niet altijd fijn
- Swapfile wordt door Windows voor zover ik weet standaard gelijk gesteld aan 1.5x je interne geheugen. Dus (Micro$ux logica) hoe meer RAM hoe groter je swapfile.
- Keuze tussen FAT32 en NTFS is persoonlijk. Geen van 2 kun je objectief als 'beter' kwalificeren (maar da's mijn subjectieve mening
)
- En zelf geef ik de voorkeur aan Partition Magic om partities te beheren, Windows maakt er namelijk per definitie een zooitje van. Het werkt wel, maar nooit zoals ik het wil hebben
Wat je zonder PM wel kunt doen is met je rechtermuisknop op 'This Computer' klikken, 'Manage' kiezen en dan naar 'Disk Management' gaan, kun je checken hoe je schijf is ingedeeld.
- NTFS is via wat omwegen wel degelijk toegankelijk via een bootflop. Beetje zoeken op internet levert je zeker weten de benodigde DOS drivers op
- Converteren van NTFS -> FAT32 (of omgekeerd) kan theoretisch, uit eigen ervaringen raad ik het AF. Windows vindt het namelijk niet altijd fijn
- Swapfile wordt door Windows voor zover ik weet standaard gelijk gesteld aan 1.5x je interne geheugen. Dus (Micro$ux logica) hoe meer RAM hoe groter je swapfile.
- Keuze tussen FAT32 en NTFS is persoonlijk. Geen van 2 kun je objectief als 'beter' kwalificeren (maar da's mijn subjectieve mening
- En zelf geef ik de voorkeur aan Partition Magic om partities te beheren, Windows maakt er namelijk per definitie een zooitje van. Het werkt wel, maar nooit zoals ik het wil hebben
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"
sorry voor de late reply..heb ff een tijdje niet veel op tweakers gekeken, E3 ook enzo he 
Ik zit hier met Partition magic
heb het al eens eerder verziekt met PM dus vraag ik gewoon even wat hulp...
zodra ik PM inlaad krijg ik een lang vak aan de linkerkant..2 vakjes bovenin en een groot vak
waar disk , partition etc allemaal staat...
bovenin heb ik dit :

en zoals je ziet die unallocated moet ik terug hebben, wel heb ik even advies nodig voordat ik het hele boeltje upfuck wat ik niet wil
Ik zit hier met Partition magic
heb het al eens eerder verziekt met PM dus vraag ik gewoon even wat hulp...
zodra ik PM inlaad krijg ik een lang vak aan de linkerkant..2 vakjes bovenin en een groot vak
waar disk , partition etc allemaal staat...
bovenin heb ik dit :
en zoals je ziet die unallocated moet ik terug hebben, wel heb ik even advies nodig voordat ik het hele boeltje upfuck wat ik niet wil
kom op mensen, ik zit hier te kijken maar ik wil niks gaan veranderen nog...
Pagina: 1